یک گردشگر که در اقدامی ناهنجار اسم خود را روی یک مکان باستانی نوشت، به چنگ پلیس افتاد.

بازداشت یک گردشگر متخلف

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «جنارو سانگولیانو» ـ وزیر فرهنگ ایتالیا ـ، این اقدام خرابکارانه را یک «شرمساری غیرمتمدنانه» و «احمقانه» خواند و گفت: «متأسفانه، حتی امروز باید درباره یک رسوایی غیرمتمدنانه و احمقانه که به میراث هنری و فرهنگی ما وارد شده است، اظهار نظر کنیم. این اقدام بسیار وحشتناک است و باید به شدت مورد پیگرد قانونی قرار گیرد و همچنین به لطف قانون جدید که قویاً از آن حمایت می‌کنم، فرد مرتکب، هزینه‌های کامل خسارت واردشده را مجبور است، پرداخت کند.»

آرت‌نت گزارش کرده است این گردشگر که ظاهراً اهل قزاقستان است، در حال خرابکاری خانه «Ceii» در پارک باستان‌شناسی پمپئی توسط کارکنان مشاهده شد و بلافاصله به مقامات محلی، معرفی و بازداشت شد.

وزارت امور خارجه جمهوری قزاقستان تایید کرد پس از انجام تمام تشریفات لازم با نهادهای مجری قانون، فرد مذکور آزاد شد. این پرونده اکنون از طریق دادگاه اداری پیگیری می‌شود، بنابراین این مرد تحت تعقیب کیفری قرار نخواهد گرفت.

در اوایل سال جاری، پارلمان ایتالیا تصمیم گرفت تا با افزایش حداکثر جریمه برای این تخلفات از ۱۵ هزار یورو (۱۶ هزار دلار) به ۴۰ هزار یورو (۴۳ هزار دلار) با تخریب میراث فرهنگی این کشور مقابله کند.

این اقدام همچنین برای مهار موج اعتراضات آب و هوایی که آثار هنری و بناهای تاریخی عمومی را هدف قرار می‌دهد، در نظر گرفته شده است.

یک گردشگر دستگیر شد!

آثار باستانی بیشتر توسط گردشگران تخریب می‌شوند. همین چند هفته پیش، یک گردشگر هلندی ۲۷ ساله به دلیل استفاده از یک نشانگر سیاه برای خط کشیدن روی خانه دیگری در شهر تاریخی هرکولانیوم، در نزدیکی پمپئی دستگیر شد؛ خانه‌ای که ویرانه‌های آن در اثر فوران «وزوویوس» در سال ۷۹ پس از میلاد حفظ شده است.

«جنارو سانگولیانو»، وزیرفرهنگ ایتالیا در بیانیه‌ای مطبوعاتی که بلافاصله پس از این حادثه منتشر شد، گفت: «هر آسیب، زخمی به میراث، زیبایی و هویت ماست و به همین دلیل است که باید با نهایت قاطعیت با این اقدام‌ها برخورد شود.»

سال گذشته، «ایوان دیمیتروف»، گردشگر بلغاری که در بریستول، انگلستان زندگی می‌کند، در حالی که با دوستش در تعطیلات بود، در حال حکاکی نامش روی اثر تاریخی کولوسئوم توسط دوربین، عکاسی شد. این حادثه خشم فعالان در فضای مجازی را برانگیخت و پس از اینکه «دیمیتروف» به لطف فیلم‌های دوربین‌های مداربسته و سوابق هتل ردیابی شد، متوجه شد که این جرم ممکن است منجر به زندان و جریمه‌ای تا سقف ۱۶ هزار دلار برای او شود. گفته می‌شود او از مقامات ایتالیایی طلب بخشش کرده است.

تنها چند هفته بعد، در جولای ۲۰۲۳، یک دختر نوجوان از سوئیس نیز در حال حک کردن نام خود در کولسئوم، آمفی تئاتر باستانی رومی دستگیر شد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید