تمامی این موارد از جمله مسائل حیاتی هستند که باعث نگرانی زوجین می‌شوند و داشتن یک وکیل کاربلد می‌تواند تمام این نگرانی‌ها را برطرف کند. با انتخاب یک وکیل طلاق قابل اعتماد و حرفه‌ای می‌توانید در این فرآیند آرامش و اطمینان بیشتری پیدا کنید و با سرعت و کیفیت بالایی مراحل طلاق را به اتمام برسانید.

چگونه یک وکیل طلاق در تهران را انتخاب کنیم؟

وکیل طلاق در تهران پروانه وکالت استانداردی دارد و به‌طور معمول تخصص خاص خود را در دانشگاه‌های معتبر ایران و جهان دریافت کرده‌ است. وکیل طلاقی که در حوزه قضایی خانواده تهران تجربه و تخصص کافی دارد، می‌تواند پرونده شما را با دقت و تبحر بالایی مدیریت کند و میزان خطا و شکست در پرونده را به حداقل برساند. وکیل طلاق در تهران تأثیر قابل ملاحظه‌ای در روند پرونده شما خواهد داشت و در مسائلی مانند وصول یا بذل مهریه، نحوه پرداخت اقساط مهریه، اثر بخشش مهریه بر بلا عرضه، قطعی شدن حکم طلاق توافقی، مسائل مرتبط با حضانت یا سلب حضانت فرزند و… شما را راهنمایی و آگاه خواهد کرد.

تمامی این موارد از جمله مسائل حیاتی هستند که باعث نگرانی زوجین می‌شوند و داشتن یک وکیل کاربلد می‌تواند تمام این نگرانی‌ها را برطرف کند. با انتخاب یک وکیل طلاق قابل اعتماد و حرفه‌ای می‌توانید در این فرآیند آرامش و اطمینان بیشتری پیدا کنید و با سرعت و کیفیت بالایی مراحل طلاق را به اتمام برسانید.

مزایای داشتن وکیل طلاق در تهران

به‌طور معمول پرونده‌های طلاق بدون وکیل به سختی به نتیجه می‌رسند چرا که زوجین به طور کامل با قوانین آشنا نیستند و امکان دارد با رفتار خود باعث بروز مشکل شوند. از جمله مزیت‌های داشتن وکیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آشنایی و تسلط کامل به مواد قانونی طلاق به‌ویژه مواد ۱۱۲۷ تا ۱۱۳۳ قانون مدنی و استفاده مناسب در روند پرونده
  • آشنایی با مراحل طلاق توافقی و نیز طلاق از سمت زن و شوهر
  • پیگیری دائمی و سریع پرونده به ویژه در طلاق از سمت زوج
  • ارائه روانشناسی مناسب از شرایط زوجین و کمک برای کاهش آسیب‌های ناشی از طلاق و هوشمندی و ذکاوت به منظور رعایت مصلحت موکل و عدم تضییع حقوق مادی و معنوی او

نقش وکیل طلاق در فرآیند دادرسی

وکیل طلاق در تهران از جمله مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نقش‌های حقوقی است که در روند دادرسی طلاق تاثیر بسزایی دارد. وکیل طلاق مسئولیت بسیار مهم و بزرگی را برعهده دارد و باید برای حفظ حقوق و منافع موکل خود تمام تلاش خود را بکار بگیرد. او باید در حوزه حقوق خانواده و طلاق از تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد تا بتواند بهترین نتیجه را برای موکل خود به‌ ارمغان بیاورد. وکیل طلاق برای اینکه بتواند در هنگام مذاکره و حل اختلاف با طرف مقابل ارتباط برقرار کند باید مهارت و قدرت سخنوری بالایی داشته باشد. همچنین وکیل طلاق باید در هنگام روبروشدن با شرایط سخت و پیچیده انعطاف پذیری و قدرت تحمل بالایی داشته باشد. وکیل طلاق در تهران باید با دقت به موکل خود گوش فرا دهد و تمام نیازهای او را به خوبی درک کند. او باید بتواند به موکل خود روش‌های متعددی را برای رسیدن به یک توافق عادلانه و منصفانه پیشنهاد دهد و او را در انتخاب مسیر حمایت کند. از دیگر ویژگی‌های یک وکیل خوب می‌توان به منظم و مسئولیت‌پذیر بودن اشاره کرد. او باید در زمان مقرر و با دقت تمام مدارک و اسناد لازم را جمع‌آوری و تهیه کند تا بتواند دفاع قوی و موثری برای موکل خود ارائه دهد. در نتیجه وکیل طلاق باید به عنوان نماینده حقوقی موکل خود در تمامی جلسات دادگاه حضور داشته باشد و از همه توانایی‌های حرفه‌ای خود به‌منظور حل و فصل دعاوی طلاق بهره ببرد. او باید با دقت به کلیه جزئیات پرونده توجه کند و از تمام مراحل و روند دادرسی مطلع باشد تا بتواند بهترین حمایت را برای موکل خود ارائه دهد و دریافت و حفظ حقوق و منافع او را تضمین کند.

وظایف وکیل طلاق در تهران

همان‌طور که گفته شد داشتن وکیل برای طی کردن فرآیند طلاق می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و برخی از مهم‌ترین وظایف وکیل طلاق در تهران عبارتند از:

ارائه مشاوره حقوقی

وکیل باید به موکل خود مشاوره حقوقی ارائه دهد و در خصوص موضوعات مربوط به طلاق نظیر مهریه، نفقه، حضانت، تقسیم دارایی‌ها، حقوق کودکان و… راهنمایی‌های لازم را انجام دهد.

تنظیم دادخواست و لایحه

وکیل طلاق موظف است دادخواست، لایحه و شکایت‌های مربوط به بحث وکالت طلاق را تنظیم کرده و با ثبت دادخواست فرآیند دادرسی را شروع کند.

حضور در جلسات دادگاهی

وکیل باید از زمان آغاز فرایند دادرسی تا پایان آن به نمایندگی از موکل خود در کلیه جلسات دادگاه حضور پیدا کند. همچنین از دیگر وظایف وکیل طلاق در تهران برعهده گرفتن مسئولیت انجام هرگونه تجدید نظر، واخواهی و اعتراض فوق‌العاده به آراء است. در شرایطی که وکیل طلاق داشته باشید به حضور شما در هیچ مرحله‌ای از پروسه طلاق نیاز نیست.

حضور در مراجع قضایی و سایر نهادها

وکیل باید در کلیه مراجع قضایی، داوری،  نهادهای دولتی و غیردولتی که  با وکالت طلاق و مهریه در ارتباط هستند حضور داشته باشد و امور مرتبط با آن را انجام دهد

وکیل طلاق توافقی در تهران

وکیل طلاق توافقی با درک نیازهای زوجین برای انجام یک پرونده طلاق تلاش می‌کند تا این مراحل را در کمترین زمان و تنش و درگیری به سرانجام برساند. از این‌رو در دعاوی طلاق داشتن یک وکیل برای هر طرف، بسیار حائز اهمیت است. وکلای متخصص و باتجربه  تهران می‌توانند به بهترین شکل ممکن فرآیند طلاق توافقی را به نتیجه برسانند و وکیل طلاق توافقی باید در این زمینه اطلاعات و تخصص کافی داشته باشد و بتواند یک توافق منصفانه و قابل قبول برای هر دو طرف ایجاد کند. همچنین، وکیل انتخابی باید به شما این اطمینان را بدهد که حقوق و منافع شما در زمان تنظیم توافقنامه حفظ خواهد شد. بنابراین زوجین در هنگام طلاق توافقی با داشتن وکیل می‌توانند با اطمینان و آرامش بیشتری مراحل متعدد طلاق را طی کنند و از رفع مسائل مهمی نظیر مهریه، حضانت فرزندان هیچ نگرانی نداشته باشند.

وکیل سید احمد نبوی ، وکیل پایه یک دادگستری و عضو مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه متولد ۱۳۷۰ می‌باشد. وکیل نبوی دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی از دانشگاه بین المللی امام خمینی ره بوده و دوره های تخصصی حقوقی در زمینه قراردادی و حقوق مالیاتی را در موسسات معتبر از جمله MPT ACADEMY سپری نموده و سابقه وکالت در دعاوی مختلف از جمله دعاوی خانواده ، کیفری ، مالیاتی ، قراردادی و ملکی را در کارنامه کاری خود دارد.

شما میتوانید در هر ساعتی از شبانه روز با ثبت درخواست مشاوره حقوقی خانواده از مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری بهره مند شوید تا وکیل نبوی شما را در حل مشکلتان راهنمایی کند. جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره با شماره ۰۹۲۱۶۹۸۲۵۹۱ تماس حاصل نمایید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***