اگرچه رفتن به نانوایی، ایستادن در صف و تجربه حس و حال نوستالژی آن بسیار لذت‌بخش است و افراد زیادی هنوز هم به این کار علاقه دارند، اما گاهی فرصت کافی برای مراجعه به نانوایی را نداریم.

نان بربری چند کالری دارد؟

در بین انواع نان، بربری یکی از پرطرفدارترین‌هاست. برای درست کردن این نان از جوش شیرین استفاده نمی‌شود و از ترکیبات مورد استفاده در آن می‌توان به مخمر یا خمیر مایه اشاره کرد. درنهایت نیز خمیر ایجادشده به شکل خاصی درمی‌آید و در تنور قرار می‌گیرد. فرایند تخمیر برای تولید نان بربری به هضم راحت‌تر آن کمک می‌کند. همچنین در این نان مقادیر زیادی ویتامین‌های گروه B را هم می‌بینیم که اثرات خوبی در سلامت بدن دارند. به‌علاوه، چون در این نان از جوش شیرین استفاده نمی‎شود، پس از مصرف آن، میزان کمتری سدیم وارد بدن خواهد شد. در این مطلب می‌خواهیم کمی تخصصی‌تر به نان بربری بپردازیم و درباره میزان کالری و ارزش غذایی آن صحبت کنیم.

کالری نان بربری و ارزش غذایی

کالری نان بربری با توجه به مقداری که مصرف می‌شود، متفاوت است و البته روش طرز تهیه آن و استفاده از ترکیبات متفاوت مثل روغن، نوع آرد و... نیز روی این کالری تاثیر می‌گذارند؛ اما اگر بخواهیم حالت کلی و میانگین را در نظر بگیریم، هر ۱۰۰ گرم از نان بربری، چیزی در حدود ۳۶۰ کیلوکالری دارد. از نظر ارزش غذایی نیز جدول زیر کاملا نشان‌دهنده ترکیباتی است که در این نان وجود دارند:

ترکیب مورد نظر

مقدار آن در ۱۰۰ گرم

چربی

۰.۵۴ گرم

فیبر

۰.۴۸ گرم

کربوهیدرات

۵۶.۸۰ گرم

پروتئین

۸.۲۰ گرم

آب

۳۱.۹۰ گرم

نیاسین (B۳)

۳.۱۰ میلی‌گرم

تیامین (B۱)

۰.۳۳ میلی‌گرم

ریبوفلاوین (B۲)

۰.۰۴ میلی‌گرم

کلسیم

۴۵.۰۰ میلی‌گرم

پتاسیم

۱.۲۴ میلی‌گرم

مزایای مصرف نان بربری برای بدن

نان بربری چند کالری دارد؟

اکنون با ارزش غذایی نان بربری و میزان کالری موجود در آن آشنا شدیم و می‌دانیم که پس از مصرف این ماده غذایی، چه ترکیباتی وارد بدن ما می‌شوند. اما در این قسمت می‌خواهیم به بررسی مزایای مصرف این نوع نان بپردازیم و ببینیم استفاده از آن چه اثراتی روی بدن ما دارد. برای بهره‌مندی از این مزایا می‌توانید آن را از نانوایی‌های آنلاینی که در شهر و نزدیک موقعیت مکانی شما هستند، خریداری کنید. اسنپ فود این امکان را به شما می‌دهد تا لیستی از این فروشگاه‌ها را در صفحه‌ای مشخص ببینید و بعد از مقایسه و بررسی نظرات مشتریان قبلی، خرید خود را انجام دهید.

سلامت دستگاه گوارش بدن

نان بربری معمولا با استفاده از آرد گندم تصفیه‌شده درست می‌شود؛ بنابراین نسبت به نان‌های دیگر، مقدار فیبر کمتری دارد. با این‌حال، هنوز هم مقدار مناسبی فیبر در این نان دیده می‌شود که اثر خود را روی سلامت دستگاه گوارش و عملکرد بهتر روده می‌گذارد. با قرار گرفتن نان بربری در رژیم غذایی می‌توان مشکلات گوارشی مثل یبوست را برطرف کرد.

بهبود عملکرد تیروئید

دو نمونه از ترکیبات مهم موجود در نان بربری، سلنیوم و تیامین هستند. این دو ماده اثر خود را روی تیروئید می‌گذارند و به بهبود عملکرد این اندام کمک می‌کنند. سلنیوم ماده‌ای مهم و ضروری است که باعث می‌شود تیروئید در وضعیت طبیعی خود قرار داشته باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

اثر دیگری که سلنیوم موجود در نان بربری دارد، تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ماده نوعی آنتی‌اکسیدان به‌شمار می‌آید که اثرات خود را روی سیستم ایمنی می‌گذارد و از بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

افزایش انرژی بدن

نان بربری سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده است که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. این کربوهیدرات‌ها درنهایت به گلوکز تبدیل می‌شوند و منبع انرژی مناسبی برای فعالیت‌های روزانه خواهند بود.

خرید آنلاین نان سنگگ، بربری و لواش از اسنپ فود

نان بربری چند کالری دارد؟

اگرچه رفتن به نانوایی، ایستادن در صف و تجربه حس و حال نوستالژی آن بسیار لذت‌بخش است و افراد زیادی هنوز هم به این کار علاقه دارند، اما گاهی فرصت کافی برای مراجعه به نانوایی را نداریم. در این شرایط بهترین کار خرید نان آنلاین خواهد بود. در پلتفرم اسنپ فود، نانوایی‌های بسیار زیادی فعال هستند و به راحتی و با چند کلیک می‌توانید نان مورد علاقه خود را بیابید و سفارشتان‌ را ثبت کنید. نانوایی مورد نظر پس از دریافت سفارش شما، آن را آماده می‌کند و با بسته‌بندی بهداشتی و به‌صورت داغ برایتان ارسال خواهد کرد.

اکنون شما بگویید که از کدام دسته هستید؟ آیا تا به حال خرید نان را به‌صورت اینترنتی انجام داده‌اید یا ترجیح می‌دهید از روش‌های سنتی قدیمی برای خرید نان استفاده کنید؟

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***