سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حق خود برای پیگرد کیفری مرتکبین ترور سردار ‎شهید سلیمانی مصمم است؛ کمااینکه روند دادرسی به این پرونده در دادگاهی در تهران در جریان است. 

ایران در پیگیری حق خود برای پیگرد کیفری مرتکبین ترور شهید سلیمانی مصمم است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اسماعیل بقایی هامانه سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ترور سردار ‎شهید سلیمانی جنایتی بزرگ بود که مردم ایران و منطقه هرگز نمی بخشند و فراموش نمی کنند.

وی گفت: این جنایت که از سوی سازمان ملل متحد نیز به عنوان عملی غیرقانونی و قتل خودسرانه شناسایی شده است، هم مسئولیت بین المللی دولت آمریکا را موجب شده و هم مسئولیت کیفری فردی مرتکبان.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حق خود برای پیگرد کیفری مرتکبین مصمم است؛ کمااینکه روند دادرسی به این پرونده در دادگاهی در تهران در جریان است.

بقایی تصریح کرد: طرح ادعاهای موهوم و بی اساس از سوی نامزدهای ریاست جمهوری یا مقام‌های رسمی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران که برای مصارف سیاسی و انتخاباتی است تأثیری بر عزم ایران برای پیشبرد روند دادرسی در محاکم داخلی و در صورت ضرورت نزد محاکم بین المللی نخواهد داشت.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***