در ورودی شهر اردبیل بوی متعفنی به مشام می رسد.

انتشار بوی بد عجیب در اردبیل
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، انتشار بوی نامطبوع و متعفن در ورودی شهر اردبیل باعث آزار و اذیت ساکنان این منطقه، روستاییان و مسافران گذری به شهر اردبیل می‌شود.

در ماه‌های اخیر با افزایش بوی نامطبوع در ورودی شهر اردبیل بسیاری از مسافران، هم استانی‌ها و ساکنان روستاهای اطراف شهر اردبیل در سمت گردنه حیران و نمین به اردبیل گلایه‌مند شده و از مسئولان می‌خواهند تا با بررسی دقیق و شناسایی منبع انتشار بو، جلوی انتشار آن را بگیرند.

بررسی‌ها البته نشان می‌دهد که نزدیک بودن محل دفع فاضلاب شهر اردبیل به روستاها و مناطق همجوار شهری مشکلات و دغدغه‌ها را چندین برابر کرده و علاوه بر آن پاسخگو نبودن شبکه فعلی در انتقال و فعالیت محل دفع پسماند، در محل دفع فاضلاب و سرریز شدن آن بر دامنه مشکلات و دغدغه‌ها افزوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل دراین باره به خبرنگار تسنیم، گفت: با توجه به افزایش ظرفیت انتقال پساب و فاضلاب به تصفیه‌خانه، با شرایط خاصی روبه‌رو هستیم و از همین رو تصمیم گرفتیم تا خط دوم انتقال را از مسیر خروجی شهر تا نزدیکی شهرک صنعتی اردبیل اجرایی و عملیاتی کنیم.

مسعود خیرجو تصریح کرد: این خط انتقال به طول 9 کیلومتر در حال اجراست که بخشی از آن عملیاتی شده و پیش‌بینی می‌کنیم با تأمین اعتبار تا پایان امسال به صورت کامل این خط انتقال دوم اجرایی شود و به بهره‌برداری برسد تا شرایط خوبی را در عملیات با چرخانی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اردبیل شاهد باشیم تا از منابع آب حاصل از آن در بخش‌های صنعتی استفاده شود.

وی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا شرایط خوبی را در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اردبیل ایجاد کنیم تا با کمترین انتشار بوی نامطبوع و متعفن ساکنان مناطق روستایی، گردشگران و مسافران ورودی شهر بتوانند تردد و سکونت بدون آزاری داشته باشند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: شهرداری نیز در سال‌های اخیر با انتقال آب هدایت شده در سطح شهر به شبکه فاضلاب بر ظرفیت این شبکه افزوده که تلاش می‌کنیم در این زمینه با راهکارهای مناسب و درست به بهبود شرایط تصفیه فاضلاب شهر اردبیل کمک کنیم تا بوی منتشر شده در مناطق اطراف اردبیل برطرف شود.

 در سال‌های گذشته و به دنبال بارش‌های پاییزی این بوی نامطبوع اهالی را رنج می‌داد که در سال‌جاری باوجود کاهش بارندگی‌ها، همچنان این بوی نامطبوع زمینه آزار و اذیت ساکنان، مسافران و گردشگران گذری را فراهم کرده است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***