رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید موضوع سقف حقوق کارکنان نفت و مشکلات مربوط به آن حل شود، گفت: همه اعضای کمیسیون انرژی مجلس بر رفع این مشکل اتفاق نظر داشته و نمایندگان وزارت نفت نیز دفاع خوبی از این موضوع در کمیسیون داشتند و البته این مشکل مرتفع شد.

رفع ناترازی انرژی، مهم‌ترین دغدغه مجلس

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت نخست در مجلس به‌ویژه در بخش انرژی، رفع دغدغه‌های مربوط به ناترازی است.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح امروز در نشست اعضای کمیسیون انرژی مجلس و مدیران صنعت نفت در سازمان منطقه ویژه پارس با بیان اینکه حضور امروز اعضای این کمیسیون در پایتخت انرژی کشور بسیار مسرت‌بخش است اظهار کرد: حضور امروز من در این منطقه از دو حوزه منطقه‌ای و ملی اهمیت دارد.

وی با قدردانی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس برای حضور در این نشست، اولویت نخست در مجلس به ویژه در بخش انرژی را رفع دغدغه‌های مربوط به ناترازی دانست.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه پتروشیمی‌ها درمورد قطع گاز و انسداد حساب آنان ابراز داشت: نباید پتروشیمی‌ها که امروز به سوددهی رسیده‌اند دوباره با چالش مواجه شوند.

وی دو هدف مهم سفر کمیسیون انرژی مجلس به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را خداقوت به تلاشگران دانست که در این سنگر جهاد به تولید می‌پردازند و دیگری رفع دغدغه‌ها و شنیدن صدای آنها عنوان کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید موضوع سقف حقوق کارکنان نفت و مشکلات مربوط به آن حل شود، گفت: همه اعضای کمیسیون انرژی مجلس بر رفع این مشکل اتفاق نظر داشته و نمایندگان وزارت نفت نیز دفاع خوبی از این موضوع در کمیسیون داشتند و البته این مشکل مرتفع شد.

احمدی با اشاره به نگاه مثبت وزیر نفت به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی، افزود: اتفاقات خوبی در صنعت نفت روی داده و مدیران حاضر در این منطقه از توانمندی بالایی برخوردار هستند.

وی به عرصه دوم سفر اعضای کمیسیون انرژی به عسلویه اشاره کرد و گفت: تصمیم داریم با بازدید میدانی از سکوهای نفتی، از نزدیک گزارش‌های خوبی که درباره گذر از فصل سرد زمستان با کمترین چالش ارائه شد را مشاهده و بررسی کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون همه توان خود را برای همکاری و همفکری با دولت برای رفع ناترازی انرژی به کار خواهد گرفت تاکید کرد: همه به نوعی آستین‌ها را بالا زده‌اند تا زمستانی بدون دغدغه داشته باشیم.

در ادامه این نشست هر کدام از نمایندگان در سخنانی کوتاه نقطه نظرات خود را درمورد این سفر ارائه کردند.

نبض انرژی و اقتصاد کشور در منطقه عسلویه می‌تپد

رمضانعلی سنگدوینی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که نبض انرژی و اقتصاد کشور در منطقه عسلویه می‌تپد، گفت: این منطقه افراد نخبه‌ای در تأمین انرژی کشور دارد که سخت‌کوش‌ترین نیروها هستند.

وی با بیان این که 70 درصد گاز کشور در این منطقه تامین شده و 50 درصد پتروشیمی‌های کشور نیز در این مکان فعال هستند افزود: موضوع فشارافزایی 7 میدان‌ نفتی امروز ناموس کشور است. اگر این مهم انجام نشود تأمین انرژی با مشکل مواجه خواهد شد.

سنگدوینی با بیان این که ما وظیفه داریم دغدغه حقوق و دستمزد کارگران و کارکنان نفت را برطرف کنیم، ابراز داشت: همه اعضای کمیسیون انرژی مجلس موظف هستیم از مجموعه وزارت نفت حمایت کنیم.

باید مسئولیت‌های اجتماعی مردم منطقه عسلویه جدی گرفته شود

منصور شکرالهی، عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس نیز در این نشست با اشاره به نقش انکارناپذیر عسلویه در اقتصاد کشور، گفت: باید مسئولیت‌های اجتماعی مردم منطقه جدی گرفته شود.

بررسی وضعیت توسعه فاز 11 پارس جنوبی

مالک شریعتی‌نیاسر نیز در این نشست پرسش‌هایی از تازه‌ترین وضعیت توسعه فاز 11 پارس جنوبی، سرانجام پایان یافتن فلرسوزی در منطقه، حجم سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میدان‌های نفتی و گازی و نتیجه نصب میترها مطرح کرد.

رفع مشکل سقف حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت

غلامرضا دهقان ناصرآبادی، دیگر عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز گفت: از زمانی که مجلس دوازدهم شکل گرفت دغدغه ما رفع مشکل سقف حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت بود که این موضوع مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و باید گفت به نوعی پایان یافته است.

حق مردم عسلویه باید ادا شود

محمد بهرامی، عضو دیگر این کمیسیون نیز با بیان این که حق مردم عسلویه باید ادا شود، ابراز داشت: آنها زندگی سالم در این منطقه ندارند، بنابراین حداقل باید زیرساخت‌ها را برای زندگی بهتر آنان توسعه داد.

انتهای پیام/190/

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***