آقای مهندس اردوان انوری و امین دهقان محقق و مخترعین ایرانی با اختراعی در حوزه باطری‌های مکانیکی قابل شارژ موفق به اخذ مدال نقره مسابقات سیلیکون ولی شدند.

کسب مدال نقره مسابقات سیلیکون ولی آمریکا توسط دو مخترع ایرانی

آقای مهندس اردوان انوری و امین دهقان محقق و مخترعین ایرانی با اختراعی در حوزه باطری‌های مکانیکی قابل شارژ موفق به اخذ مدال نقره مسابقات سیلیکون ولی شدند.

بیوگرافی اردوان انوری و امین دهقان دو مخترع جوان

اردوان انوری، متولد ۱۳۷۳ از شهر اراک، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران سازه، دارای ۱۰ سال سابقه کار در شرکت‌های عمرانی و پیمانکاری است و همچنین امین دهقان ۳۳ ساله، متولد مرداد سال ۱۳۷۰، تقریباً به مدت ده سال است که به‌صورت حرفه‌ای در زمینه طراحی صنعتی، فعالیت می‌کند، وی در زمینه طراحی محصول، طراحی داخلی، طراحی کانسپت علمی-تخیلی و طراحی مبلمان، هم به‌صورت فریلنس هم استخدامی در شرکت‌ها فعالیت کرده است.

توضیحات اردوان انوری و امین دهقان مخترعین جوان ایرانی در رابطه با اختراع و حضور در مسابقات: اختراع ثبت‌شده درواقع نوعی باطری مکانیکی باقابلیت شارژ است، ایده اولیه این اختراع الهام گرفته از چرخ‌دنده‌های بی‌نهایت شکل‌گرفته است، در این باطری با چرخیدن تعدادی چرخ‌دنده به‌صورت سری، انرژی در اثر فشردگی، در درون یک فنر بهینه‌شده ذخیره می‌شود که در هنگام لزوم با آزادسازی فنر، نیروی ذخیره‌شده طی فرآیندی تبدیل به برق شده و از طریق موتور تعبیه‌شده، قابل‌مصرف کاربر خواهد بود.

یکی از عمده مزایای این باطری مکانیکی در مقایسه با باطری‌های شیمیایی مرسوم مانند باطری‌های لیتیومی، عدم استفاده از مواد شیمیایی در ساختار باطری است که این امر منجر به کاهش آلودگی و سلامت محیط‌زیست می‌شود.

در بسیاری از موارد برای حل مسائل و چالش‌های موجود دنبال پیدا کردن راه‌های نوآورانه بودیم، همین امر باعث می‌شد که بامطالعه، آزمایش به دنبال بهبود راه‌حل‌های موجود یا پیدا کردن یک‌راه جدید باشیم.

با توجه به اینکه یکی از چالش‌های حال حاضر در بسیاری از کشورها تأمین برق با استفاده از منابع تجدید پذیر و دوست دار محیط‌زیست است، بنابراین به دنبال ارائه روش جدیدی در این زمینه بودیم تا بتوانیم در پیشرفت فنّاوری در این زمینه سهیم باشیم، با بررسی، مطالعه و ایده‌هایی که در ذهن داشتیم توانستیم به طرح نهایی باطری مکانیکی با مشخصات ذکر شده برسیم.

اولین هدف ما از شرکت در این رویداد معرفی این ایده و اختراع به سایر کشورها، صنایع و افراد مرتبط در این حوزه بود، همچنین نشان دادن مزایای استفاده از باطری‌های مکانیکی، خصوصاً این نوع خاص و جایگزین کردن آن با باطری‌های شیمیایی به صنایع وابسته در این زمینه به‌منظور بهبود عملکرد آن‌ها و همچنین کاهش آلاینده‌های محیط زیستی مرتبط بوده است.

کسب مدال نقره مسابقات سیلیکون ولی آمریکا توسط دو مخترع ایرانی

از دیگر اهداف ما این بوده است که‌ توانایی ایرانیان در زمینه پیشرفت‌های علمی و فنّاوری‌های نوآورانه و ارائه روش‌های نوین در زمینه های متفاوت را به سایر کشورهای جهان نشان دهیم و درنهایت می‌خواستیم در صورت وجود بستری مناسب و جذب سرمایه‌گذارها ایده را به مرحله اجرا و استفاده در سطح کلان برسانیم.

بزرگ‌ترین هدف ما از این ایده اجرایی شدن و فراگیر شدن آن در صنایع وابسته برای جایگزینی با باطری‌های قدیمی و کمک به حل مشکلات محیط زیستی و بهبود آن در سرتاسر دنیا هست، همچنین یکی از اهداف خودم ارائه ایده‌ها و نوآوری‌های بیشتر در زمینه های مختلف برای کمک به پیشرفت تکنولوژی و بهبود شرایط زندگی برای انسان‌ها است.

در نهایت و سخن پایانی هردو مخترع عزیز کشورمان را می‌خوانیم: اول از همه تشکر می‌کنم از تمامی عزیزانی که در این راه به ما کمک کردند و اگر همراهی آن‌ها نبود، مطمئناً این مسیر خیلی سخت‌تر از این طی می‌شد و برای همه آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم، دوم، توصیه می‌کنم آن مسیری را که دوست دارید برای ادامه زندگی انتخاب کنید، چون اگر دوستش داشته باشید، سختی هایش را هم قبول می‌کنید و به جان می‌خرید، همین‌طور آرزوی موفقیت می‌کنم برای تمام هم‌وطنانم، چه آن‌هایی که داخل کشور هستند، چه آن‌هایی که خارج از مرزهای رسمی کشور زندگی می‌کنند، امیدوارم همیشه موفق باشند و در نهایت آرزوی صلح برای تمامی مردم جهان دارم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***