سردار رشید اسلام عباس نیلفروشان در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

سرداری که در حمله اسرائیل در کنار شهید سید حسن نصرالله به شهادت رسید که بود؟ + زندگینامه سردار شهید عباش نیلفروشان

به گزارش سلام نو به نقل از  برنا؛ سردار عباس نیلفروشان یکی از فرماندهان برجسته و شناخته‌شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که نقش مهمی در تقویت جبهه مقاومت در منطقه دارد. او به عنوان یکی از استراتژیست‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران، همواره در صف مقدم حمایت از جریان مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان منطقه‌ای بوده است.

نیلفروشان به دلیل تجارب گسترده‌اش در میدان‌های نبرد و تلاش‌های مستمر برای حمایت از محور مقاومت، از جمله حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطینی، به عنوان یکی از شخصیت‌های کلیدی در حمایت از آرمان‌های مقاومت شناخته می‌شود. حضور فعال او در برنامه‌ریزی‌های نظامی و دیپلماتیک به جبهه مقاومت کمک کرده تا در مقابل تهدیدات مستمر رژیم صهیونیستی و دیگر نیروهای متجاوز، توانایی خود را افزایش دهد.

او همچنین به عنوان یک فرمانده استراتژیک، نقش بسزایی در هماهنگی بین نیروهای مقاومت در سراسر منطقه ایفا کرده است. نیلفروشان با پایبندی به اصول انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم منطقه، از جمله مردم فلسطین و لبنان، همواره بر اهمیت مبارزه با ظلم و استکبار جهانی تأکید کرده و از این طریق، محبوبیت و احترام بالایی در میان نیروهای مقاومت کسب کرده است.

سردار نیلفروشان در کنار سایر فرماندهان سپاه پاسداران، همچنان به عنوان یکی از ارکان کلیدی مقاومت اسلامی در منطقه شناخته می‌شود و تلاش‌های او تأثیر مهمی در حفظ و تقویت قدرت مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و نیروهای متجاوز داشته است.

وی در ۶ مهر ۱۴۰۳ در عملیات ترور سید حسن نصرالله توسط اسرائیل، به همراه وی به شهادت رسید.

عبّاس نیلفروشان به سالِ ۱۳۴۵ در اصفهان زاده شد. او در سن ۱۴ سالگی به‌عنوان بسیجی داوطلب به جبهه‌های غرب و سپس جنوب رفت و در طول جنگ ایران و عراق با سمت‌های مختلفی در لشکر ۱۴ امام حسین و لشکر ۸ زرهی نجف اشرف نقش ایفا کرده است. از جمله: فرماندهی دسته، فرماندهی گروهان، فرماندهی گردان، فرماندهی محور و معاونت عملیات لشکر ۸ نجف در زمان فرماندهی احمد کاظمی. وی پیش‌تر معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، فرماندهی دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، جانشینی فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین، معاونت اجرایی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان معاونت سرتیپ محمدرضا زاهدی را در کارنامه نظامی خود داشت. وی از سال ۱۳۹۸ تا زمان مرگ معاونت عملیات سپاه را برعهده داشت. او همچنین سابقه ۵ سال حضور در لبنان و سوریه را در کارنامه خود داشت.

نیلفروشان بعد از اتمام جنگ، تحصیل خود را ادامه داد و با مدرک دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه امام حسین در همین دانشگاه با رتبه دانشیاری از اعضای هیئت علمی بود و در دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه امام حسین نیز تدریس می‌کرد. وی همچنین نویسنده کتاب‌های بالامبو، دکترین جنگ‌های نوظهور، دکترین نظامی با رویکرد جنگ ناهمگون و دفاع در اندیشه امام خمینی بود.

عکس | تصویری از سردار شهید حاج عباس نیلفروشان در کنار پدرش؛ فرمانده‌ای که در حمله اسرائیل به شهادت رسید

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***