مانی حقیقی کارگردان، بازیگر سینما در صفحه شخصی اینستاگرام خود فیلم از اولین بازی خودش در فیلم پدربزرگش ابراهیم گلستان وقتی که چهار سال بود بازی کرد منتشر کرد.

فیلم دیده نشده از اولین بازی مانی حقیقی در خردسالی + فیلم

به گزارش سلام نو، مانی حقیقی متولد ۲۵ تیر ۱۳۴۸ در تهران؛ کارگردان، بازیگر و فیلمنامه نویس است.

فارغ التحصیل لیسانس فلسفه از دانشگاه مک گیل کانادا، فوق لیسانس فلسفه از دانشگاه گولف و لیسانس مطالعات فرهنگی از دانشگاه ترنت کانادا می باشد.

مانی حقیقی در شهر تهران به دنیا آمد، مادرش «لیلی گلستان» از مترجمان معروف و پدرش «نعمت حقیقی» فیلمبردار و شاعر پرآوازه است.

یک برادر بنام محمود و یک خواهر بنام صنم (وکیل حوزه نف و کارمند اوچک) دارد و پدربزرگش «ابراهیم گلستان» کارگردان، نویسنده و مترجم بود.

اولین بار در سال ۱۳۵۳ وقتی ۵ ساله بود در فیلم «اسرار گنج دره جنی» به کارگردانی پدربزرگش «ابراهیم گلستان» بازی کرد.

جالب است بدانید پدر بزرگ مانی رابطه عاشقانه ای با فروغ فرخزاد داشت.

مانی سال ۱۳۶۹ در ۲۱ سالگی برای ادامه تحصیل به کشور کانادا رفت و بعد از ۹ سال تحصیل در سال ۱۳۷۸ به کشور بازگشت و بعنوان نویسنده شروع به نوشتن کرد.

سال ۱۳۸۱ فیلمنامه فیلم «آبادان» را نوشت و کارگردانی کرد اما این فیلم با حضور بازیگرانی چون جمشید مشایخی، فاطمه معتمدآریا و هدیه تهرانی توقیف شد.

در سال ۱۳۸۴ فیلمنامه فیلم «چهارشنبه سوری» را نوشت که به کارگردانی اصغر فرهادی در گیشه آن زمان موفق به فروش ۴۱۶ میلیون تومانی شد.

این فیلک در جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو برنده هوگو طلایی شد و اکثر سیمرغ های جشنواره فجر از جمله سیمرغ بهترین فیلم، سیمرغ بهترین کارگردانی، سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن و سیمرغ بهترین تدوین را از آن خود کرد.

در سال ۱۳۸۷ وقتی ۳۹ ساله بود با فیلم «درباره الی …» بازیگری حرفه ای را در کنار گلشیفته فراهانی، ترانه علیدوستی و شهاب حسینی شروع کرد.

او سپس سال ۱۳۸۸ با فیلم «آسمان محبوب» و سال ۱۳۸۹ با فیلم «ورود آقایان ممنوع» بسیار مورد توجه قرار گرفت.

شروع شهرت کارگردانی مانی حقیقی با فیلم «اژدها وارد می شود» سال ۱۳۹۳ بود که کارگردانی و نویسندگی آن را برعهده داشت و خود نیز یکی از بازیگران آن بود.

او سپس فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» را کار کرد که در نوروز سال ۱۳۹۱ با فروش ۱۳ میلیارد تومانی در حال شکست رکورد فروش سینماها بود که توقیف شد.

مانی حقیقی هنوز رسما ازدواج نکرده و مجرد است.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***