گرجستان یا ارمنستان کدام برای سفر بهتر است؟ این سوالی است که اغلب افرادی که قصد سفر به یک مقصد خارجی اما نزدیک به ایران را دارند با آن مواجه می‌شوند.

به گرجستان سفر کنیم یا ارمنستان ؟

ایرانیان برای سفر به این دو کشور شرایط دشواری برای دریافت ویزا ندارند و همین امر سفر به گرجستان و ارمنستان را در صدر انتخاب قرار داده است. تور گرجستان از آن دست تورهای پرطرفدار است که عاشقان طبیعت را به خود جذب می‌کند.

اما دوستداران کلیسا و مناطق تاریخی تور ارمنستان را انتخاب می‌کنند و سفر به ایروان را ترجیح می‌هند.

گرجستان یا ارمنستان؟ کدام برای سفر بهتر است؟

گرجستان یا ارمنستان؟ کدام یک مقصد بهتری برای سفر می‌باشد؟ این دو کشور برای ایرانیان مقاصد گردشگری خوبی به‌حساب می‌آیند و هر دو زیبایی‌های مخصوص به‌خود را دارند. اینکه انتخاب شما کدام باشد، بستگی به سبک سفر و علائقتان دارد. بهتر است پیش از سفر و دریافت بلیط هواپیما مروری بر مقایسه بین این دو کشور داشته باشید تا انتخاب درستی داشته باشید.

مقایسه آب و هوای گرجستان و ارمنستان

گرجستان و ارمنستان علیرغم نزدیکی جغرافیایی، آب‌وهوای متفاوتی دارند. ارمنستان به عنوان کشوری محصور در خشکی و قاره، تابستان‌های گرم و زمستان‌های بسیار سرد با دمای بسیار پایین را تجربه می‌کند. از طرفی گرجستان کشوری چهارفصل با تنوع آب‌وهوایی بیشتر است. نزدیکی به دریای سیاه تأثیر قابل توجهی بر آب‌وهوای این کشور دارد و در نتیجه رطوبت و بارندگی بیشتر می شود. هر دو کشور در فصل بهار آب‌وهوای معتدلی دارند که آن را به زمان ایده‌آلی برای سفر تبدیل می‌کند.

به گرجستان سفر کنیم یا ارمنستان ؟

مقایسه طبیعت گرجستان با ارمنستان

گرجستان و ارمنستان، هر دو از نظر مناظر سبز همانند هم هستند، اما وجود دریای سیاه در همسایگی گرجستان جلوه سبزتری به این کشور می‌دهد. اما این بدان معنا نیست که در ارمنستان پدیده‌های طبیعی کمتری را وجود دارد.

معروفترین جاذبه‌های طبیعی گرجستان:

رشته‌کوه‌های قفقاز، غار پرومتئوس در تسکالتوبو، غار ساتاپلیا کوتایسی، تالاب‌های اسپانی در کوبولتی، جنگل سنگ‌شده گودردزی در آجارا‎‌، آبشارهای تسالکا، غار ملوری ایمرتی، دریاچه باتتی کارلی، دریاچه‌های رنگی آبودلائوری، پارک ملی توشتی.

معروفترین جاذبه‌های طبیعی ارمنستان:

دریاچه سوان، پل شیطان یا پل ساتانا، پارک ملی دیلیجان، سمفونی سنگ‌ها در گارنی، کوه آتشفشان آراگاتس، کوه آرارات، دریاچه پرز در ایجوان، دریاچه گوش ایجوان، آبشار شکی در کاپان و آبشار جرموک یغگنادزور.

گرجستان به ایران نزدیکتر است یا ارمنستان؟

گرجستان و ارمنستان هر دو در شمال غربی ایران قرار دارند و فاصله زیادی با ایران ندارند. اما تفاوتشان در این است که ارمنستان با کشور ما مرز مشترک دارد و همین باعث می‌شود که به ایران نزدیکتر باشد. شما اگر قصد سفر زمینی به این کشور را داشته ‌باشید، به‌راحتی می توانید با اتوبوس سفر کنید .

جاذبه های گرجستان بهتر است یا ارمنستان؟

جاذبه‌های گرجستان بهتر است یا ارمنستان؟ در تفلیس پایتخت گرجستان شما بهترین فرصت را برای بازدید از کلیساهای تاریخی دارید. اما در ایروان پایتخت ارمنستان جاذبه‌های فرهنگی بینظیری انتظار شما را می‌کشد و همچنین شما می‌توانید در خیابان‌های سنگفرش‌شده زیبای آن قدم بزنید.

باتومی در گرجستان یکی دیگر از شهرهای معروف این کشور است که نباید از دست بدهید. در این شهر جاذبه‌های دیدنی همچون مجسمه علی و نینو و برج الفبا وجود دارد که شما می‌توانید از آنها دیدن نمائید. به‌طورکلی می‌توان گفت که گرجستان جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی بیشتری برای دیدن دارد و طبیعت زیباتری نسبت به ارمنستان دارد.

به گرجستان سفر کنیم یا ارمنستان ؟

معروفترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان:

شهر قدیمی آلتشتات در تفلیس، ترن هوایی در تفلیس، باغ گیاه شناسی باتومی، پل صلح تفلیس، قطار کابلی فونیکولار تبلیس، بلوار باتومی، قلعه ناریکالا تفلیس، کلیسای جامع تسمیندا سامبا تفلیس، بنای یادبود علی و نینو در باتومی و کلیسای ترینیتی گرگتی در استپانسمیندا.

معروفترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان:

مرکز هنر کافسجیان در ایروان، میدان جمهوری ایروان، پارک ایروان، ماتنداران - موزه نسخ خطی باستانی در ایروان، صومعه گغارد، خور ویراپ در لوثارات، موزه نسل کشی ارامنه ایروان، سیسرناکابرد در ایروان، معبد گارنی و موزه آرارات در ایروان.

همچنین ارمنستان به‌عنوان کشوری محصور در خشکی، دسترسی مستقیم به‌دریا ندارد. با این حال، دریاچه سوان فرصتی برای لذت بردن از مناظر ساحلی در ارمنستان فراهم می‌کند. در مقابل، گرجستان تقریباً ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد و چندین شهر در امتداد دریای سیاه قرار دارند. شهر باتومی، معروف به مروارید دریای سیاه، با سواحل خیره‌کننده و جذابیت‌های ساحلی، گردشگران زیادی را از سراسر جهان به‌خود جذب می‌کند.

مراکز خرید ارمنستان و گرجستان

گرجستان و ارمنستان مقاصد خوبی برای خرید هستند؛ بازارهای محلی و مراکز خرید هر دو کشور سوغاتی‌ها و صنایع‌دستی منحصربه‌فردی را برای مسافران ارائه می‌دهند. شهرهایی مانند تفلیس، باتومی و ایروان دارای مراکز خرید مدرن و متعددی هستند که بازدیدکنندگان می‌توانند در آنجا محصولاتی از برندهای مشهور جهانی خریداری کنند.

به گرجستان سفر کنیم یا ارمنستان ؟

معروفترین مراکز خرید گرجستان:

تفلیس مال، مرکز خرید باتومی، کارواسلا تفلیس، گالریا تفلیس، کارواسلا کوتایسی، ایست پوینت تفلیس، سیتی مال تفلیس، مرکز خرید متروسیتی باتومی، لیلو مال تفلیس وگراند مال کوتایسی.

معروفترین مراکز خرید ارمنستان:

دالما گاردن مال، ایروان مال، مرکز خرید روسیا، مرکز خرید مترونوم، ریو مال، مرکز تجارت تشیر، گالری خرید خیابان تشیر، سیافشیون، روژ و آلوئه لب.

غذاهای ارمنستان بهتر است یا گرجستان؟

گرجستان و ارمنستان، غذاهای سنتی و محلی خود را دارند. هر دو کشور به‌دلیل آشنایی با فرهنگ شرقی شباهت‌های زیادی در غذاهای محلی خود دارند. یکی از وجوه مشترک آشپزی این دو کشور نان می‌باشد که برای اروپایی‌ها و مخصوصاً ایرانی‌ها از جذابیت زیادی برخوردار است.

بهترین غذاهای سنتی گرجستان:

خاچاپوری، خینکالی، انواع پنیر، ماسوادی (باربیکیو)، شکرولی (مرغ سیر)، لوبیو (خورش لوبیا) 

بهترین غذاهای سنتی ارمنی:

دلمه، پیتزا ارمنی (لهماجون)، لواش ارمنی، هریسا، اسپا (سوپ ماست) و باستورما.

هتل ‌های ارمنستان در مقایسه با هتل های گرجستان

هدف شما از سفر در انتخاب هتل بسیار تأثیرگذار خواهد بود. اینکه به‌طورمثال شما قصد دارید بیشتر روز را خارج از هتل و به گشت‌وگذار بپردازید و یا دوست دارید در هتلی با انواع امکانات رفاهی و تفریحی باشید و در تمام طول سفر از هتل خارج نشوید. هر کدام از اینها می‌توانند تأثیرگذار باشند.

به گرجستان سفر کنیم یا ارمنستان ؟

گرجستان از نظر بوتیک هتل بهتر است و شما را بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ و فضای این کشور نزدیک می‌کند، اما ارمنستان برای کسانی که دوست دارند هتل‌های ارزانتری انتخاب کنند، هتل‌های متنوعی دارد. هتل‌های ارمنستان از نظر کیفیت چیزی از گرجستان کم ندارند و همانند گرجستان به اندازه کافی هتل‌های ۵ ستاره دارد.

معروفترین هتل‌های گرجستان:

هتل رادیسون بلو ایوریا تفلیس، هتل بتسی تفلیس، هتل ریور ساید تفلیس، هتل ماریوت تفلیس، هتل بیلتمور تفلیس، هتل ایفوریا باتومی، هتل اسکای تاور باتومی، هتل اینتوریست پالاس باتومی، هتل د گرند گلوریا باتومی و هتل اوربی سیتی باتومی.

معروفترین هتل‌های ارمنستان:

هتل آنی سنترال این ایروان ، هتل لاتار ایروان، بلاژیو هتل کمپلکس ایروان، هتل الکساندر ایروان، هتل گلدن پالاس ایروان، هتل گرند ایروان، هتل ارمنیا ماریوت ایروان، هتل رادیسون بلو ایروان، هتل نشنال ایروان و هتل قفقاز ایروان.

کدام برای سفر ارزانتر است؟ ارمنستان یا گرجستان؟

به‌طورکلی گرجستان و ارمنستان مقاصد گرانی نیستند. شما می‌توانید با پرداخت کمتر از ۵۰ دلار در روز به گرجستان یا ارمنستان سفر کنید. قیمت‌ها در این دو کشور تقریباً مشابه است. اما گرجستان کمی ارزانتر از ارمنستان است.

حال شما باید تصمیم بگیرید که از بین گرجستان و ارمنستان یکی را برای سفر انتخاب کنید. این دو کشور هر دو از جمله مقاصد دیدنی و نزدیک به ایران هستند که می‌توانید با هزینه نسبتا کم به آنها سفر کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***