مهم ترین فاکتورها برای موفقیت یک سایت صرافی، جلب اعتماد کاربر در نگاه اول است. کاربر باید بتواند به خوبی با سایت ارتباط برقرار کند و از سوی دیگر به سایت اعتماد کند تا سرمایه خود را در اختیار آن سایت قرار دهد.

طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

این روز ها با آشنایی افراد بیشتری با ارزهای دیجیتال، شاهد رشد بیش از پیش کسب و کارهای مرتبط با ارز دیجیتال هستیم. یکی از حوزه هایی که می توانید با ورود به آن، شاهد سود بالایی باشید، ساخت یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال است. اما برای راه اندازی یک سایت صرافی ارز دیجیتال نیاز است که با اصول اولیه و نکات مهم و ضروری این سایت ها بیشتر آشنا شوید. این سایت ها باید برخی اصول اولیه و قوانین را رعایت کنند تا در نهایت مشکلی از لحاظ حقوقی برای صاحب سایت پیش نیاید.

مهم ترین فاکتورها برای موفقیت یک سایت صرافی، جلب اعتماد کاربر در نگاه اول است. کاربر باید بتواند به خوبی با سایت ارتباط برقرار کند و از سوی دیگر به سایت اعتماد کند تا سرمایه خود را در اختیار آن سایت قرار دهد.

مراحل اصلی برای طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

مرحله ۱: برای راه اندازی صرافی ارز دیجیتال نیاز است که ابتدا بازار هدف خود را مشخص کنید.

مرحله ۲: در مرحله بعدی نیاز است قوانین و مقررات کشور ایران درباره سایت های فعال در زمینه ارز دیجیتال را بخوانید و مورد بررسی قرار دهید تا مشکلات حقوقی در ادامه راه برای شما پیش نیاید.

مرحله ۳: می توانید تیمی از برنامه نویسان را گرد هم آورید و با برنامه نویسی که ممکن است ماه ها و شاید سال ها به طول انجامد، طراحی سایت صرافی را انجام دهید.

مرحله ۴: می توانید به جای مرحله سوم، طراحی سایت صرافی را به یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت بسپارید تا ظرف نهایتاً ۲ تا ۴ ماه، طراحی سایت را برای شما انجام دهند.

تعریف دقیقی از صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال بستری است برای معامله ارزهای دیجیتال که تحت نظر یک ارگان انجام می گیرد و می توان با پول ملی کشور، ارز دیجیتال خرید و فروش کرد. این صرافی ها معمولاً به صورت سایت در اختیار مخاطبان قرار می گیرد ولی در برخی موارد می تواند به صورت یک اپلیکیشن هم طراحی شود و کاربرد داشته باشد. کاربر باید در ابتدا در سایت صرافی آنلاین ثبت نام کند و مراحل ثبت نام را کامل کند و سپس با سرمایه خود، به خرید ارز دیجیتال بپردازد. برای خرید ارز دیجیتال می توان با واحد پول ملی کشور ایران اقدام کرد و نیازی به تغییر واحد پولی نیست.

انواع صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال در انواع مختلفی مانند OTC و CEX و P۲P و DEX وجود دارد که در ادامه به توضیحاتی درباره هر یک می پردازیم:

طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال متمرکز

صرافی ارز دیجیتال متمرکز که با نام های CEX و OTC و P۲P شناخته می شود، مشابه صرافی های سنتی است و در دنیای مبادلات ارزهای دیجیتال همانند یک دروازه اصلی است. صرافی های متمرکز مرجعی مرکزی برای انجام معاملات هستند. تمام تراکنش هایی که در صرافی های متمرکز انجام می شوند، امنیت بالایی دارند و کاربران نمی توانند اختلالی در این تراکنش ها ایجاد کنند. همچنین کاربران به کیف پول شخصی خود در این صرافی ها دسترسی ندارند. از جمله صرافی های متمرکز معروف می توان به صرافی بایننس اشاره کرد.

صرافی CEX از نوع صرافی های متمرکز است. در این صرافی خریداران و فروشندگان ارز دیجیتال با یک واسط به نام صرافی با یکدیگر در ارتباط هستند و معاملات را انجام می دهند. در بین صرافی های ارز دیجیتال، صرافی CEX با توجه به قوانین کشور ایران، بهترین صرافی است که خدمات مناسبی را به مشتریان ارائه می دهد.

صرافی P۲P نسل جدیدی از بسترهای صرافی ارز دیجیتال است که اجازه معامله مستقیم بین خریداران را می دهد و نیازی به واسطه نیست. معامله کنندگان می توانند به راحتی با دیگر معامله کنندگان ارتباط بگیرند و معامله انجام گیرد. این پلتفرم باید با شیوه های استانداردی ایجاد شود تا امنیت اطلاعات کاربر حفظ گردد.

صرافی OTC هم از دیگر صرافی های متمرکز است که خریداران و فروشندگان به راحتی می توانند معامله را به صورت مستقیم انجام دهند. معاملات در این بستر بین دارایی های ارز دیجیتال یا پول با ارز دیجیتال انجام می گیرد و شبیه به بروکرهای کلاسیک و بازارهای تجاری است.

صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز

صرافی های ارز دیجیتال غیر متمرکز که با نام اختصاری DEX شناخته می شوند، با اصول و بنیان صنعت ارز دیجیتال هماهنگ تر است. این صرافی ها هیچ اعتقادی به شخص ثالث ندارند و واسطه در این بین معنایی ندارد. خریداران و فروشندگان مستقیماً با هم معامله را انجام می دهند. صرافی های ارز دیجیتال غیر متمرکز به سختی هک می شوند و مورد حمله سایبری قرار می گیرند. اما از مشکلات صرافی های غیر متمرکز می توان به عدم دسترسی به پول و پایین بودن لیکوئیدیتی و حجم پایین معاملات اشاره کرد که به همین دلایل، محبوبیت کمتری دارند.

طراحی صرافی ارز دیجیتال در شرکت پیام آوا از چه نوعی است؟

شرکت پیام آوا اسکریپت صرافی را از نوع متمرکز طراحی می کند. این شرکت با بهره گیری از یک تیم تخصصی در حوزه برنامه نویسی، همواره سعی داشته تا بهترین و مناسب ترین خدمات را به مشتریان ارائه دهد. در صرافی های متمرکز نیاز به احراز هویت کاربران است و به همین دلیل امنیت بالاتری دارند. شرکت پیام آوا که همواره به دنبال امنیت کاربر است، قطعاً این نوع از صرافی را برای مشتریان خود راه اندازی می کند. همچنین این صرافی ها با قوانین کشور ایران همخوانی بیشتری دارند و معاملات انجام گرفته در این بستر، به مراتب ایمن تر هستند.

طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

نکات ضروری در طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

ریسپانسیو بودن سایت صرافی

همان طور که می دانید اغلب کاربران و مراجعه کنندگان به سایت ها، از موبایل استفاده می کنند. همین امر سبب شده است که اهمیت ریسپانسیو بودن سایت ( مناسب بودن برای موبایل، تبلت، لپ تاپ و ... ) دوچندان شود. سایت باید بتواند در پلتفرم های مختلف به خوبی نمایش داده شود. اگر سایت ریسپانسیو باشد، با صفحه نمایشگرهای با ابعاد مختلف به خوبی به نمایش در می آید و کاربر می تواند به خوبی با سایت تعامل داشته باشد.

امنیت و عدم نفوذ به سایت

در طراحی سایت های صرافی اولین و مهم ترین دغدغه، امنیت اطلاعات کاربر است به نحوی که خرید و فروش و اطلاعات حساب کاربر کاملاً تحت پوشش باشد. شرکت پیام آوا با کادری حرفه ای و متخصص، ضامن امنیت سایت و اطلاعات مشتریان شما است تا مشتری با خیالی راحت خرید و فروش خود را در سایت انجام دهد.

رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت صرافی

در شرکت پیام آوا طراحی سایت ها از جمله سایت های صرافی با رعایت تمامی اصول سئو سایت انجام می شوند. از لحاظ سرعت سایت، تمامی المان ها بررسی می شود تا در بررسی های گوگل بالاترین امتیاز را کسب کند. به همین دلیل ورودی کاربران از سرچ ارگانیک هم افزایش می یابد.

UI/UX مناسب برای سایت صرافی

برای طراحی سایت صرافی نیاز است که به UI و UX یا تجربه کاربری و رابط کاربری توجه شود. در صورتی که یک سایت زیبا داشته باشید ولی کاربر نتواند با آن کار کند و تعامل داشته باشد، سایت شما هیچ موفقیتی ندارد. از سوی دیگر در صورتی که به فاکتورهای زیبایی سایت توجه نشود، سایت نمی تواند نظر مخاطب را جلب کند. بنابراین باید بتوان سایتی طراحی کرد که تمام فاکتورهای لازم از لحاظ رابط کاربری و تجربه کاربری را رعایت کرده باشد.

طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***