مجله آمریکایی «فارن افرز» نوشت حماس هنوز شکست نخورده است و در آستانه شکست نیست و فضای داخلی فلسطین در مواجهه با رژیم صهیونیستی منسجم‌تر شده است.

فارن افرز:‌ حماس محبوب‌تر شده است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مجله آمریکایی «فارن افرز» امروز -جمعه- تاکید کرد که جنبش «حماس» امروز «قوی‌تر از هفت اکتبر ۲۰۲۳» است و همچنین آرمان فلسطین «محبوب‌تر و جذاب‌تر» شده است.

این مجله در گزارشی نوشت پس از ۹ ماه عملیات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حماس شکستی نخورده و به آن نزدیک هم نیست.

این روزنامه همچنین افزود: «اسرائیل با حدود ۴۰ هزار سرباز به نوار غزه حمله، ۸۰ درصد جمعیت را به زور آواره کرد، بیش از ۳۷ هزار فلسطینی را کشت، حداقل ۷۰ هزار تن بمب روی نوار انداخت و بیش از نیمی از ساختمان‌های نوار غزه را تخریب کرد، همچنین دسترسی منطقه به آب، غذا و برق را محدود کرد و کل جمعیت را در آستانه قحطی قرار داد. با وجود اینکه بسیاری از ناظران بر غیراخلاقی بودن رفتار اشغالگران تاکید کردند، رهبران این رژیم مدام مدعی شده‌اند که به شکست حماس و تضعیف توانایی‌های آن نزدیک‌تر شده‌اند، اما آنچه اکنون مشخص شده این است که قدرت حماس در واقع در حال افزایش است.»

به نوشته این مجله، نقص اصلی در استراتژی رژیم صهیونیستی شکست تاکتیکی نیست، بلکه شکست بهانه آن در عبارت از یک سوء تفاهم فاحش درباره منابع قدرت حماس بود. آنچه آسیب بزرگی به رژیم صهیونیستی وارد کرد این بود که اسرائیل متوجه نشد که کشتار و ویرانی که بر غزه تحمیل کرد، تنها به افزایش قدرت مقاومت منجر شد.

حماس هنوز به طور عملی کنترل مناطق وسیعی از نوار غزه، از جمله مناطقی که اکنون غیرنظامیان در آن متمرکز هستند، در دست دارد. بر اساس ارزیابی اخیر رژیم صهیونیستی، حماس اکنون تعداد بیشتری از مبارزان خود را در مناطق شمالی نوار غزه دارد، زیرا می‌داند که ارتش اشغالگر پاییز گذشته نیروهایش را وارد این مناطق کرد.

حماس همچنان توانایی حمله به اراضی اشغالی را دارد

این مجله اشاره کرد که حماس همچنان توانایی حمله به اشغالگران را دارد و به احتمال زیاد ۱۵ هزار مبارز مجهز دارد و بیش از ۸۰ درصد از شبکه تونل‌های زیرزمینی آن هنوز برای استفاده در برنامه ریزی، ذخیره سلاح و اجرای عملیات مناسب است. کما اینکه بیشتر رهبران ارشد حماس در غزه در سلامت هستند.

این روزنامه توضیح داد که بمباران و تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه منجر به کاهش حمایت مردمی فلسطین از حماس نشد و به نظر می‌رسد که حمایت از مقاومت به ویژه در کرانه باختری بیش از پیش افزایش یافته است مساله‌ای که اشاره می‌کند حماس به دستاوردهای گسترده‌ای در بخش‌های مختلف جامعه فلسطین دست یافته است.

امروز، یک مقام آمریکایی نیز به سی‌بی‌اس تاکید کرد که اشغالگران به هدف خود یعنی «نابودی حماس» در نبود هیچ طرحی از سوی رژیم صهیونیستی برای روز بعد از جنگ غزه نزدیک نیستند.

پیش از این دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «اگر دولت فلسطین جایگزینی برای حماس پیدا نکند، این جنبش باقی خواهد ماند.»

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید