۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۱
کد خبر: 55539633

کشور آلمان امکان تحصیل به زبان آلمانی و انگلیسی را برای متقاضیان بین‌المللی فراهم کرده است که این اقدام کمک ویژه‌ای به دانشجویانی است که آشنایی کمتری با زبان آلمانی دارند.

 ویزای تحصیلی آلمان رایگان شد؟

ویزای تحصیلی آلمان یکی از روش‌های مهاجرتی به این کشور است که امکان ادامه‌ی تحصیل را برای متقاضیان به‌صورت رایگان فراهم کرده است. کشور ژرمن‌ها که به اقتصاد اول اروپا معروف است با اتخاذ سیاست‌های باز مهاجرتی، سعی در تأمین نیروی انسانی خود دارد. این کشور سال‌ها است که با کمبود نیروی متخصص و کارآمد مواجه است و با اعطای مشوق‌هایی چون تحصیلات رایگان، سرمایه‌های انسانی خود را جذب و برای بهره‌وری بیشتر آموزش می‌دهد. این مشوق‌های مهاجرتی، فرصت بی‌مثالی را در اختیار علاقه‌مندان به تحصیل و زندگی در آلمان قرار داده است. در این مقاله، مروری سریع بر ویزای تحصیلی آلمان و چگونگی درخواست برای آن خواهیم داشت. همراه ما بمانید.

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان | تمام مقاطع تحصیلی

کشور آلمان امکان تحصیل به زبان آلمانی و انگلیسی را برای متقاضیان بین‌المللی فراهم کرده است که این اقدام کمک ویژه‌ای به دانشجویانی است که آشنایی کمتری با زبان آلمانی دارند. البته تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان، کمی هزینه‌بر است؛ اما باتوجه‌به حمایت این دانشگاه‌ها پس از فارغ‌التحصیلی در پیداکردن شغل، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای متقاضیان خواهند بود.

کسب ویزای تحصیلی به معنای اخذ اقامت دائم نیست و برای این منظور لازم است دانشجو به طرق مختلف اقدام به درخواست اقامت کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم ویزای تحصیلی آلمان، امکان همراهی خانواده با دانشجو است که این گزینه تحت عنوان ویزای پیوست با شرایط مشخص به متقاضیان ارائه می‌شود. مرکز رسمی مهاجرتی الوویزا می‌تواند تمام شرایط لازم برای دریافت ویزای پیوست را بررسی و پیشنهادهای لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

ویزای تحصیلی در مقاطع مختلف به دانشجویان ارائه می‌شود که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

تحصیل در مدارس آلمان

افراد متقاضی می‌توانند حتی در دوران دانش‌آموزی اقدام به دریافت ویزای تحصیلی در آلمان کنند. مدارس آلمان همانند مدارس ایران به سطوح فنی حرفه‌ای، کاردانش و نظری تقسیم‌بندی شده‌اند و اقدام به جذب دانش‌آموز می‌کنند. برای ورود به مدارس فنی حرفه‌ای شرط نمره‌ی ۵ تا ۹ در دوره‌ی قبلی مدنظر است و این مدارس دانش‌اموزانی را که سطح تحصیلی بالایی ندارند تا سن ۱۸ سالگی آموزش داده و برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند.

دوره‌های کار و دانش نیز وضعیت مشابهی دارند؛ با این تفاوت که سطح نمرات دوره‌ی قبل کمی بالاتر و تا ۱۰ لحاظ شده است. فارغ‌التحصیلان این مراکز می‌توانند به انتخاب خود وارد دوره‌های کارآموزی شوند یا تحصیلات دانشگاهی را برای خود در نظر بگیرند. مدارس دیگر که دوره‌های تحصیلی نظری را به داوطلبان آموزش می‌دهند شرط پذیرش سخت‌گیرانه‌تری دارند. حداقل نمرات برای این مدارس ۱۰ تا ۱۳ در نظر گرفته شده است و فارغ‌التحصیلان این مدارس در صورت تمایل به ادامه تحصیل می‌توانند پس از شرکت در آزمون سراسری، شانس ورود به بهترین دانشگاه‌های جهان را داشته باشند.

 ویزای تحصیلی آلمان رایگان شد؟

تحصیل در دوره کارشناسی آلمان

کشور آلمان دارای متنوع‌ترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌های مختلف است. اگر چه شهرت علمی این کشور بیشتر در علوم مهندسی و فناوری است؛ اما شاخه‌های دیگر علمی نیز در دانشگاه‌های آلمان داری کرسی‌های قوی هیئت‌علمی هستند. برای ورود به دانشگاه‌های آلمان در مقطع لیسانس لازم است داوطلبان پذیرش رسمی از دانشگاه‌های این کشور داشته باشند و مدارک آن را ارسال نمایند. پایان تحصیلات در دبیرستان و مدرک رسمی دیپلم یکی دیگر از مدارک مهم در پرونده‌ی مهاجرت تحصیلی متقاضیان است. داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های آلمانی‌زبان را دارند لازم است مدارک تأییدکننده آموزش زبان آلمانی را تا سطح B۱ همراه داشته باشند. یکی دیگر از مهم‌ترین مدارک لازم برای تحصیل در مقطع لیسانس ارائه‌ی تمکن مالی دانشجویان است که به معنی پوشش هزینه‌های زندگی در این کشور است. میزان تمکن مالی برای هر ماه مبلغی در حدود حداقل ۹۵۰ یورو تخمین زده می‌شود که لازم است برای حداقل یک سال در حساب بانکی قرار داده شود. نکته‌ی مهمی که در تمام مقاطع تحصیلی مدنظر قرار خواهد گرفت وجود گپ‌های تحصیلی بین مقاطع است. درصورتی‌که داوطلبان داری فواصل تحصیلی بین مقاطع باشند لازم است حتما توجیهی منطقی برای آن ارائه کنند.

تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی آلمان | بورس‌های تحصیلی

متقاضیان تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری از نظر مالی شرایط مساعدتری برای ادامه تحصیل در آلمان خواهند داشت. وجود گرنت‌ها و بورسیه های تحصیلی متنوع باعث می‌شود هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور برای دانشجویان مساعد شود.

 ویزای تحصیلی آلمان رایگان شد؟

ویزای تحصیلی فوق‌ لیسانس آلمان

فارغ‌التحصیلان لیسانس که متقاضی ادامه‌ی تحصیل در آلمان هستند لازم است برخی شرایط مهم را در نظر داشته باشند. دوره‌ی ارشد در آلمان حدودا ۱.۵ تا ۲ سال طول می‌کشد و داوطلبان لازم است پیش از ارسال درخواست، اعتبار مدارک تحصیلی خود را در مرکز اعتبارسنجی تحصیلی آنابین مورد بررسی قرار دهند. عموما آلمان مدارک لیسانس دانشگاه‌های سراسری و برخی واحدهای دانشگاه آزاد را به‌سادگی تأیید می‌کند. یکی از مهم‌ترین عواملی که در تأیید درخواست ویزای تحصیلی نقش دارد تسلط دانشجویان به زبان است. کسب مدارک تأییدی در زبان‌های انگلیسی و آلمانی می‌تواند کمک بسیار بزرگی در پیشرفت پرونده‌ی مهاجرتی دانشجویان باشد.

ویزای تحصیلی دکتری | بورسیه تحصیلی

فارغ‌التحصیلان مقاطع ارشد می‌توانند درصورتی‌که ویژگی‌های مدنظر دولت آلمان را داشته باشند برای دریافت ویزای دکتری اقدام نمایند. بدین منظور رزومه‌ی قوی تحصیلی و کاری مدنظر است که باید همراه دیگر مدارک ارائه شود. تسلط به زبان‌های آلمانی یا انگلیسی عامل مهم دیگری است که در پیشرفت پرونده‌ی مهاجرتی افراد نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. وجود مقالات علمی (ISI) و سوابق پژوهشی در مدارک ارائه شده توسط متقاضی برگ برنده‌ای است که می‌تواند نظر دانشگاه مقصد را به خود جلب کند. برای دریافت این فرصت لازم است افراد با اساتید راهنما در دانشگاه‌های مقصد ارتباط برقرار کنند و پس از جلب نظر ایشان اقدام به شروع مراحل درخواست خود کنند.

بورسیه های تحصیلی در آلمان

بورسیه‌های تحصیلی نیز مشوق‌هایی در جذب دانشجویان هستند که می‌توانند کمک بزرگی در پرداخت هزینه‌های زندگی دانشجو باشند. بورسیه‌هایی چون میل چک و بورسیه‌ی بنیاد فردریش ایبرت به ترتیب در مقاطع تحصیلی کارشناسی و ارشد، ماهیانه ۱۵۰۰ و ۱۰۰۰ یورو به دانشجویان ارائه می‌دهند. در مقطع دکتری نیز بورسیه هایی چون بورسیه ی بنیاد علمی علوم آلمان وجود دارند که ماهانه تا ۱۲۵۰ یورو به هر دانشجو اختصاص می‌دهند.

ویزای کار و تحصیل (آوسبیلدونگ)

دوره‌های آوسبیلدونگ یکی از ابتکارات جالب دولت آلمان است که امکان تحصیل رایگان با حقوق را برای داوطلبان امکان‌پذیر کرده است. در این دوره‌ها متقاضیان به شکل هم‌زمان از آموزش‌های تئوری و عملی برخوردار می‌شوند و از همان ابتدا در بازار کار رشته‌ی خود مشغول به تحصیل می‌شوند. مهم‌ترین جنبه‌ی دوره‌های کار و تحصیل، درنظرگرفتن حقوق برای داوطلبان است که امکان بهره‌مندی از زندگی باکیفیت را برای ایشان فراهم می‌کند.

سخن پایانی

فرصتی که امروزه آلمان برای متقاضیان تحصیل و اقامت در این کشور فراهم کرده است، شاید درگذشته چیزی شبیه به رؤیا بوده است. این فرصت پنجره‌ی جدیدی به افق مهاجرت در دید متقاضیان گشوده است که با تخصیص مشوق‌های گوناگون سعی در جذب بیشتر متقاضیان داشته است. کارگزارانی چون مرکز مهاجرتی الوویزا می‌توانند تمام مشاوره‌های لازم را برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان، به‌صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهند. برای ارتباط با مشاوران اِلو ویزا می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***