پرسپولیس با ارسال چند ایمیل به کنفدراسیون فوتبال آسیا، مشکل استفاده از کیت اصلی‌اش در مصاف با رقبا را حل خواهد کرد.

علت اصلی مخالفت با لباس پرسپولیس در آسیا مشخص شد

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا ، در روزهای اخیر انتشار خبری مبنی بر اینکه پرسپولیس نمی‌تواند با کیت اصلی خود که منقش به تصویر تخت جمشید است به مصاف الاهلی برود، موجب حرف و حدیث‌های زیادی شد. از شایعات کارشکنی کشورهای عربی تا صحبت‌های نژادپرستانه، اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است و جالب است بدانید که سال گذشته در فوتبال ایران نمونه مشابهی از این اتفاق را داشتیم که البته حل شد.

ماجرا از این قرار است که کیت اصلی خاتون بم، قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان ایران هم منقش به تصویر ارگ بم است و کنفدراسیون فوتبال آسیا ایراد مشابهی که به پرسپولیس گرفته است را به خاتون نیز وارد می‌دانسته، اما همین دو هفته پیش خاتون با کیت اصلی و بدون حذف تصویر ارگ بم در مسابقات آسیایی حضور پیدا کرد که البته این مورد با درایت مسئولین این باشگاه حل شد.

جالب است بدانید علت حساسیت کنفدراسیون فوتبال آسیا به این کیت‌ها، هیچ ربطی به قومیت و مسائل نژادپرستی ندارد. بر اساس قوانین ای‌اف‌سی، هر تیم حاضر در مسابقات آسیایی فقط از یک لوگو اسپانسر در کیت خود می‌تواند استفاده کند و علامت اسپانسر فقط باید در جلوی لباس با ابعادی مشخص باشد. همچنین این قوانین در خصوص لوگوی باشگاه و حتی لوگوی تولیدکننده پوشاک لباس هم هست. در مواردی به مانند لباس پرسپولیس و خاتون، باشگاه موردنظر باید به کنفدراسیون فوتبال آسیا اثبات کند که تصویر استفاده شده، ربطی به اسپانسر ندارد و اصطلاحا تجاری نیست، بلکه یک نقش تزئینی است.

راه حل چیست؟ ایجاد فاصله مناسب بین تصویر تخت جمشید با لوگو اسپانسر که این دو را به طور کامل از هم تفکیک کند و باشگاه با نامه‌نگاری‌های اصولی و اثبات اینکه این نقش‌ها بخشی از فرهنگ باشگاه است، می‌تواند آن را رفع کند و در مسابقات بعدی از کیت اصلی خود مقابل رقبا استفاده کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***