همانطور که می‌دانید نامه‌های اداری در کاغذهای A۴ یا A۵ و بعضا کوچکتری نگارش می‌شوند که دارای یک کادر یا به اصطلاح نشان ویژه هستند؛ این نشان ویژه سربرگ اداری نام گرفته است. در گذشته طرح سربرگ تنوع خاصی نداشت و تنها وجه تمایز بین آن‌ها اطلاعات مرتبط با شرکت بود.

کاربردهای سربرگ در مشاغل مختلف

با گسترش کسب‌وکارها، سربرگ‌های خاص و زیبایی طراحی شده‌اند که نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن کسب‌وکار شما به حساب می‌آیند. اگر شما نیز قصد دارید که حرفه‌ای بودن خود را به رخ رقیبان شرکت خود بکشید، بهتر است با کاربردهای سربرگ در مشاغل مختلف بیشتر آشنا شوید. ما در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات جامعی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

کاربردهای طرح سربرگ در مشاغل مختلف را بشناسید

طرح سربرگ در مشاغل و حوزه‌های مختلفی مانند دانشگاه، دفاتر وکالت، شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های دولتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به کاربردهای سربرگ در مشاغل مختلف می‌پردازیم تا با اهمیت آن بیش از پیش آشنا شوید.

نامه‌نگاری

طرح سربرگ یکی از بسترهایی است که می‌تواند امکان گفتگوی میان سازمانی را مهیا سازد. در مکاتبات اداری، باید از بستری خاص پیروی کرد که سربرگ این زمینه را فراهم می‌کند. در حقیقت، یکی از کاربردهای سربرگ در مشاغل مختلف به نامه‌نگاری اختصاص دارد.

بازاریابی رایگان و غیر مستقیم

سربرگ شرکتی از راه‌هایی است که می‌تواند به بازاریابی غیر مستقیم و در عین حال ماندگاری برای سازمان شما منجر شود. هنگامی که نامه را در سربرگ ارسال می‌کنید، توجه خواننده قبل از هر چیزی به رنگ و برند شما جلب می‌شود. هر چه از طرح متفاوت‌تری در سربرگ خود استفاده کنید، شرکت خود را در نظر فرد مقابل ماندگارتر خواهید ساخت.

نظم‌دهی به بایگانی

استفاده از سربرگ تنها به حرفه‌ای نمایش دادن سازمان شما ختم نمی‌شود. یک سربرگ خوب می‌تواند نظم و یکپارچگی را در شرکت شما ایجاد کند. بایگانی کردن اسنادی که فاقد سربرگ هستند، کاری دشوار است. اما سربرگ در تفکیک کردن اسناد اداری و آرشیو کردن آن‌ها بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

کاربردهای سربرگ در مشاغل مختلف

چه مواردی در طرح سربرگ گنجانده می‌شوند؟

حال که با کاربردهای سربرگ در مشاغل مختلف آشنا شده اید، بهتر است بدانید که چه بخش‌هایی در طرح سربرگ گنجانده می‌شوند.

نام و عنوان کسب‌وکار

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در سربرگ اداری گنجانده می‌شوند، نام و عنوان کسب‌وکار شما است. این عنوان در بخش بالایی صفحه قرار می‌گیرد تا مشتری هنگام باز کردن نامه فوراً با آن مواجه شود.

لوگو و شعار شرکت

لوگو و شعار شرکت نیز در بالای صفحه قرار می‌گیرند. شعار نزدیک به اسم برند یا کمی پایین‌تر از آن باید درج شود. هنگام طراحی سربرگ باید به روشی عمل کنید که لوگو و شعار شرکت توام با یکدیگر در ذهن خواننده متجسم شوند.

اطلاعات تماس

اطلاعات تماس نیز باید در حدی درج شوند که نیاز مشتری را برطرف کنند و اعتماد آن‌ها را برانگیزد. بهتر است اطلاعات تماس شرکت کنار یا پایین برند و لوگوی شرکت شما قرار گیرند. اطلاعات تماس باید در کنار هم باشند و به اصطلاح پراکنده نباشند. سربرگی که فاقد اطلاعات تماس، برند و لوگو باشد چیزی جز یک برگه یادداشت ساده نخواهد بود.

آدرس

آدرس یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی است که در سربرگ می‌بایست گنجانده شود. با مشاهده آدرس، مشتریان می‌توانند به واقعی بودن شما پی ببرند. درج کد پستی نیز به شما کمک می‌کند تا واقعی و قابل اعتمادتر جلوه کنید.

آدرس ایمیل و وب سایت

از دیگر قسمت‌هایی که در سربرگ می‌بایست گنجانده شود، آدرس ایمیل و وب سایت است. در این صورت است که مشتریان می‌توانند با شرکت شما در ارتباط باشند. حتی اگر در فضای مجازی نیز فعالیت می‌کنید، می‌توانید آیدی خود را در سربرگ ثبت کنید.

کاربردهای سربرگ در مشاغل مختلف

مزایای استفاده از سربرگ

کاربردهای طرح سربرگ در مشاغل مختلف باعث شده تا مزایای زیادی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد. سربرگ در حقیقت برگه‌ای است که در اولین برخورد شما را به دیگران می‌شناساند. مزایای استفاده از سربرگ عبارتند از:

  • سربرگ می‌تواند مشتریان بالقوه شما را به یک مشتری بالفعل تبدیل نماید.
  • یک نمونه سربرگ جذاب و حرفه‌ای می‌تواند خواننده را مجذوب خود سازد.
  • گنجاندن اطلاعات مناسب در سربرگ می‌تواند باعث دوچندان شدن اعتماد مشتریان به شرکت شما شود.
  • سربرگ قادر به افزایش امنیت مکاتبات است. در هر کسب‌وکاری تنها از سربرگ‌های مختص به آن استفاده می‌شود و بدین ترتیب امکان کپی‌برداری به شدت کاهش می‌یابد.
  • با گسترش نامه‌های اداری که در سربرگ نگارش شده‌اند، امکان افزوده شدن تعداد مشتریان وجود خواهد داشت.
  • سربرگ نشان دهنده رعایت اصول اداری و احترام متقابل به رؤسا و مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر است.
  • یک سربرگ خاص می‌تواند سازمان و شرکت شما را خاص‌تر نشان دهد.

با توجه به این مزایایی که برای سربرگ طرح لایه باز اشاره شد، بهتر است برای‌شناساندن سازمان خود نسبت به طراحی آن اقدام کنید.

معرفی طرح سربرگ لایه باز

از آن جایی که کاربردهای سربرگ در مشاغل مختلف بسیار گسترده است، در برخی از موارد طراحان مجبور هستند که برای آماده‌سازی سفارشات مشتری از فایل‌های آماده‌ای استفاده کنند که به آن‌ها طرح لایه باز می‌گویند. طرح این سربرگ در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود و مشتریان نیز به سفارش خود زودتر دسترسی خواهند داشت.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های طرح‌های لایه باز این است که لایه‌ها به راحتی ویرایش می‌شوند. حتی کاربری که از دانش و تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیست می‌تواند به راحتی فایل خود را ویرایش و برای چاپ آماده کند. طراح به تمامی لایه‌های استفاده شده دسترسی دارد. در این طرح امکان تغییر رنگ‌بندی، نحوه چیدمان لایه‌ها، المان و تصاویر وجود دارد و حتی حذف یا اضافه نمودن لایه‌ای از طرح امکان‌پذیر خواهد بود.

کاربردهای سربرگ در مشاغل مختلف

طراحی سربرگ در گرافیک با طعم تربچه

مجموعه گرافیک با طعم تربچه با در اختیار داشتن طراحان کاربلد و با تجربه آماده خدمت‌رسانی به کسب و کارهای مختلف در زمینه طراحی و گرافیک است. با توجه به کاربردهای سربرگ در مشاغل مختلف مانند پزشکی، وکالت، اداری، تجاری و… طراحان می‌توانند با فراهم آوردن بهترین و مدرن‌ترین طرح لایه باز نیاز کاربران را برآورده سازند.

سخن پایانی

سربرگ در بخش بالای نامه‌های اداری قرار می‌گیرد. در این بخش نام سازمان، نشان و آدرس و غیره درج می‌شود. طرح سربرگ‌ می‌تواند لوگوی شرکتی یا هر چیزی باشد. شما با مراجعه به سایت گرافیک با طعم تربچه می‌توانید از سربرگ با طرح‌های متنوع که برای صنف‌هایی مانند هتل، شرکت کشاورزی، شرکت‌های ساختمانی، رستوران، طب سنتی و عطاری، وکالت و… آماده شده دیدن فرمایید و تصمیم خود را برای ثبت سفارش در این مجموعه قطعی کنید.

شما هم می‌توانید با مراجعه به این سایت از جذاب‌ترین طرح‌ها برای سربرگ بهره‌مند شوید و از دیگر خدمات این مجموعه نیز نهایت استفاده را داشته باشید. تنها کافی است با پل‌های ارتباطی مندرج در سایت با مشاورین این سایت در ارتباط باشید تا از راهنمایی‌های آنها بهره‌مند شوید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید