یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی مقامات بلندپایه آمریکا را متهم کرد که با درز اسناد مربوط به آمادگی نظامی اسرائیل به دنبال جلوگیری از حمله به ایران بوده اند.

اتهام نماینده صهیونیست به مقامات بلندپایه آمریکا / درز اسناد اسرائیل برای جلوگیری از حمله به ایران است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از شبکه خبری الجزیره، تالی گوتلیب، نماینده کنست از حزب لیکود در اظهاراتی در این باره گفت: افشای اسناد مربوط به حمله اسرائیل به ایران تصادفی نیست.

وی تاکید کرد: یک مقام رده پایین نمی‌تواند تنها کسی باشد که اسناد حمله به ایران را افشا کرده است.

گوتلیب ادعا کرد: افشای اسناد به عمد و برای جلوگیری از حمله اسرائیل به ایران انجام شده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که جمعه (۲۷ مهر)، شبکه خبری سی ان ان و تارنمای آکسیوس با استناد به ۲ سند منتشر شده در یک کانال تلگرامی مدعی شدند که اسرائیل در روزهای اخیر با انجام پروازهای شناسایی پهپادهای جاسوسی و جابجایی موشک‌های بالستیک درحال تدارک یک عملیات نظامی قریب ‌الوقوع است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز امروز (یکشنبه) به نقل از سه مقام آگاه آمریکایی نوشت که آمریکا در حال بررسی انتشار غیرمجاز اسناد فوق سری در مورد جاسوسی از برنامه های اسرائیل برای پاسخ به ایران است. همچنین چهارمین مقام آمریکایی نیز اصالت این اسناد را تائید کرد.

به نوشته این رسانه آمریکایی، این اسناد مربوط به سازمان ملی اطلاعات مکانی آمریکا (National Geospatial-Intelligence Agency) و سازمان امنیت ملی (National Security Agency) این کشور بوده و مدعی اند که اسرائیل مشغول جابجایی امکانات نظامی خود برای واکنش به موشکباران ۲۰ روز پیش ایران است. به نوشته آسوشیتدپرس، این اطلاعات در دسترس کشورهای عضو گروه «۵ چشم» (آمریکا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و استرالیا) نیز قرار گرفته است.

یکی از مقام های آگاه به آسوشیتدپرس گفت که در چارچوب تحقیقات جاری، نحوه به دست آوردن این اسناد و آنکه یکی از اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا آنها را به عمد فاش کرده و یا با روش دیگری مانند هک به دست آمده، بررسی می شود. در این تحقیقات همچنین امکان دسترسی غیرمجاز به دیگر اطلاعات جاسوسی نیز لحاظ می شود.

به گفته این مقام، آمریکا در تلاش است تا دریابد چه افرادی پیش از افشای این اسناد به آنها دسترسی داشته اند.

در همین حال، پنتاگون طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از گزارش‌های مربوطه آگاه است، اما توضیح بیشتری در این مورد ارائه نکرد. پیشتر یک مقام ارشد اسرائیلی در مصاحبه با آکسیوس گفته بود که تشکیلات نظامی این رژیم، این نشت اطلاعاتی را "بسیار جدی" می گیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***