دست علی داوودی وزنه‌بردار دسته سنگین وزن ایران به مدال نرسید.

ناکامی علی داوودی وزنه بردار ایرانی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، روز پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری آقایان سی و دومین دوره المپیک، امشب(شنبه) با برگزاری رقابت دسته ۱۰۲+ کیلوگرم در حال برگزاری است و علی داوودی دومین و آخرین نماینده وزنه‌برداری کشورمان در رقابت با ۱۱ وزنه‌بردار به روی تخت رفت و در پایان پس از سه حریف سرشناس و قدرتمند خود در جایگاه چهارم قرار گرفت.

مارت سیم از استونی، لاشا تالاخادزه از گرجستان، وارازدات لالایان از ارمنستان، علی عمار ربایاوی از عراق، ایشیرو موراکامی از ژاپن، ولید بیدانی از الجزایر، گور میناسیان از بحرین، کمیل کوچرا از جمهوری چک، من اسد از سوریه، عبدالرحمن عبدالعزیز از مصر و دیوید لیتی از نیوزیلند رقبای داوودی در رقابت امشب بودند.

داووی در نخستین حرکت یک ضرب وزنه موفق به مهار وزنه ۲۰۰ کیلوگرم نشد، اما در حرکت دوم وزنه ۲۰۱ کیلوگرم را بالای سر برد. نماینده کشورمان در سومین حرکت وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را انتخاب کرد و موفق به مهار این وزنه شد تا با ۲۰۵ کیلوگرم به کار خود در حرکت یک ضرب پایان دهد.

در حرکت دوم علی داوی ابتدا وزنه ۲۴۲ کیلوگرم را بالای سر برد و در ادامه برای حرکت دوم وزنه ۲۵۷ کیلوگرم را انتخاب کرد که در مهار این وزنه ناموفق بود. داوودی برای کسب نشان برنز نیاز به بلند کردن وزنه ۲۵۷ کیلوگرم داشت و در حرکت سوم نیز در مهار این وزنه ناموفق بود تا در مجموع در جایگاه چهارم قرار گیرد.

در پایان این دسته لاشا تالاخادزه با ۲۱۵ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۶۰ کیلوگرم در دو ضرب و با مجموع ۴۷۵ کیلوگرم به سومین مدال طلای المپیک خود دست یافت. وارازدات لالایان با ۲۱۵ کیلوگرم در یک ضرب و مهار ۲۵۲ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۴۶۷ کیلوگرم به مدال نقره رسید و گور میناسیان با ۲۱۶ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۴۵ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۴۶۱ کیلوگرم مدال برنز را کسب کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***