پورمحمدی گفت: قرار من با زنان این است که لایحه عفاف و حجاب را پس خواهم گرفت.

پورمحمدی: لایحه حجاب را پس خواهم گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، پورمحمدی در بخش دوم سخنان خود اظهار داشت: خب امروز در جامعه ما یکی از مسائل مهم پوشش و حجاب است که در سوالات هم مشاهده کردیم، خب یک دغدغه جدی است و حکم و شرع و قانون است، بیش از ۴۰ سال است که همه داریم تلاش می‌کنیم برای ترویج آن اما نتیجه این چیزی است که الان مشاهده می کنید، چه کسی مقصر است و باید توبیخ شود؟ بیشتر دست اندرکاران و مربیان و .. یا مردم؟

وی ادامه داد: قرار من با زنان این است که لایحه عفاف و حجاب را پس خواهم گرفت بله من معتقدم به صورت جدی به تهاجم فرهنگی باید نگرانی اساسی باید داشته باشیم اما بخش بزرگی از این سبک‌های زندگی که در جامعه وجود دارد به خاطر اعتقادات نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: خب این همه دستگاه عریض و طویل وظایف خود را انجام نمی‌دهد بعد ناچار می‌شویم پلیس عزیزمان و بسیجیان عزیز را که سرمایه های نظام هستند خرج کار کنیم که خب نتیجه نمی دهد و پاسخ رفتار تند و خشن و باتوم فحش است.

وی خاطرنشان کرد: در مساله فرهنگی حجاب نمی‌شود بی‌برنامه و فقط با برخودهای تند با آن رفتار کنند، اما تا الان همواره بر شیوه تندی بوده است، چرا انقدر کشیدند و کشیدیم که پاره شد؟ ادامه دهیم؟

وی افزود: آنچه در خیابان ها در [بحث حجاب] می بینیم، جهت بیان اعتراض است.

در ادامه محمدباقر قالیباف در بخش دوم سخنرانی خود درباره زنان گفت: بدپوششی و بی حجابی حتماً آفت خانواده و جامعه ماست و نباید اجازه بدهیم این اتفاق بیفتد. اما مسئله این است که چگونه؟ آقای پورمحمدی گفت لایحه حجاب و عفاف را پس می‌گیرد؛ این لایحه هنوز به قانون تبدیل نشده و مسیر خود را طی می‌کند. اما همه‌ این قانون به موضوع ایجابی پرداخته است.

وی ادامه داد: نمی‌شود بدون احترام و با تنش و با خشونت کاری کرد؛ همه اینها محکوم است. ۳۲ دستگاه طبق قانون مسئولند در این زمینه و باید نقش فرهنگی داشته باشند؛ کارشان را انجام نمی‌دهند و خلاصه می‌شود در پلیس ما. بعد این اتفاقات می‌افتد که هیچکدام از ما نمی‌پسندیم و باید جلوی این چیزها را بگیریم.

قالیباف گفت: در قانون خانواده و جوانی جمعیت بحث زن و خانواده را بعد از ۱۵ سال تصویب کردیم. در لایحه مبارزه با خشونت در منزل و بیرون، ظلمی که به زنها می شود را پرداخته‌ایم. الان در کمیسیونها تصویب شده است و در صحن مجلس است و مراحل سیر خود را طی می کند.

وی ادامه داد: در شهرداری مرکز مداخله برای زنان را ایجاد کردم. اگر زن در خانه مشکلی پیدا کرد و مرد ناجوانمردی زن را بیرون کرد، کاری کرده بودیم که آن خانم شب بتواند در جای امنی حضور یابد. تنش و برخورد با زنان محکوم است.

قالیباف ادامه داد: لایحه حجاب که آقای پورمحمدی گفت آن را پس می گیرد همه بخش های آن به سمت این است که کار ایجابی انجام بشود.

محمد باقر قالیباف: در قانون خانواده و جوانی جمعیت بحث زن و خانواده را بعد از ۱۵ سال تصویب کردیم. در لایحه مبارزه با خشونت در منزل و بیرون، ظلمی که به زنها می شود را پرداخته‌ایم. الان در کمیسیونها تصویب شده است و در صحن مجلس است و مراحل سیر خود را طی می کند.

وی گفت: در شهرداری مرکز مداخله برای زنان را ایجاد کردم. اگر زن در خانه مشکلی پیدا کرد و مرد ناجوانمردی زن را بیرون کرد، کاری کرده بودیم که آن خانم شب بتواند در جای امنی حضور یابد. ما در شهرداری شهر را با نگاه زنانه مدیریت کردیم و نه با نگاه مردسالار.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید