در گذشته، نرم‌افزارها تنها ابزارهایی برای حسابداری و گزارش‌های مالی بودند. اما امروزه استفاده محدود از نرم‌افزارها به صدور فاکتور و انبارگردانی می‌تواند شما را از رقبا عقب بیاندازد.

بهترین نرم افزار حسابداری رستوران (بررسی 10 مورد) | راهنمای خرید

انتخاب بهترین نرم‌افزار رستوران برای مدیریت کافه‌ها و رستوران‌ها حیاتی است. مدیریت رستوران با چالش‌های خاص خود همراه است. اما نکته‌ای که این حرفه را متمایز می‌کند این است که تا زمانی که خودتان مدیر رستوران یا کافه نباشید، تنها جذابیت‌های سطحی آن را می‌بینید و چالش‌های واقعی آن پنهان می‌ماند. همچنین، صنعت غذا و نوشیدنی همواره در حال تغییر است. روش‌هایی که تا چند سال پیش مناسب بودند، با  روش‌های جدیدتر و کارآمدتر جایگزین می‌شوند.

در گذشته، نرم‌افزارها تنها ابزارهایی برای حسابداری و گزارش‌های مالی بودند. اما امروزه استفاده محدود از نرم‌افزارها به صدور فاکتور و انبارگردانی می‌تواند شما را از رقبا عقب بیاندازد. یک نرم‌افزار مدیریت رستوران مناسب، می‌تواند به‌عنوان یک ابزار مخفی برای جذب مشتریان و افزایش فروش عمل کند.

استفاده از نرم افزار رستوران چرا ضرورت دارد ؟

موفقیت تنها با دسترسی به تحلیل داده‌ها در یک نرم‌افزار یکپارچه  و در دسترس ممکن است. به طور خلاصه، دلایل نیاز به یک نرم‌افزار مدیریت رستوران عبارتند از: افزایش درآمد، بهبود خدمات و تجربه مشتریان، کاهش هزینه‌ها، افزایش وفاداری مشتریان و جذب مشتریان جدید، صرفه‌جویی در زمان، افزایش کارایی و لذت مدیریت آسان از هر مکان .ویژگی‌های مهم نرم‌افزار مناسب را بررسی می‌کنیم.

شاخص های کلیدی بهترین نرم افزار رستوران:

  • خودکارسازی وظایف و ساده‌سازی حسابداری
  • افزایش کارایی و سرعت عملیات رستوران
  • توسعه‌پذیری و به‌روز بودن با بهترین نرم‌افزارهای جهانی

یکپارچه‌سازی فروش حضوری، آنلاین و ماشینی

  • رابط کاربری آسان
  • دسترسی به تحلیل داده‌های جامع و یکپارچه
  • گزارش‌های جامع و متنوع
  • کنترل کامل بر تمامی عملیات
  • سازگاری با انواع سخت‌افزار
  • راهکارهای جذب و بازگشت مشتریان
  • پشتیبانی سریع و اختصاصی

انتخاب دقیق و استفاده صحیح از امکانات نرم‌افزار، تضمینی برای موفقیت رستوران شماست. یک نرم‌افزار مناسب می‌تواند ما را از صرف  وقت و هزینه‌های بالا نجات دهد. برای آشنایی با ۱۰ نرم‌افزار برتر، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

جدول مقایسه بهترین نرم افزارهای رستورانی

بهترین نرم‌افزار رستوران: مقایسه ویژگی‌ها

در جدول زیر، معیارهای انتخاب بهترین نرم‌افزار ارائه شده است تا بتوانید با توجه به نیازهای خود به راحتی تصمیم‌گیری کنید.

نرم افزار ماپرا سپیدز سپند باران حامی زعفران هلو محک آریا کسبه
خرید و فروش
استفاده از نرم افزار موقع قطع برق
زیر سیستم کنترل هزینه
مدیریت سالن و میز از هر جا
مدیریت انبار
چند انباری
آنالیز تولید
مدیریت پیک
اتصال به میاره و الوپیک
باشگاه مشتریان
نظرسنجی مبتنی بر فاکتور
کارت اعتباری الکترونیکی
اتصال به منوی دیجیتال
سایت با دامنه اختصاصی
سفارشگیر موبایل یکپارچه (اندروید و iOS) اپلیکیشن جداگانه اپلیکیشن جداگانه اپلیکیشن جداگانه اپلیکیشن جداگانه
نصب و راه اندازی کمتر از ۱ ساعت نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری
اتصال همزمان چند کاربر بدون محدودیت محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه
دسترسی مدیر از هرجا همزمان و یکپارچه با تمام جزئیات اپلیکیشن جداگانه اپلیکیشن جداگانه
یکپارچگی نرم افزار صندوق، انبار، سایت و باشگاه مشتریان در یک پنل
اتصال موبایل به پرینتر
قابلیت ارتقاء
وابستگی به سخت افزار سازگار با هر سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار
پشتیبانی اختصاصی

بررسی نرم‌افزارهای رستورانی

در ادامه، نرم‌افزارهای مختلف رستورانی که توسط ۱۰ شرکت ارائه‌دهنده در ایران برای رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، فست‌فودها و فودکورت‌ها عرضه می‌شوند، بررسی شده‌اند.

۱- نرم‌افزار ماپرا (شرکت مدرن آتی پرداز آرکا)

ماپرا بهترین نرم‌افزار ابری و یکپارچه رستوران و کافی‌شاپ و فست‌فود است که با فناوری روز و مطابق با استانداردهای جهانی تولید شده است. این نرم‌افزار تمامی امکانات مدیریت رستوران را به‌صورت یکپارچه در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از ماپرا، حتی در سفر نیز می‌توانید تمام جزئیات را مشاهده کرده و بهترین تصمیمات را بگیرید. ماپرا به شما کمک می‌کند تا مدیریت رستوران خود را به بهترین شکل انجام دهید.

بهترین نرم افزار حسابداری رستوران (بررسی 10 مورد) | راهنمای خرید

ویژگی‌ها و مزایا:

  • کاربری آسان و سازگار با هر سخت‌افزار
  • طراحی جذاب برای پنل مدیریتی و امکانات مشتری‌محور مانند فاکتور آنلاین، نظرسنجی آنلاین، سایت و منوی دیجیتال
  • یکپارچگی نرم‌افزار صندوق، انبارداری، باشگاه مشتریان، رزرواسیون و سایر امکانات
  • تعریف چند صندوق و گزارش‌های مالی متنوع
  • اتصال به کارت‌خوان بانکی، چاپگرها، کالرآیدی و بارکدخوان
  • پلن‌های متنوع با قابلیت ارتقا متناسب با نیازهای مختلف (کافی‌شاپ، رستوران، فست‌فود و فودکورت)
  • اتصال موبایل (اندروید و iOS) به پرینتر
  • منوی دیجیتال با قابلیت انتخاب تمپلیت
  • اتصال به اسنپ‌فود
  • سوییچ به نرم‌افزار آفلاین در مواقع قطع اینترنت
  • راهکارهای بازگشت مشتری و کارت اعتباری الکترونیکی
  • مدیریت انبار، فرمول تولید و تعیین نقطه سفارش
  • تعریف نامحدود کاربران با سطوح دسترسی متنوع
  • دسترسی مدیر از هر مکان
  • ترجمه به زبان‌های مختلف

نصب و راه‌اندازی، پشتیبانی و آموزش:

  • نصب و راه‌اندازی کمتر از یک ساعت
  • پشتیبانی اختصاصی ۲۴ ساعته
  • عدم نیاز به پشتیبان حضوری به دلیل عدم وابستگی به سخت‌افزار
  • آموزش رایگان به پرسنل و دسترسی به وبینارهای آموزشی

۲- نرم‌افزار سپیدز

یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای رستورانی با فناوری ویندوزی. این نرم‌افزار در نسخه‌های مختلف ارائه می‌شود و بسته به تعداد کاربران و سخت‌افزارهای موجود، باید نسخه‌های جداگانه تهیه شود. برخی امکانات این نرم‌افزار تحت وب نیز ارائه می‌شود. برای دسترسی به گزارش‌ها، مدیران می‌توانند اپلیکیشن مدیریتی را خریداری کنند.

۳- نرم‌افزار سپند

مناسب برای انواع رستوران‌ها از جمله فست‌فود و بیرون‌بر. این نرم‌افزار با فناوری ویندوزی در سه نسخه ارائه می‌شود. تمرکز اصلی این شرکت بر حسابداری و رزرو میز است و امکان اتصال به اسنپ‌فود نیز فراهم است.

۴- نرم‌افزار باران

نرم‌افزاری با تمرکز بر حسابداری و با فناوری ویندوزی. این نرم‌افزار در سه سطح عرضه می‌شود. برای خرید این نرم‌افزار باید به تعداد کاربران و سخت‌افزارهای مورد نیاز توجه کنید.

۵- نرم‌افزار حامی پوز

نرم‌افزاری با فناوری ویندوزی که در دو نسخه ارائه می‌شود. رستوران‌هایی که نیاز به مدیریت انبار ندارند از نسخه فروش و مجموعه‌هایی که انبارگردانی می‌کنند از نسخه جامع استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار به اسنپ‌فود نیز متصل است. برای خرید این نرم‌افزار باید تعداد کاربران و سخت‌افزارها را در نظر بگیرید.

۶- نرم‌افزار زعفران

نرم‌افزار زعفران با فناوری ویندوزی در ۵ بسته ارائه می‌شود. قابلیت غرفه‌سازی، حسابداری و مدیریت چک‌ها در این نرم‌افزار تعبیه شده است. این نرم‌افزار به سخت‌افزار وابسته بوده و تعداد کلاینت‌ها به تفکیک کاربران هزینه جداگانه دارد. همچنین سفارش‌گیر گارسون به‌صورت جداگانه ارائه می‌شود. از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار تعیین نقطه سفارش است.

۷- نرم‌افزار هلو

رم‌افزار حسابداری هلو برای رستوران و کترینگ عملیات حسابداری را به‌طور دقیق انجام می‌دهد. نسخه رستورانی آن با نام APEX ارائه می‌شود و شامل عملیات انبار، مدیریت پیک، مدیریت چک‌ها و صدور فیش و گزارش‌های مالی است.

۸- نرم‌افزار محک

نرم‌افزار محک قابلیت مدیریت محصولات و ایجاد اشتراک برای مشتریان را دارد. مدیریت پیک، انبار، اتصال به کارت‌خوان بانکی و گزارش‌های مالی از امکانات این نرم‌افزار هستند.

۹- نرم‌افزار آریا

نرم‌افزاری با سابقه طولانی با قابلیت‌های صدور فاکتور و مدیریت پیک.

۱۰- نرم‌افزار کسبه

نرم‌افزار کسبه با کاربری ساده برای صدور فیش و گزارش‌های مرتبط کاربرد دارد. این نرم‌افزار در اصناف مختلف فعالیت می‌کند و قابلیت اتصال به پوز بانکی، کالر آیدی و فیش پرینتر را دارد. مدیریت میزها، مدیریت پیک و فرمول تولید از دیگر امکانات این نرم‌افزار هستند.

جمع بندی

در این مقاله به سؤالاتی از قبیل نرم‌افزار رستورانی چیست، چرا به چنین نرم‌افزارهایی نیاز داریم و معیارها و شاخص‌های بهترین نرم‌افزار رستورانی کدام‌اند، پاسخ داده شد. همچنین، جدولی مقایسه‌ای با جزئیات برای انتخاب بهترین نرم‌افزار ارائه گردید. این بررسی‌ها بر اساس محتوای سایت‌ها و بروشورهای نرم‌افزارهای مورد بررسی انجام شده است.

بر اساس این بررسی‌ها، تنها نرم‌افزار ابری و یکپارچه رستورانی در کشور، نرم‌افزار ماپرا است. از ویژگی‌های کلیدی این نرم‌افزار می‌توان به تمرکز بر داده‌محوری، راهکارهای بازگشت مشتری، افزایش فروش و کاهش هزینه، فناوری ابری و همیشه در دسترس، سازگاری با انواع سخت‌افزار، لذت مدیریت آسان حتی در سفر، تسلط بر جزئیات سود و زیان در هر لحظه و پشتیبانی اختصاصی اشاره کرد.

جهت بررسی دقیق تر پلن ها و دریافت لیست قیمت نرم افزار ماپرا اینجا کلیک کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید