نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر از مرزهای ایران عبور کردند که بیش از ۵۴۰ هزار نفر آنها غیر ایرانی هستند.

آمار میلیونی عبور زائران اربعین از مرز

به گزارش سلام نو به نقل از ایمنا، سید مجید احمدی در جمع خبرنگاران با اشاره جزئیاتی از آخرین نشست این ستاد، اظهار کرد: آخرین نشست ستاد مرکزی اربعین برای برگزاری اربعین باشکوه و با حماسه عظیم حسینی در سال ۱۴۰۳ برای آخرین هماهنگی‌ها و اقدامات ضروری تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه با ارتباط‌گیری استانداران محترم و رؤسای ستادهای اربعینی استان‌های شش‌گانه، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان، آخرین وضعیت زائرین ایرانی عازم سرزمین کربلا و شرکت در مراسم اربعین حسینی اتخاذ شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: بر اساس گزارش‌هایی که تا امروز دریافت شد وضعیت ما بسیار خوب است در همه ابعاد رضایتمندی کاملی به فضل الهی حاصل شده و هیچ‌گونه مشکل و نگرانی خاصی را نداریم، بعضی از مشکلات جزئی که پیش آمده به سرعت برطرف شده است.

میراحمدی با بیان اینکه خط ارتباطی مستقیمی بین ما و مسئولین عراقی برقرار است که به صورت شبانه‌روزی هرگونه مسئله‌ای که پیش بیاید، بلافاصله برطرف می‌شود، اظهار کرد: برای موضوع برگشت زائرین عزیز هم بررسی‌های لازم صورت‌گرفته است.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارشی که رئیس کمیته حمل و نقل ستاد مرکزی اربعین دادند، نگرانی در اوج برگشت زائرین هم نخواهد بود و وضعیت حمل و نقل هم در شرایط خوبی است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با تأکید بر اینکه نظارت کافی و جدی بر امر فروش بلیط هواپیما وجود دارد و با ساز و کارهای تضمین شده‌ای که الآن به کمک دادستانی تعیین شده، این نظارت برخلاف سال‌های قبل بسیار قوی و اثرگذاری جدی است، گفت: این نظارت به‌گونه‌ای است که اگر هر زائری بلیط خودش را گران‌تر از قیمت مصوب دریافت کرده باشد، بر اساس ساز و کار تعریف شده، از حساب ایرلاین مدنظر برداشت و به طور مستقیم به خریدار پرداخت می‌شود.

میراحمدی تصریح کرد: در جلسه امروز گزارش شد که حتی بلیط اتوبوس برای زائرین در ترمینال‌ها وجود دارد و برای ایام پیش رو هم امکان تهیه بلیط وجود دارد و نگرانی خاصی برای حمل و نقل نیست.

وی ادامه داد: از زائران عزیزمان تشکر می‌کنیم که نزدیک ۷۰ درصد زائرین از خودرو شخصی استفاده کردند که این کمک شایانی در مدیریت مسئله حمل و نقل است که این امر را هم برای خودشان و هم برای ما راحت کرده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تا امروز نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر از مرزهای ما عبور کرده‌اند، افزود: بیش از ۵۴۰ هزار نفر زائر غیر ایرانی از مرزهای ما عبور کرده‌اند.

میراحمدی ادامه داد: زائران پاکستانی با نظم و ترتیب بسیار خوبی در حال عبور از مرزهای ما هستند و در این زمینه هم مشکل خاصی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: لازم است که چند مسئله را تاکید کنم، یک اینکه زائرین عزیزی که می‌خواهند عازم سفر کربلا شوند، سفر خودشان را به روزهای آخر هفته جاری موکول نکنند، مسئله دوم این است که به دلیل کثرت جمعیت، به‌خصوص در شهر کربلا، مدت ماندگاری را در این شهر کوتاه کنند و آن را کمتر از یک روز قرار دهند و حتماً قبل از روز اربعین به کشور بازگردند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: موکب داران عزیز عراقی ظهر اربعین تمام موکب‌های خودشان را جمع می‌کنند، بنابراین هم از جهت اسکان و هم از جهت تغذیه کسانی که بعد از ظهر اربعین در عراق می‌مانند، بایستی پیش‌بینی‌های فردی داشته باشند، به همین خاطر تأکید ما این است که قبل از روز اربعین و ظهر اربعین، حتماً عزیزان زائر ما اگر پیش‌بینی شخصی ندارند، به کشور برگردند.

میراحمدی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که کرده‌ایم، ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه یعنی دو روز بعد از اربعین، مرزها به شرایط عادی برمی‌گردد و به‌طور طبیعی عزیزانی که بعد از دو روز سپری شده از اربعین، به کشور برمی‌گردند، شرایط مرزها و نحوه خدمات‌دهی در مرزهای ما هم به شرایط ماقبل اربعین برمی‌گردد و شرایط معمولی خودش را دارد.

وی تأکید کرد: به حمدالله آن چیزی که تا امروز گزارش شده، از نظر میزان فوتی‌ها به نسبت همین ایام گذشته ۳۰۰ درصد کاهش فوتی‌ها را داشتیم، مسئله گرمازدگی یکی دیگر از دغدغه‌های ما و زائران عزیز بوده که به حمدالله هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه تا به حال وجود نداشته است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه خدماتی که از جهت بهداشت و درمان در داخل عراق ارائه شده بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: رفت و آمد عزیزان با سهولت بیشتری نسبت به گذشته و سال‌های قبل الحمدالله انجام شده است.

میراحمدی اضافه کرد: مشکل حمل و نقل در داخل خاک عراق که سال‌های گذشته یکی از مشکلات جدی زائرین بود، هم از نظر کمبود وسیله نقلیه و هم گرانی، برطرف شده، امسال دولت عراق حقیقتاً کار بزرگی را انجام داد و در اوج حضور زائرین ما در مرزهای ما، با کمبود وسیله نقلیه مواجه نشدیم، به جز مرز مهران که برای مدت محدودی، که بلافاصله اتوبوس‌هایی که ما از قبل پیش‌بینی کرده بودیم، به کمک عزیزان عراقی شتافتند.

وی افزود: مسائل رفاهی و خدمات‌دهی به زائرین در پایانه‌های مرزی عراق امسال کاملاً با سال‌های قبل متفاوت است، به نظر من امسال ان‌شاءالله اگر این ایام پیش رو هم مثل ایام گذشته امسال سپری شود، یک اربعین به یاد ماندنی با رضایتمندی بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در این ایام باقی مانده هم مثل این چند روز گذشته از ابتدای ماه سفر تاکنون با همین شیرینی و تسهیلات و راحتی سپری شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***