در این مطلب به معرفی ترسناک‌ترین جزایر جهان شامل جزیره مارها، عروسک ها، سنتینل شمالی و پوگلیا پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

پنج جزیره ترسناک‌ دنیا که از رفتن به آنجا پشیمان خواهید شد!

به گزارش سلام نو؛ جزایر بسیار زیبایی در جهان وجود دارد که بازدیدکنندگان را به سوی خود جذب می‌کند، اما برخی از این جزیره‌ها با وجود طبیعت منحصر به‌فرد و مناطر بکر خود، از نظر انسان‌ها وحشتناک به نظر می‌رسد. برای مثال تصور کنید وارد جزیره تاریکی شوید که در زیر نخل‌ها و آب‌های فیروزه‌ای آن، رازی شوم نهفته باشد. همچنین ممکن است برخی از این مکان‌ها، خزندگان سمی، عروسک‌های ترسناک، موجودات ناشناخته و کوه‌های آتشفشانی در حال فوران را در خود جای دهد و بهشت رویایی شما را به کابوس وحشتناک تبدیل کند. در ادامه به معرفی ترسناک‌ترین جزایر جهان و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم:

ترسناک‌ترین جزایر جهان کجاست؟

جزیره مارها، برزیل

این بهشت گرمسیری، یکی از مکان‌های ممنوعه دنیا است که پوشش گیاهی زمردی ودامنه‌های آتشفشانی آن را پوشانده است. این جزیره ترسناک خالی از سکنه، در ۹۳ مایلی سائوپائولو، در کشور برزیل واقع شده است و محل زندگی دو تا چهار هزار افعی Golden Lancehead است که از کشنده‌ترین مارهای جهان به‌شمار می‌روند. این مارهای سمی می‌توانند در کمتر از یک ساعت، فرد را بکشند. به‌همین دلیل، دولت برزیل دسترسی به جزیره مارها را به شدت کنترل می‌کند و به غیر از زیست‌شناسان و دانشمندان، هیچ‌کس حق ورود به این مکان را ندارد. همچنین برای افراد خاص، مجوزهای ورود به جزیره الزامی است و هرگونه بازدید از آن باید با یک پزشک متخصص، همراه باشد.

جزیره عروسک‌ها، مکزیک

جزیره عروسک‌ها، (Isla De Las Mulecas)، یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های جهان است که در آن می‌توان روح‌های گمشده را میان چهره‌های وحشتناک و خون‌آلود عروسک‌ها مشاهده کرد. این مکان در جنوب مکزیکو سیتی قرار دارد و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. عروسک‌های زخمی، در بین شاخه‌های درختان جزیره آویزان شده‌اند، در حالی که دست‌ها، پاها و یا سرهای بعضی از آن‌ها قطع شده است.

ترسناک‌ترین جزایر جهان کجاست؟

جزیره سنتینل شمالی، هند

ورود به جزیره سنتینل شمالی، غیرقانونی است و امکان دارد به قیمت جان افراد تمام شود.این منطقه کوچک در اقیانوس هند و در غرب جزایر آندامان قرار دارد. مردم بومی سنتینل سنتین، یکی از آخرین قبایل بومیان بازمانده هستند که حدود ۶۰ هزار سال در انزوا زندگی کرده‌اند و امکان ارتباط آن‌ها با جهان پیرامون وجود ندارد. دلیل اینکه جزیره سنتینل شمالی در فهرست ترسناک‌ترین جزایر جهان قرار دارد، مقاومت شدید مردمان آن در برابر هر نوع تماس با دنیای بیرون است. در واقع، نه تنها بازدید از جزیره سنتینل شمالی غیرقانونی است، بلکه ممکن است به قیمت جان گردشگران تمام شود. تیرها و نیزه‌های بومیان جزیره سنتینل شمالی، یادآور این موضوع است که آن‌ها هیچ تمایلی به تعامل با دنیای مدرن ندارند، به هر قیمتی از جزیره خود دفاع می‌کنند و حتی گاهی اوقات حتی مجبور به کشتن غریبه‌ها نیز می‌شوند. آخرین مورد مرگ‌ومیر در این جزیره در سال ۲۰۱۸ و زمانی گزارش شد که یک گردشگر سعی کرد وارد جزیره شود.

ترسناک‌ترین جزایر جهان کجاست؟

جزیره پوگلیا، ایتالیا

این جزیره بر خلاف ظاهر فریبنده خود، بسیار وحشتناک به نظر می‌رسد. تاریخ تاریک پوگلیا زمانی آغاز شد که این مکان به عنوان قلعه‌ای برای محافظت در برابر مهاجمان مورد استفاده قرار گرفت. در قرون وسطی، زمانی که طاعون بابونیک (bubonic plague) اروپا را فرا گرفت، اوضاع بسیار بدتر شد. در واقع طولی نکشید که این جزیره به مرکز بستری بیماران طاعونی تبدیل شد و ده‌ها هزار نفر در این مکان جان خود را از دست دادند. سپس از پوگلیا برای قرنطینه افراد مبتلا به بیماری طاعون استفاده شد و هر فردی که کمترین علائم بیماری را داشت به این مکان تبعید می‌شد. همچنین تعداد زیادی از افرادی که دچار طاعون نشده بودند نیز با ورود به پوگلیا دیگر نتوانستند از آن خارج شوند. پس از پایان همه‌گیری بیماری طاعون، جهت نگهداری بیماران روانی، یک تیمارستان بزرگ در این جزیره ساخته شد. جزیره پوگلیا اکنون متروکه است و هیچ فردی اجازه بازدید از آن را ندارد.

ترسناک‌ترین جزایر جهان کجاست؟

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***