با این طرز تهیه دیگر نگران سرطان‌زا بدون محصولات فرآوری شده نباشید و باخیال راحت از کالباس مرغ و قارچ خانگی خود لذت ببرید. این غذا هیچ افزودنی ندارد و به هیچ عنوان درصورت استفاده مداوم، سلامتی شما و فرزندانتان را تهدید نخواهد کرد.

طرز تهیه کالباس مرغ و قارچ

بدون شک شما هم منکر این نیستید که کالباس با اینکه یک غذای فرآوری شده است، اما یکی از خوشمزه‌ترین، لذیذترین و وسوسه کننده‌ترین غذاها محسوب می‌شود. عطر بی‌نظیری دارد و طعم آن دیوانه کننده است. واقعیت این است که امروزه امکان تهیه غذاهایی مثل سوسیس و کالباس برای ما در خانه فراهم شده است. طرز تهیه این محصولات آسان بوده و شما به راحتی می‌توانید با تهیه مواد اولیه و طی کردن یک پروسه آسان و راحت، یک کالباس خوشمزه خانگی آماده کنید.

کالباس مرغ و قارچ لذیذ خانگی

در میان انواع کالباس‌ها، یکی از محبوب‌ترین‌ها انواع آن ژامبون مرغ و قارچ است. هیچکس را می‌توانید پیدا کنید که طعم این کالباس را دوست نداشته باشد. برای تهیه کردن یک ژامبون مرغ و قارچ لذیذ شما به مدت زمانی معادل 1 ساعت احتیاج دارید.

مواد اولیه این طرز تهیه هم شامل سیر، یک کیلو گوشت مرغ بدون استخوان که تفاوتی نمی‌کند از کدام قسمت مرغ باشد، هویج، زرده تخم مرغ، قارچ، آرد سفید، روغن مایع، ادویه‌جاتی مانند پاپریکا، نمک، دارچین، آویشن، هل، جوز هندی و پودر میخک احتیاج خواهید داشت.

طرز تهیه کالباس مرغ و قارچ

مرحله اول: در گام اول از طرز تهیه کالباس مرغ و قارچ، مرغ‌ها را خوب تمیز کرده و تمام استخوان‌ها و غضروف‌های آن‌ را جدا کنید تا زمانی که شروع به چرخ کردن آن‌ها کردید، مشکلی به وجود نیاید. البته بجای چرخ کردن مرغ‌ها می‌توانید آن‌ها را در غذاساز هم بریزید تا بافتی کاملا یکدست پیدا کنند.

مرحله دوم: بعد از آن پوست سیرها را جدا کرده و آن‌ها را کامل له یا رنده کنید. در ظرفی جداگانه هم ادویه‌جات را به همراه آرد با هم ترکیب کنید. بعد از آن این ترکیب را به گوشت چرخ کرده مرغ و سیرهای رنده شده خود اضافه کنید. حالا خوب آرد و مرغ چرخ شده را با هم ترکیب کرده و اگر می‌توانید آن‌ها را با دست مخلوط کنید.

مرحله سوم: در ادامه زرده‌های تخم مرغ را به این ترکیب اضافه کرده و مجدداً با دست تمام مواد را با یکدیگر به طور کامل مخلوط کنید. در صورت امکان از غذاساز یا مخلوط کن هم می‌توانید استفاده کنید. استفاده از این دستگاه کار شما را سریعتر کرده و بافت نهایی را کاملاً یکدست می‌کند. ا

مرحله چهارم: اگر مایع کالباس شما کمی شل و وا رفته بود سعی کنید از سه ماده جداگانه برای سفت شدن آن استفاده کنید. نشاسته ذرت، پودر نان باگت خشک شده یا آرد سوخاری و آرد گندم. میزان اضافه کردن این مواد هم باید به قدری باشد که بافت مایع کالباس شما کاملاً یک دست و منسجم شده و از شل بودن خارج شود.

مرحله پنجم: در گام بعدی قارچ‌ها و هویج‌ها را با آب بپزید. سپس آن‌ها را به اندازه دلخواه برش بدهید. حالا هویج‌ها و قارچ‌های پخته شده و خرد شده را با مایع ژامبون خود به خوبی ترکیب کنید.

طرز تهیه کالباس مرغ و قارچ

مرحله ششم: بعد از آن بر روی سطح صاف کابینت یک سلفون پهن کنید و تمام مواد را بر روی سلفون بریزید. با دست حالت استوانه‌ای به مواد بدهید و سلفون را محکم به دور این مواد بپیچید. دقت کنید که حتما قسمت سر و ته استوانه ژامبون مرغ و قارچ را به خوبی بسته و محکم کنید تا هوا به درون مایع کالباس شما نفوذ نکند. بهتر است برای اینکه بسته بندی ژامبون با نایلون محکم باشد، چند دور سلفون را کاملاً به دور استوانه کالباس خود بپیچانید.

مرحله هفتم: بعد از آن نوبت به مرحله پخت می‌رسد. در مرحله پخت شما می‌توانید هم از روش بخارپز استفاده کرده و هم روش بنماری را به کار بگیرید. اگر بخار پز نداشتید، کافی است که یک قابلمه بزرگ را تا نیمه از آب پر کنید. بعد از آن قابلمه را بر روی حرارت بگذارید و اجازه بدهید که آب دوره قابلمه شما به جوش آید. حالا یک ظرف مقاوم به حرارت را که اندازه کوچک‌تری دارد در قابلمه قرار دهید و رول ژامبون خود را درون این ظرف بگذارید. درب قابلمه را به صورت نیمه باز قرار دهید و حرارت را کم کنید تا آب درون قابلمه به سرعت بخار و تبخیر نشود.

مرحله هشتم: به طور معمول ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان لازم است تا ژامبون شما به خوبی پخته شود. بعد از طی شدن این مدت زمان، به راحتی می‌توانید ژامبون را از درون سلفون خارج کرده و اجازه بدهید که به دمای محیط برسد. بعد از آن هم از یک چاقوی کاملاً تیز استفاده کرده و کالباس‌ها را به شکل لایه لایه و به هر ضخامتی که دوست دارید، برش بدهید. در نهایت کالباس مرغ و قارچ شما آماده سرو است، نوش جان!

چند نکته طلایی برای تهیه کالباس مرغ و قارچ

در این قسمت برای تهیه یک کالباس مرغ و قارچ حرفه‌ای چند نکته طلایی را با شما در میان خواهیم گذاشت

  • نکته اول اینکه کالباس‌های صنعتی در محتویات خود پسته هم دارند. شما می‌توانید کمی پسته خام تهیه کرده، آن‌ها را از شب قبل خیس کنید و بعد به مایع ژامبون خود اضافه کنید.
  • استفاده از ادویه‌جات و میزان آن‌ها در تهیه ژامبون مرغ و قارچ کاملاً دلخواه است. حتی اگر یک نوع ادویه را در دسترس نداشتید، می‌توانید به راحتی آن را حذف کنید.
  • اگر دوست داشتید کالباس طعم دودی داشته باشد، می‌توانید اسانس دود مایع را تهیه کرده به آن اضافه کنید اما زیاده روی نکنید.
  • این ژامبون 3 الی 4 روز در یخچال ماندگاری دارد. البته چون نگهدارنده در آن استفاده نشده، ممکن است که در یخچال خراب شود. پس بهتر است که آن را در فریزر بگذارید و 1 ساعت قبل از استفاده آن را از فریزر خارج کرده و اجازه بدهید تا به دمای محیط برسد.
  • در برش دادن کالباس‌ها به هیچ عنوان عجله نکنید و اجازه بدهید بعد از پخته شدن، کاملاً به دمای محیط برسد. اگر در زمان داغ بودن کالباس آن را برش بدهید، ممکن است خوب برش نخورده و به راحتی تکه تکه شود.
  • در نهایت اگر دوست دارید مانند کالباس‌های صنعتی دانه‌های سیاه رنگ در کالباس خود ببینید، از دانه‌های کامل فلفل سیاه استفاده کنید.

کالباس قارچ و مرغ و طعم جادویی آن

با این طرز تهیه دیگر نگران سرطان‌زا بدون محصولات فرآوری شده نباشید و باخیال راحت از کالباس مرغ و قارچ خانگی خود لذت ببرید. این غذا هیچ افزودنی ندارد و به هیچ عنوان درصورت استفاده مداوم، سلامتی شما و فرزندانتان را تهدید نخواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***