کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا، شیلی و اکوادور نیز همراه با موج جهانی تظاهرات ضدصهیونیستی، شاهد تجمع‌های گسترده در حمایت از فلسطین بودند.

فریاد حمایت از فلسطین از آمریکای لاتین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بسیج جهانی معترضانی که خواستار پایان نسل‌کشی رژیم اسرائیل در خاورمیانه هستند، از شنبه (پنج اکتبر/ ۱۴ مهر) آغاز شده است. تظاهرات‌های جهانی که توقف فوری تشدید تنش‌های اسرائیل علیه فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و سایر کشورها و قطع روابط دیپلماتیک دولت‌ها با رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کنند.

هزاران نفر در شهرهای مختلف اکوادور، شیلی و ونزوئلا بسیج شدند تا نخستین سالگرد عملیات نیروهای حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی موسوم به طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) را گرامی داشته و مخالفت خود با حمله‌های اسرائیل به غزه را ابراز کنند.

محکومیت شدید اقدامات نظامی اسرائیل و درخواست برای توقف فوری حملات و همچنین انتقاد از نقش آمریکا در درگیری خاورمیانه، ویژگی مشترک همه این راهپیمایی‌ها بود.

در کیتو پایتخت اکوادور، راهپیمایی بزرگی برگزار شد و شرکت‌کنندگان، پایان فوری نسل‌کشی در غزه و توقف اقدامات رژیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مطالبه کردند.

فریاد حمایت از فلسطین از آمریکای لاتین

در ونزوئلا نیز در همبستگی با مردم فلسطین و لبنان و علیه نسل‌کشی اسرائیل، مردم یک راهپیمایی بزرگ ضد امپریالیستی، ضد صهیونیستی و ضد فاشیستی برگزار کردند.

در کاراکاس، صدها نفر به سمت مقر سازمان ملل در ونزوئلا سرازیر شدند و با تحویل نامه‌ای از این نهاد بین‌المللی خواستند «مسئولیت خود را بپذیرد» و «به مصونیت از مجازات اشغالگری اسرائیل پایان دهد».

فادی الزابن سفیر فلسطین در ونزوئلا، همراه با نمایندگانی از دولت این تظاهرات را هدایت کردند و تحریم اسرائیل و اقدام برای توقف «نسل کشی» و «پاکسازی قومی» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را خواستار شدند.

فریاد حمایت از فلسطین از آمریکای لاتین

در سانتیاگو، هزاران شیلیایی به بسیج جهانی پیوستند و از دولت گابریل بوریچ (رئیس‌جمهوری این کشور) قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل و «اقدامات مشخص و نه فقط لفاظی» را خواستار شدند.

معترضان شعارهایی مانند «اسرائیل می‌کشد، یانکی‌ها (اشاره به آمریکا) حمایت می‌کنند» سر دادند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***