دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل همزمان با سالگرد جنگ در نوار غزه، اعلام کرد که «فاجعه بی امان» در منطقه محاصره شده فلسطین باید پایان یابد.

سازمان ملل: فاجعه بی‌امان در غزه باید پایان یابد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جویس مسویا سرپرست معاونت امور بشردوستانه و امداد اضطراری سازمان ملل، در سیصد و شصت و هفتمین روز از جنگ غزه در بیانیه‌ای اظهار داشت: ۱۲ ماه از مصیبت بی امان گذشته است، این باید پایان یابد.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که «کشورهای عضو باید از نفوذ خود برای تضمین احترام به قوانین بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بشر و رعایت احکام دیوان بین المللی دادگستری استفاده کنند».

وی همچنین در حالی که از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا برای «پایان دادن به معافیت از مجازات» تلاش کنند، افزود: [برقراری] یک آتش‌بس فوری و صلح پایدار، مدت‌هاست که به تعویق افتاده است.

او با محکوم کردن یک سال «رنج غیرقابل تصور» در غزه، گفت: هیچ آمار یا کلمه‌ای نمی‌تواند به طور کامل میزان ویرانی جسمی، روحی و اجتماعی رخ داده [در نوار غزه] را توصیف کند.

مسویا ادامه داد که «اما ما می‌دانیم چه چیزی باید به وقوع بپیوندد؛ گروگان‌ها [اسرای صهیونیست] باید آزاد شوند. غیرنظامیان باید محافظت شوند و نیازهای اساسی آنها برآورده شود. فلسطینی‌هایی که خودسرانه بازداشت شده‌اند، باید آزاد شوند».

این مقام سازمان ملل ادامه داد: از کارکنان بشردوستانه باید محافظت شود و کار آنها تسهیل شود. مجرمان [رژیم صهیونیستی] باید در قبال هرگونه نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه پاسخگو باشند و حمله به غزه نیز باید متوقف شود.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل با ابراز تاسف از تلفات بالای نیروهای امدادی در غزه، اعلام کرد: بیش از ۳۰۰ امدادگر، جمع کثیری از آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه کشته شده‌اند که غزه را بیش از هر بحران دیگری، به خطرناک‌ترین مکان برای امدادگران تبدیل کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که در سال گذشته شاهد آن بودیم که رژیم اسرائیل دسترسی بشردوستانه به غزه و پیرامون آن را مسدود کرده و عملیات کمک‌رسانی را فلج کرده است. در نتیجه، جمعیت ضعیفی برای مبارزه با بیماری، گرسنگی و مرگ رها شده است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیات غافلگیرکننده منحصر به‌ فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش اسرائیل، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مقامات رژیم صهیونیستی در همان روز و به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود کنند و در نتیجه غزه را تحت تصرف خود درآورند، اقدام به آغاز حملات هوایی شدید به مناطق مختلف این باریکه کردند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از حدود ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***