آیت‌الله روح‌الله قرهی، مدیر حوزه علمیه امام مهدی (عج) و از اعضای سابق مجلس خبرگان رهبری با دیده‌بان ایران گفت‌وگو کرده است.

مدیر حوزه علمیه امام مهدی: کسی با زن بی‌حجاب تحریک نشود، انسان نیست!
به گزارش سلام نو به نقل از دیده‌بان ایران، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛

  • وضعیت حجاب را در کشور مطلوب نیست؛ یعنی مطلوبی که مورد نظر دین باشد، نیست. نمی‌گوییم حتما چادر باشد، اشتباه نشود. بعضی‌ها فکر می‌کنند وقتی می‌گوییم مطلوب نیست، یعنی حتما باید چادر سر کنند و پوشیه بزنند؛ نخیر، ما چنین چیزی نمی‌گوییم. خانم‌ها خودشان باید ببیند که وقتی با یک وضعیت زننده بیرون می‌آید، چند نفر به او متلک می‌گویند و وقتی یک نفر با وضعیت متین بیرون می‌آید، چقدر به او متلک می‌گویند.
  • اگرچه چادر افتخار است، ولی اجبار به چادر نیست، ولی حجاب باید یک چیزی باشد که تحریک نکند. برخی می‌گویند که آقایان نبینند. یعنی چی؟ اصلا انسان می‌بیند و اگر کسی تحریک نشود، معلوم می‌شود که انسان نیست. مگر شما چند نفر دارید که در مقام تقوا و در مقام اتقاء باشند که در مقام اوج تقوا است. همه که در این مقام نیستند. شما از همه انتظار داری که این‌طور باشند؟ مگر می‌شود یک جوان عذب تحریک نشود؟
  • بی‌حجابی و بدحجابی از طرف غرب برنامه‌ریزی شده است. اگر کسی بگوید برنامه‌ریزی نشده، مثل کبک سرش را زیر برف است. این که واضح است. اصلا وقتی شما بخواهی یک جامعه را از بین ببری، بهترین مطلب که باید بیان می‌شد و هنوز هم بیان نشده است، مساله به فساد کشیده شدن جامعه اندلس در اسپانیا بود.
  • به نظرم باید فیلمسازانی که مثل سریال حضرت یوسف (ع) را درست کردند؛ خدا رحمت کند آقای سلحشور بزرگوار را که واقعا هم به نظرم به صورت بیولوژیک ایشان را بیمار کردند، باید فیلمی درباره قضایای اندلس درست کنند. اسلام تا کجا رفته بود؟ در اسپانیا یعنی اندلس آن زمان، مردم مسلمان بودند. چه شد که مسلمان‌ها از بین رفتند؟ یکی همین کم‌رنگ شدن مساله حجاب بود.
  • مستند نمی‌خواهد، واضح است. یادتان هست NGO‌هایی که در ایران درست کرده بودند؟ چه کار کردند؟ با نام زبان چه کار کردند؟ خیلی از این‌ها زبان انگلیسی را به صورت رایگان در استان‌ها تعلیم می‌دادند. آمارش را داشتیم که چه کسانی را می‌پذیرفتند و چقدر ترویج می‌کردند؛ مثلا در قم که یک شهر مذهبی است، یک گروه را گرفتند که دختران با دوچرخه و با وضعیت خیلی بد رکاب می‌زدند. اول همه تعجب می‌کردند که چرا این‌ها این‌طوری هستند؟ با تعجب می‌گفتند این‌ها چه کسانی هستند؟ هفته‌ای یک بار می‌آمدند، بعدتر زیادتر شدند. ولی بعدا که بررسی شد، مشخص شد که این‌ها برنامه‌ریزی‌شده است. بعد هم آن‌ها را گرفتند.
  • شما می‌خواهید برنامه‌ریزی دشمن را بدانید که چیست، بروید از وزارت اطلاعات بپرسید، بروید از حفاظت اطلاعات سپاه بپرسید، بروید نمونه‌هایی که را که این‌ها به خاطر ترویج بی‌حجابی گرفته‌اند، ببینید و متوجه می‌شود که آیا این مساله بابرنامه قبلی دشمن طراحی شده یا بدون برنامه بوده است.
  • شهید دیالمه قشنگ توضیح می‌دهد که فلانی خلاف دین می‌گوید و مواظبش باشید. نفوذی این است؛ نفوذی این است که می‌آید التباس بین حق و باطل انجام می‌دهد؛ یعنی دو تا حرف خوب می‌زند، ولی یک حرف بد هم وسطش می‌اندازد.
  • مثلا می‌گوید آقا حجاب را چه کسی گفته است؟ بگذار مردم آزاد باشند. از آن طرف هم می‌گوید امام حسین (ع) را قبول داریم و برایش سینه می‌زنیم. امام حسین (ع) که خودشان به حجاب تاکید می‌کردند. در روایات آمده است که معجر را از سر اهل بیت امام کشیدند، بعد وقتی این قضیه را دید، امام زین‌العابدین (ع) غش کرد. آن وقت برخی می‌گویند حجاب آزاد باشد، ولی امام حسین (ع) را قبول داریم؟ این معلوم است که یک ریگی در کفش‌اش است و باید آن را مواظبت کرد. ولو بیاید در محرم مشکی بپوشد و سینه هم بزند.
  • منظور من شخص مشخصی نیست، کلی می‌گویم؛ می‌گویم یک عده‌ای کسانی هستند که از یک طرف برخی مسائل دینی را مطرح می‌کنند، اما از آن طرف می‌گویند که باید حجاب آزاد باشد. یک عده هم برعکس هستند. کسی که تفکر دینی غیرصحیح دارد، یا خودش نفوذی است و یا نفوذی‌ها مطالب را به او القا می‌کنند.
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***