شمار تلفات طوفان هلن که جنوب شرقی آمریکا را درنوردید به ۶۴ نفر افزایش یافت.

آمار جان‌باختگان طوفان هلن به ۶۴ نفر رسید

به گزارش سلام نو به نقل از مهر،شمار تلفات طوفان هلن که جنوب شرقی آمریکا را درنوردید به ۶۴ نفر افزایش یافت.
به گزارش راشا تودی، شبکه ان‌بی‌سی گزارش داد: «تایید شد که این طوفان منجر به مرگ دست‌کم ۶۴ نفر شد که بیش از یک سوم آنها در اثر سقوط درختان جان باختند».

گاردین نوشت: به دنبال وزش بادهای شدید و باران های سیل آسا ناشی از طوفان هلن که ویرانی بی سابقه ای در بخش های وسیعی از جنوب شرق آمریکا به بار آورد، دستکم ۶۴ نفر جان باختند و برق تقریبا ۳.۵ میلیون نفر دیگر قطع شد.

سیل بی سابقه، روز شنبه همزمان با ورود اولین گروه های امدادی و تلاش مقامات محلی برای ارزیابی میزان خرابی ها و آوارگی ساکنان منطقه، بخش هایی از منطقه آپالاشیان جنوبی را در بر گرفت. فرماندار جورجیا بعد از ارزیابی وضعیت منطقه از هوا، گفت انگار که در این منطقه بمب منفجر شده است.

طوفانی که از روز پنجشنبه در منطقه بیگ بند فلوریدا در طبقه بندی ۴ طوفان ها باعث لغزش زمین شد با بادهایی با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت، پنسیلوانیا را در نوردید. سپس با تبدیل شدن به طوفان گرمسیری به سمت ایالت های جورجیا، کارولینا و تنسی حرکت کرد و درخت ها را از ریشه در آورد، سقف خانه ها را در هم شکست و خودروها را با خود برد و باعث شکستن سدها و طغیان آب رودخانه ها شد به طوری که جمعیت منطقه به دلیل رانش زمین و سیل جایی برای فرار نداشتند.

تلفات طوفان هلن در آمریکا به دستکم ۶۴ نفر افزایش یافت

گفته می شود ترکیبی از بادها، باران های شدید، سیل و گردبادهایی که در مسیر طوفان هلن بروز کرد میلیاردها دلار خسارت بر جای گذاشت و بسیاری از خانه ها، کسب و کارها و بزرگراه ها را ویران کرده است.

طوفان تا اواسط روز شنبه، میلیون ها خانه و واحد تجاری را در کارولینای جنوبی در خاموشی فرو برد و بر اساس گزارش سایت اطلاع رسانی اداره برق آمریکا، در جورجیا ۷۵۰ هزار مشترک و در کارولینای شمالی ۶۰۰ هزار مشترک برق در خاموشی فرو رفتند. برق مشترکان در فلوریدا، ویرجینیا، اوهایو و کنتاکی نیز بشدت آسیب دید و خساراتی به سیستم برق رسانی به ده ها هزار نفر در ایندیانا، ویرجینیای غربی و تنسی وارد شده است.

بر اساس گزارش مرکز ملی طوفان، خطر مرگ و میر بیشتر و ویرانی همچنان ادامه دارد، اما از خطر طوفان هلن با حرکت آن به سمت دره تنسی و تضعیف بارندگی‌های شدید کاسته شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***