وزارت خارجه اردن اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره محور «فیلادلفیا» در جنوب نوار غزه را تلاشی در جهت ناکام گذاشتن تلاش میانجی‌گران برای دستیابی به توافق ارزیابی کرد.

اردن: نتانیاهو به دنبال ناکام گذاشتن توافق است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است: ما اظهارات نتانیاهو درباره محور فیلادلفیا را رد می‌کنیم و او به دنبال ناکام گذاشتن توافق است.

وزارت خارجه اردن تاکید کرد: تلاش‌های پوچ اسرائیل برای توجیه تجاوز به غزه و کرانه باختری را محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: اظهارات نتانیاهو مانع تلاش‌های میانجی‌گران با هدف دستیابی به توافقی می‌شود که درصدد برقراری آتش‌بس پایدار در غزه است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در بحبوحه اعتراضات و اعتصابات در فلسطین اشغالی برای آزادی اسرای صهیونیست از غزه، در اظهاراتی گفت که نظرش درباره محور فیلادلفیا که از موانع دستیابی به توافق مبادله اسرا است، تغییر نخواهد کرد.

وی در تلاشی برای توجیه تداوم جنایات علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه افزود: محور فیلادلفیا به مثابه کپسول اکسیژن برای حماس است و باید آن را قطع کرد. عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا غزه را به تهدیدی بزرگ برای ما تبدیل خواهد کرد. به ما می‌گویند ۴۲ روز از محور فیلادلفیا عقب‌نشینی کنید؛ اما من می‌گویم وقتی خارج شدیم حتی بعد از ۴۲ سال هم نمی‌توانیم بازگردیم.

نتانیاهو در حالی بر ضرورت حفظ حضور نظامی رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا تاکید کرده است که مهمترین بن‌بست در مذاکرات میان این رژیم و جنبش حماس محور صلاح‌الدین (فیلادلفیا) در طول مرز غزه با مصر و محور «نتساریم» در مرکز نوار غزه است.

نتانیاهو به بهانه جلوگیری از قاچاق و نفوذ نیروهای مقاومت تاکید دارد که باید کنترل این دو محور را در اختیار داشته باشد، اما حماس خواستار عقب نشینی کامل نیروهای صهیونیستی از غزه و به ویژه گذرگاه‌های آن به عنوان شرط اصلی خود برای دستیابی به توافق است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***