اثرات خشکسالی بلندمدت هیدرولوژیکی (اثرات خشکسالی بر منابع آبی زیرزمینی) در سطح استان محسوس بوده و در حال حاضر شاهد تغییرات اقلیمی گسترده در سطح استان هستیم به‌طوری که از میزان دمای هوا در فصل گرم کاسته شده و به میزان دمای هوا در فصل‌های سرد سال از جمله زمستان افزوده شده است.

خشکسالی بخش وسیعی از استان اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به تشدید خشکسالی در سطح استان، بیان کرد: کماکان ۹۰ درصد از مساحت استان اردبیل درگیر خشکسالی بسیار شدید تا شدید است.

به گزارش سلام نو مجید کوهی با حضور در خبرگزاری ایسنا منطقه اردبیل ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: صحت پیش‌بینی‌های هواشناسی کشوری ۱ روز بالای ۹۵ درصد گزارش شده که صحت پیش‌بینی ۳ تا ۵ روز هواشناسی استان اردبیل نیز ۸۵ درصد است.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی متفاوت در سطح استان اردبیل، افزود: در یک روز استان اردبیل ۲۰ درجه اختلاف دما ثبت می‌شود که در نوع خود برای یک استان بی‌نظیر است.کوهی در خصوص بارش‌های مطلوب سال آبی جاری در سطح استان، اذعان کرد: میزان بارش‌های استان اردبیل طی سال آبی جاری که از یک مهر ۱۴۰۲ شروع و تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ تداوم دارد ۳۵۰ میلی‌متر ثبت شده است که نسبت به دوره مشابه بلندمدت ۱۶ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به تشدید خشکسالی در سطح استان، بیان کرد: کماکان ۹۰ درصد از مساحت استان اردبیل درگیر خشکسالی بسیار شدید تا شدید است و علی‌رغم افزایش میانگین بارش در سطح استان در شهرستان‌های نیر و کوثر به ترتیب ۱ و ۷ درصد کاهش بارندگی داشتیم و با توجه به اینکه شهرستان کوثر محل تأمین آب شرب شهر اردبیل است دچار کاهش بارندگی شده و ذخایر آبی با چالش مواجه شده است.

وی بیان کرد: اثرات خشکسالی بلندمدت هیدرولوژیکی (اثرات خشکسالی بر منابع آبی زیرزمینی) در سطح استان محسوس بوده و در حال حاضر شاهد تغییرات اقلیمی گسترده در سطح استان هستیم به‌طوری که از میزان دمای هوا در فصل گرم کاسته شده و به میزان دمای هوا در فصل‌های سرد سال از جمله زمستان افزوده شده است و همین موضوع سبب شده تا میزان بارش برف در فصل سرد سال به حداقل برسد، این در حالی است که عمده نیاز جایگزین آب‌های زیرزمینی بارش برف است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***