سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد، از وقوع رگبار شدید، رعد و برق، وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک در بسیاری از استان‌های کشور خبر داد.

هشدار هواشناسی برای ۱۲ استان / بارش شدید و سیلابی شدن رودخانه‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از مهر،سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زرد، از وقوع پدیده‌های جوی شدید در بسیاری از استان‌ها خبر داد. بر اساس این هشدار، ۱۲ استان کشور در روزهای آینده شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهند بود. همچنین، شرق کشور در معرض طوفان گرد و خاک قرار دارد.

بارش شدید و سیلابی شدن رودخانه‌ها

رگبار باران شدید و رعد و برق در گیلان، مازندران، گلستان و سایر استان‌های شمالی و شمال غربی کشور منجر به آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهد شد. همچنین، احتمال وقوع صاعقه و لغزندگی جاده‌ها در مناطق کوهستانی وجود دارد.

طوفان گرد و خاک در شرق کشور

در شرق کشور، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت. این شرایط می‌تواند به تاسیسات شهری و روستایی، محصولات کشاورزی و همچنین سلامت شهروندان آسیب برساند.

توصیه‌های ایمنی سازمان هواشناسی

سازمان هواشناسی به شهروندان توصیه می‌کند از تردد غیرضروری در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند. همچنین، رانندگان باید با احتیاط رانندگی کرده و از سرعت غیرمجاز خودداری کنند. کشاورزان نیز باید محصولات خود را به مکان‌های امن منتقل کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***