معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم گفت: خط نخست متروی قم پس از ابلاغ مصوبه سازمان برنامه در دو مرحله تعریف شد که مرحله اول به درجه تکمیل رسیده و با تامین ناوگان توسط دولت و انجام تست‌های سرد و گرم آماده مسافرپذیری است.

متروی قم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش سلام و به نقل از تسنیم عماد معینی امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از ایستگاه متروی شهید مطهری با بیان اینکه پروژه متروی قم در کنار 9 کلانشهر کشور آماده بهره برداری است، گفت: قم جزو کلانشهرهایی است که با ورود ناوگان می‌تواند حمل و نقل همگانی را به صورت مترو راه‌اندازی کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در طی این پروژه افزود: خط Aمترو پس از ابلاغیه مصوبه سازمان برنامه به دلیل مشکلات تامین اعتبارات در دو مرحله تعریف شد که مرحله اول به مرحله تکمیل رسیده و با تامین ناوگان توسط دولت و انجام تست‌های سرد و گرم این خط آماده مسافرپذیری است.

قم در بومی‌سازی مترو الگو شد

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم با بیان اینکه ایستگاه متروی شهید مطهری در سه طبقه احداث شده و مابقی ایستگاه‌ها دو طبقه است، گفت: طبقه بالا به عنوان طبقه تهویه و طبقه همکف به عنوان فضای عمومی با سه ورودی اصلی احداث شده که با تقسیم مسافر می‌توان وارد بخش سکو شد.

وی در خصوص خط B پروژه متروی قم تصریح کرد: پس از دریافت مصوبه خطB متروی قم، مطالعات این خط آغاز شده و در حال انجام است و تاکنون 52 درصد پیشرفت داشته است.

معینی اضافه کرد: براساس ضوابط و نشریه 707 پس از کامل شدن مطالعات خط B متروی قم، این طرح وارد مرحله طراحی مقدماتی، انتخاب پیمانکار و شروع خواهد شد.

وی ابراز کرد: همچنین در خط A متروی قم با هدف بهبود شرایط استفاده برای افراد دارای معلولیت، نابینایان و سالمندان تلاش شده تا طراحی و اجرای آسانسور معلولان به تعداد چهار دستگاه برای دسترسی افراد به طبقات و سکوی مسافر از سطح زمین در نظر گرفته شود.

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم از نصب تجهیزات در مرحله نخست پروژه متروی خبر داد و گفت: علائم و تابلوهای راهنمای مسیر، سیستم اعلام و اطفای حریق و همچنین روشنایی تونل به طور کامل نصب شده است.

وی در پایان اضافه کرد: به دلایل خارج نشدن ارز از کشور و موضوعات مربوط به تحریم، پروژه روسازی مترو براساس تولیدات داخلی و بومی ساخته شد که به عنوان الگویی برای سایر کلانشهرها مطرح شده است.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***