نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر پنجشنبه جمعه تعطیل شود، چهار روز با دنیا قطع ارتباط هستیم و این موضوع منجر به عقب ماندن ایران در حوزه‌های تکنولوژی، علم، تجارت و غیره از دنیا می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی: با تعطیلی پنجشنبه جمعه، چهار روز با دنیا قطع ارتباط هستیم
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه کشورهای اسلامی در منطقه هم به تعطیلی روز شنبه تن دادند و ایران هم باید یک روز همین مسیر را برود، گفت: اگر پنجشنبه جمعه تعطیل شود، چهار روز با دنیا قطع ارتباط هستیم و این موضوع منجر به عقب ماندن ایران در حوزه‌های تکنولوژی، علم، تجارت و غیره از دنیا می‌شود.

صدرالدین نیاورانی با بیان اینکه بالاخره یک روزی کشور به تعطیلی روز شنبه که عرف منطقه شده تن می‌دهد، تصریح کرد: کشورهای مترقی و اسلامی هم در منطقه به تغییر تعطیلات تن دادند. حتی برخی کشورها مثل ترکیه، شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و روز جمعه ساعت نماز را تعطیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعطیلی روز شنبه و یکشنبه از مسائل مذهبی گذشته و خیلی از کشورهای اسلامی هم آن را قبول کردند، گفت: برخی کشورهای غیراسلامی با مذاهب دیگر هم هستند که برای هماهنگی با نظم جهانی شنبه و یکشنبه تعطیل هستند.

نیاورانی افزود: نمی‌توان گفت فعالان اقتصادی که از تعطیل شدن روز پنجشنبه متاثر می‌شوند، بخش کوچکی هستند. اگر فعالان اقتصادی بخش کوچکی هستند، دولت یک ماه به آن‌ها مرخصی دهد و از آن‌ها مالیات نگیرد.

به گفته نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران اگر پنجشنبه جمعه تعطیل شود، چهار روز با دنیا قطع ارتباط هستیم و این موضوع منجر به عقب ماندن ایران در حوزه‌های تکنولوژی، علم، تجارت و غیره از دنیا می‌شود. چراکه ارتباط ما در این روزها با دانشگاه‌ها هم قطع خواهد بود.

نیاورانی با بیان اینکه با توجه به فرهنگ تعطیلی جمعه در ایران، بهترین حالت تعطیلی جمعه و شنبه است، تصریح کرد: اما در ۵۰ سال آینده حتما ایران هم شنبه و یکشنبه تعطیل خواهد بود، چون برای هماهنگی با جهان چاره دیگری نخواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***