معاملات امروز بورس تهران در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس با بیش از ۸۱۰۰ واحد کاهش در سطح ۲ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۸۴۸ واحدی آرام گرفت.

پیش بینی بورس برای فردا ۸ مهر ۱۴۰۳ / واکنش بازار به حوادث لبنان

به گزارش سلام نو به نقل از اکوایران، در جریان معاملات روز جاری که دامنه نوسان از محدوده ۳ درصدی به عدد یک درصد رسیده بود ارزش معاملات خرد نیز به واسطه صف‌های فروش ایجاد شده در بازار نسبت به چهارشنبه کاهش یافت و بازار با ارزش معاملاتی که در هفته گذشته به خود گرفته بود فاصله قابل توجهی را ثبت کرد.

اما با این وجود همچنان اهالی بازار سرمایه به گروه بانکی توجه می‌کردند و در این بازار و رد این روزها که بازار دست خوش ریسک‌های بیرونی است خریداران به اقدام خرید از نمادهای گروهی بانکی کردند و ارزش معاملاتی این گروه در روز جاری بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان ثبت شد. فلزات اساسی نیز با ۱۷۵ میلیارد تومان در رتبه دوم ایستاد و کانه‌های فلزی نیز ۱۵۳ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود گرفتند. کانه‌های فلزی جز گروه‌هایی است که به ندرت جز ۷ گروه ضسرمایه از نظر ارزش معاملاتی قرار می‌گیرد اما به واسطه معاملات نماد کچاد این گروه جز گروه‌های بازار سرمایه امروز بود که ارزش معاملاتی بالایی را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به درخواست یکی از فعالان بازار سرمایه اعلام کرد: در هفته آینده موضوع دسترسی متقاضیان سرمایه‌گذاری، از خارج ایران به سامانه‌های اطلاع‌رسانی بورس را بررسی می‌کند.

اما اخبار لبنان همچنان در صدر اخبار مورد بررسی اهالی بازار سرمایه است و مجلس نیز با انتشار خبر توجه اهالی بازار را به این موضوع بیشتر جلب کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرده است که جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس در روز جاری برگزار و حوادث اخیر منطقه، از جمله جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت مورد بررسی قرار گرفته است. ساعتی پیش هم جنبش حزب الله خبر شهادت سیدحسن نصرالله را تایید کرد.

خبر دیگری که از مجلس برای اهالی بازار سرمایه مهم بود خبر تحقیق و تفحص مجلس از ایران خودرو است که مدت زیادی است بر سرزبان‌ها می‌چرخد و این بار عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مجلس به زودی تحقیق و تفحص کاملی از ایران خودرو انجام خواهد داد. در همین حال مدیر عامل ایران خودرو عنوان کرده است که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد محصولات ما زیان‌ده هستند و قیمت محصولات ما با بازار اختلاف ۲۸۰ میلیون تومانی دارد .

معاملات امروز بورس تهران در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس با بیش از ۸۱۰۰ واحد کاهش در سطح ۲ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۸۴۸ واحدی آرام گرفت.

این در حالی است که دنیای اقتصاد در گزارشی از واگذاری خودروسازان نوشته است. واگذاری سهام دولتی دو خودروساز بزرگ کشور به بخش خصوصی، وارد فاز جدید و واقعی شده، به‌طوری که شنیده می‌شود طرحی مبنی بر خصوصی سازی در شورای هماهنگی سران قوا در دست تهیه است. دنیای اقتصاد تاکید کرده است که با اینکه جزئیاتی در مورد این طرح در دسترس نیست؛ اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در طرح مذکور، قید زمانی پنج‌ساله‌ای برای خریدار سهام دولتی خودروسازان در نظر گرفته شده است.

بررسی تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به واسطه اخبار و حوادث ایجاد شده در منطقه خاورمیانه در دامنه نوسان مثبت و منفی یک‌درصدی متوقف شد و عملاً امروز تغییر خاصی را به خود ندید و طبق تجربه یک سال اخیر در خصوص این گونه حوادث باید در انتظار بازاری فرسایشی به مدت نامعلوم باشیم تا اهالی بازار سرمایه ببینند چه زمانی ریسک‌های خارجی سایه خود را از سر بازار سرمایه کم خواهند کرد.

کل

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***