در پی گرمای ۵۲ درجه در شهر مکه عربستان تعداد ۵۷۷ زائر جان خود را از دست دادند.

گرمای هوا در شهر مکه جان ۵۷۷ زائر را گرفت
به گزارش سلام نو به نقل از عصر ایران، منابع خبری از فوت دستکم ۵۷۷ نفر از حجاج بیت الله الحرام غالبا در اثر گرمازدگی در مناسک حج امسال در عربستان سعودی خبر می‌دهند.

۲ دیپلمات ارشد عرب با اعلام این خبر به خبرگزاری فرانسه گفتند که از میان این ۵۷۷ تن، ۳۲۳ نفر از آن‌ها مصری بوده اند که در اثر گرمازدگی و بیماری‌های ناشی از گرما جان خود را از دست داده اند.

یکی از دیپلمات‌ها گفت: "همه آن‌ها (مصری ها) به دلیل گرما جان خود را از دست دادند به جز یک نفر که در جریان ازدحام جمعیت و برداشتن جراحت ناشی از آن فوت کرده است.

دست کم ۶۰ اردنی نیز جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با آمار رسمی ۴۱ نفری که اوایل روز سه شنبه توسط امان ارائه شد، بیشتر است.

دیپلمات‌ها گفتند که تنها آمار فوتی‌های نگهداری شده در سردخانه "المعیسم" یکی از بزرگترین سردخانه‌های مکه، ۵۵۰ نفر است.

مرکز ملی هواشناسی عربستان اعلام کرد دمای هوا در مسجد الحرام در مکه روز دوشنبه این هفته به ۵۱.۸ درجه سانتیگراد رسیده است.

بر اساس آمارها میانگین دمای هوای شهر مکه در هر دهه ۰.۴ درصد افزایش می‌یابد.

اوایل روز سه‌شنبه، وزارت خارجه مصر اعلام کرد که قاهره با مقامات سعودی برای جستجوی مصری‌هایی که در مراسم حج مفقود شده‌اند و کمان می‌رود فوت کرده باشند، همکاری می‌کند.

مقامات سعودی از مداوای بیش از ۲ هزار زائر که از استرس گرمایی رنج می‌برند خبر داده‌اند، اما از روز یکشنبه این آمار را به‌روزرسانی نکرده‌اند و اطلاعاتی در مورد تلفات ارائه نکرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید