قبرس اروپایی یکی از مقاصد اصلی تورهای مسافرتی است که توسط هم‌وطنان عزیزمان انتخاب می‌شود.

قبرس اروپایی کجاست؟ جاذبه‌های دیدنی+ سوغات

تعداد افرادی که می‌خواهند بدانند قیمت تور اروپا زمستان ۱۴۰۳ به مقصد قبرس چقدر است و این تورها در چه تاریخی برگزار می‌شوند، زیاد است. اکثر افرادی که برای رزرو تور قبرس شمالی اقدام می‌کنند، قبلاً تجربه سفر به این کشور را داشته‌اند و با جاذبه‌های گردشگری قبرس آشنا هستند. اما بعضی از افراد هم هستند که هنوز نمی‌دانند قبرس اروپایی کجاست. جزیره قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که به بخش جنوبی آن قبرس اروپایی می‌گویند.

معرفی قبرس شمالی

کشور قبرس یک کشور جزیره‌ای است که دارای دو بخش شمالی و جنوبی می‌باشد. قبرس شمالی محل زندگی مسلمانان و ترک زبانان است. اما در قبرس جنوبی بیشتر مسیحیان یونانی زندگی می‌کنند. این جزیره که جزو اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و یونانی نشین است به‌عنوان قبرس اروپایی شناخته می‌شود.

 پایتخت قبرس نیز بین دو بخش شمالی و جنوبی قرارگرفته است. شهر نیکوزیا که بخش شمالی آن در قبرس شمالی و بخش جنوبی آن در قبرس جنوبی قرارگرفته، پایتخت قبرس است. این کشور به خاطر داشتن جاذبه‌های توریستی فراوان، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به یکی از مقاصد اصلی گردشگران تبدیل شده است. با توجه به استقبال زیاد گردشگران خارجی، تور قبرس قیمت مناسب در آژانس‌های گردشگری به فروش می‌رسد که نمونه‌های آن را می‌توانید در سایت‌های معتبری چون آیشم پیدا کنید.

معرفی جاذبه‌های گردشگری قبرس اروپایی

جاذبه‌های گردشگری قبرس اروپایی به‌قدری زیاد هستند که نمی‌توان همه آن‌ها را در یک متن گنجاند. اما هدف ما معرفی محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی است که در بخش اروپایی قبرس قرارگرفته‌اند.

شهر باستانی کوریون

کوریون باستان یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری در قبرس اروپایی است. این شهر باستانی که در بخش جنوبی جزیره قبرس قرارگرفته، فاصله کمی تا دریای مدیترانه دارد. بنابراین با دیدن این منظره می‌توانید ساعت‌ها محو تماشای امواج فیروزه‌ای‌رنگ دریای مدیترانه شوید که برای رسیدن به شهر باستانی کوریون تقلا می‌کنند. این منظره زیبا و نامتناهی ۱۸ کیلومتر تا ساحل لیماسول فاصله دارد. شهر باستانی کوریون در سده هشتم قبل از میلاد ساخته شده و دارای بخش‌هایی از بازار رومی، خانه گلادیاتورها، کلیساها، حمام‌ها و بخش‌های متفاوتی است که با سنگ‌های بزرگ و ستون‌های سنگی ساخته شده‌اند.

قبرس اروپایی کجاست؟ جاذبه‌های دیدنی+ سوغات

لارناکا

شهر قدیمی لارنکا نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری قبرس اروپایی است. این شهر از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و می‌توانید یک روز کامل را برای دیدن آن اختصاص دهید. ازجمله بخش‌های مختلف شهر لارناکا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • قنات کاماراش
  • کلیسای سنت لازاروس
  •  روستای لفکارا
  •  صومعه استاوروونی
  • دریاچه نمک در لارناکا و فلامینگوهای صورتی آن

قلعه کلوسی

قبرس اروپایی قلعه‌های قدیمی بی‌شماری دارد. یک قلعه به‌جامانده از قرن سیزدهم تا پانزدهم میلادی به نام قلعه کلوسی در این بخش وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. این قلعه سه طبقه است و در گذشته برای اسکان نظامیان مورد استفاده قرار می‌گرفت. کنترل این قلعه در قرن‌های سیزدهم تا پانزدهم به عهده شوالیه‌های سنت جان بود. اما بعداً توسط شوالیه‌های تمپلار تسخیر شد. تماشای تاکستان‌های زیبای اطراف این قلعه و منظره زیبای جزیره از بالای پله‌های مارپیچی قلعه کلوسی، بسیار بی‌نظیر است که نباید آن را از دست بدهید.

دهکده اومودوس

دهکده معروف اومودوس که به خاطر تاکستان‌های بی‌نظیر و تولید شراب‌هایش معروف است، یکی دیگر از مکان‌های دیدن قبرس جنوبی یا همان قبرس اروپایی می‌باشد. در این منطقه رستوران‌ها و کافه‌های سنتی زیادی قرار دارند. افرادی که می‌خواهند از خانه‌های سنگی قدیمی، خیابان‌های سنگفرش شده و صومعه‌های قرن هفتم دیدن کنند، این دهکده زیبا را از دست نمی‌دهند. مطمئن باشید یک اقامت چند روزه در امودوس و دیدن باغ‌های سرسبز این دهکده، می‌تواند سفر شما را خاطره‌انگیزتر کند.

کشتی غرق شده زینوبیا

یک کشتی غرق شده بسیار قدیمی که در سال ۱۹۸۰ در بندر لارنکا به اعماق آب‌های فیروزه‌ای دریای مدیترانه فرورفت، امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است. گردشگرانی که به غواصی علاقه‌مند هستند. ۴۳ متر به عمق دریا می‌روند و عظمت و شکوه این کشتی غرق شده را که امروزه به محل زندگی موجودات دریایی تبدیل شده از نزدیک می‌بینند.

کلیسای سنت لازاروس

درست است که در بخش قبلی و در قسمت شهر لارناکا درباره کلیسای سنت لازاروس اشاره‌ای کردیم. اما این جاذبه تاریخی به‌قدری جذاب و دیدنی است که باید به‌صورت جداگانه هم آن را معرفی کنیم. دیدن این کلیسا به خاطر نورپردازی فوق‌العاده در شب زیباتر است. این کلیسا که مقر مسیحیان است بر مقبره لازاروس بتانی ساخته شده و یکی از مکان‌های دیدنی قبرس اروپایی محسوب می‌شود.

شهر لیماسول

شهر لیماسول نیز مقصد مهمی برای گردشگران خارجی است که قبرس اروپایی را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. سواحل زیبای این شهر، ماسه‌های سفید و درخشان و آب‌های فیروزه‌ای‌رنگ آن، جذابیت زیادی برای گردشگران دارند. در شهر لیماسول یک قلعه قدیمی هم وجود دارد. مراکز خرید خیابان انکسارتیسیاس نیز برای گردشگران جذاب هستند. حتی می‌توانید برای شب‌زنده‌داری به میدان ساریپولونیماسوس بروید و در کافه‌ها و رستوران‌های این شهر خوش‌گذرانی کنید.

قبرس اروپایی کجاست؟ جاذبه‌های دیدنی+ سوغات

شهر پافوس

شهر پافوس نیز در سواحل دریای مدیترانه قرارگرفته است. این شهر زادگاه الهه عشق و زیبایی یعنی آفرودیت هست. جالب است بدانید که شهر پافوس هم مانند جزیره قبرس به دو بخش تقسیم شده و هتل‌ها و مکان‌های گردشگری زیادی در بخش پایینی آن قرارگرفته‌اند. بخش شمالی پافوس یک منطقه تجاری است که مملو از مغازه‌ها و رستوران‌های معروف است. اما گردشگران علاوه بر ساحل زیبای این شهر برای دیدن آثار باستانی و ویرانه‌های به‌جامانده از قرن شانزدهم به این شهر سفر می‌کنند. مقبره پادشاهان رومی و ویرانه‌های آمفی‌تئاتر کلاسیک یونان در شهر پافوس هستند. البته هنوز هم نمایش‌های زنده و اجرای موسیقی در این مکان برگزار می‌شود.

شهر پروتاراس

اگر ساکن اصفهان هستید و قصد رزرو تور مسافرتی به مقصد اروپا را دارید، بهتر است علاوه بر پرس‌وجو درباره قیمت تور اروپا از اصفهان کمی هم درباره کشور قبرس و جاذبه‌های گردشگری آن اطلاعات کسب کنید. مطمئن باشید پس از تحقیق و جستجو قبرس به‌خصوص بخش جنوبی آن به یکی از مهم‌ترین گزینه‌های شما برای رزرو تور تبدیل خواهد شد. به‌عنوان‌مثال وجود شهرهای زیبایی مانند پروتاراتس با سواحل بی‌نظیر خود می‌تواند نظر شما را برای انتخاب مقصد سفر، تغییر دهد. این شهر زیبا که برای استراحت و گرفتن حمام آفتاب بی‌نظیر است ازنظر مناظر طبیعی مانند ندارد. این سواحل همیشه پر جنب‌وجوش هستند و محل مناسبی برای آبتنی، ورزش‌های آبی و استراحت می‌باشند.

موزه‌های شهر نیکوزیا

پایتخت قبرس یا همان شهر نیکوزیا که بخش جنوبی آن در قبرس اروپایی قرارگرفته، موزه‌های بسیار زیبایی دارد که حتماً باید در سفر خود از آن‌ها دیدن کنید. در این شهر زیبا می‌توانید بهترین سوغاتی‌های قبرس اروپایی را هم خریداری کنید. انواع روغن‌زیتون، مرباها، پنیرهای خوشمزه، گلدوزی‌های سنتی، جواهرات نقره‌کاری و قهوه سنتی قبرس جزو معروف‌ترین سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید در نیکوزیا آن‌ها را تهیه کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***