احتمال استفاده اسرائیل از گاز سیانور در عملیات ترور سید حسن نصرالله وجود دارد.

گاز سیانور در ترور سیدحسن نصرالله

به گزارش سلام نو به نقل از دیده‌بان ایران، سردار عبدالفتاح اهوازیان، فرمانده ارشد سپاه پاسداران ضمن ناجوانمردانه خواندن نحوه به شهادت رساندن سید حسن نصرالله توسط رژیم صهیونیستی، بیان کرد: تا به حال در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته است که در یک نقطه، نزدیک ۸۵ تن بمب سنگرشکن و ضد استحکامات تخلیه شود و ۶ بلوک ساختمانی شش‌طبقه را با خاک یکسان کند و موج انفجار تا ده‌ها متر به زیر زمین برود. احتمال می‌رود که هم‌زمان با موج انفجار، از مواد شیمیایی نیز استفاده شده و گازهای سمی هم به فرماندهان حزب‌الله آسیب زده است. گفته می‌شود که گاز سیانور نیز همراه این بمب‌های سنگرشکن بوده است. 

این فرمانده ارشد سپاه با بیان این که باید شهدایی که همراه سید حسن نصرالله بوده‌اند، کالبدشکافی شوند تا موضوع استفاده از مواد شیمیایی همراه بمب‌های ضداستحکامات توسط رژیم صهیونیستی مشخص شود، یادآور شد: آنچه در حال حاضر مطمئن هستیم، این است که پیکر شهید نصرالله ترکش نخورده، ولی انگشتر ایشان بر اثر شدت موج انفجار، ترکیده است. محل حضور سید حسن نصرالله و همراهانش چند طبقه زیر زمین بوده و تاسیسات زیرزمینی آسیب زیادی ندیده است، ولی اساسا موج انفجار باعث می‌شود که مویرگ‌ها از درون بترکد، بنابراین حتما موج انفجار شدیدی بوده است که می‌توانیم نشانه آن را در ترکیدن انگشتر ببینیم، ولی بعید نیست که دشمن از مواد شیمیایی نیز استفاده کرده باشد. 

فرمانده سابق قرارگاه نصرت سپاه همچنین گفت: احتمال دارد این که تشییع پیکر سید حسن نصرالله و همراهان ایشان به تاخیر افتاده است، به خاطر بررسی‌هایی باشد که روی پیکر شهدا در حال انجام است، البته قطعا می‌دانیم که ترکش یا آسیب جسمی بیرونی به پیکر شهید نصرالله وارد نشده است، ولی به هر حال موج انفجار اثر خود را گذاشته و این احتمال هم در دست بررسی است که آیا دشمن از مواد شیمیایی مثل سیانور استفاده کرده است یا خیر؛ اگر چنین موضوعی ثابت شود، پرونده سیاه جدیدی در کارنامه صهیونیست‌ها باز می‌شود که در ترورهای خود، از گازهای ممنوعه نیز استفاده می‌کنند. 

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران ادامه داد: مدتی قبل، نتانیاهو اعلام کرد که یک تونل را کشف کرده‌اند که از جنوب لبنان به شهرهای اسرائیل کشیده شده است و نیروهای حزب‌الله می‌توانند با استفاده از این تونل‌ها، از زیر زمین خودشان را به سرزمین‌های اشغالی برسانند. وقتی اسرائیلی‌ها این تونل را کشف کردند، سید حسن نصرالله گفت که ما ۱۴ سال است که در حال بهره‌برداری از این تونل هستیم و صدها تونل دیگر شبیه این داریم. صهیونیست‌ها از آن روز می‌ترسند که وقتی سربازهایشان در غزه یا جنوب لبنان در حال جنگ هستند، نیروهای حزب‌الله با استفاده از این تونل‌ها خودشان را به شهرهای اسرائیل برسانند و برای تسخیر آن‌ها تلاش کنند. 

وی در ادامه تاکید کرد: ما برگ‌های برنده زیادی داریم که هنوز رو نکرده‌ایم و کسانی که سید حسن نصرالله یا اسماعیل هنیه را زده‌اند، بدانند که یحیی سنوار بسیار تندتر از شهید هنیه است و در حزب‌الله نیز آقایان سید هاشم صفی‌الدین و شیخ نعیم قاسم، علاوه بر اراده قوی خودشان، این روزها اراده خون‌خواهی از شهید نصرالله را نیز دارند و خیلی تندتر شده‌اند و هیچ جایی برای عقب‌نشینی، مسامحه و تعلل قائل نیستند. 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***