گروهی از مقامات اطلاعاتی آلمان به بوندستاگ هشدار دادند که روسیه بعد از پیروزی بر اوکراین سراغ ناتو خواهد آمد.

پیش‌بینی آلمان درباره حمله روسیه به ناتو تا پایان دهه

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب از یورونیوز، گروهی از مقامات اطلاعاتی آلمان روز دوشنبه ۱۴ اکتبر به «بوندستاگ»، پارلمان آلمان نسب به «اقدامات تهاجمی» مسکو هشدار دادند و گفتند که درگیری‌ روسیه و اوکراین در آینده‌ای نزدیک می‌تواند گریبان‌گیر کشورهای عضو ناتو شود.

برونو کال، رئیس آژانس اطلاعات فدرال آلمان روز دوشنبه در نشست سالانه کمیته کنترل پارلمان آلمان که با حضور توماس هالدنوانگ، رئیس اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی و مارتینا روزنبرگ، رئیس آژانس اطلاعات نظامی برگزار شد، گفت که روسیه ممکن است تا پایان دهه جاری به قلمروی ناتو «حمله» کند. وی افزود: «چه بخواهیم و چه نخواهیم، در درگیری مستقیم با روسیه هستیم.»

او گفت: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از مدت‌ها قبل دشمن خود را تعیین کرده و درگیری مستقیم با ناتو در حال حاضر به یک گزینه برای روسیه تبدیل شده است.»

این سه مقام امنیتی روسیه از خطرات بالقوه برای ناتو آلمان سخن گفتند. آقای هالدنوانگ اظهار داشت که فعالیت‌های روسیه در ماه‌های اخیر به سطحی رسیده است که باید زنگ خطری برای همه تلقی شود.

او افزود که اداره‌اش «اقدامات تهاجمی» سرویس‌های اطلاعاتی روسیه را مشاهده کرده و به این نتیجه رسیده که «جاسوسی» و «خرابکاری» آن‌ها از نظر مقیاس و شدت در حال افزایش است.

در مقابل دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با رد این اظهارات گفت که روسیه هیچ‌گاه زیرساخت‌های نظامیی‌اش را به سوی کشورهای ناتو نبرده است.

او گفت: «این که بگویند نیروهای مسلح روسیه خطر ایجاد می‌کنند، کاملا اشتباه، غیر منطقی و در تضاد با کل مسیر تاریخی است که منجر به رویارویی کنونی ما شده است.»

این درحالی است که کرملین تهاجم نظامی به اوکراین را تا حدی با تمایل کی‌یف برای پیوستن به ناتو و نفوذ غرب در کشورهای اروپای شرقی توجیه کرده است. البته روسیه هیچ‌گاه شواهدی برای این استدلال‌هایش ارائه نکرده است.

مارک روته، دبیرکل کنونی ناتو و نخست‌وزیر پیشین هلند در جریان سفر اخیرش به اوکراین با تاکید بر حمایت این نهاد از کی‌یف گفت: «روزی می‌رسد که اوکراین عضویت کامل ناتو را دریافت کند.»

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان در ماه ژوئن کفته بود که برلین درحال مبارزه با تهدیدات داخلی و خارجی است و وضعیت امنیتی همچنان بسیار متشنج است.

او در آن زمان گفته بود که تهاجم نظامی روسیه به اوکراین همچنان «صلح و نظم اروپایی را به چالش می‌کشد» و کرملین به همراه دیگر از آژانس‌های اطلاعاتی خود برای جاسوسی در آلمان استفاده می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***