عبدالله ناصری با اشاره به مواضع رئیس دولت اصلاحات درباره انتخابات مجلس به سلام نو گفت: ایشان به هر صورتی که صلاح بدانند حتی رای سفید در انتخابات شرکت می کنند. با این وجود او این بار به خاطر نوع بررسی‌های شورای نگهبان از هیچ لیستی حمایت نمی‌کنند.

سلام نو – سرویس سیاسی: در اردوگاه اصلاح طلبی بحث رای دادن و رای ندادن هنوز مطرح است. در حالی که شورای عالی سیاستگذاری در بیش از دو سوم استان ها به دلیل آنچه رد صلاحیت های نا به جا خوانده لیست انتخاباتی نداده اما دو لیست از این جریان بیرون آمده است.

لیست حزب کارگزاران و لیست ائتلاف برای ایران متشکل از هشت حزب اصلاح طلب امیدوار هستند در این شرایط با وجود آنکه اقبال مردمی نسبت به صندوق رای با کاهش جدی همراه است به بهارستان راه یابند.

در این بین برخی مواضع رئیس دولت اصلاحات را انفعالی می دانند. مساله ای که عبدالله ناصری، فعال اصلاح طلب آن را رد می کند. او در گفت‎و گو با سلام نو با بیان اینکه اتهام انفعال به خاتمی وارد نیست، اظهار کرد: من بارها گفته‌ام ایشان تحت یک شرایطی به جهت رفتار و تکلیف شخصی خودشان با صندوق رای قهر نمی کند. ایشان به هر صورتی که صلاح بدانند حتی رای سفید در انتخابات شرکت می کنند.

او ادامه داد: آقای خاتمی اگر این باور را پیدا کند که فراخوان مردم به صلاح کشور است این کار را می‌کند، آن‌چنان که سال 92 و 96 این کار را کردند. طبیعتا این بار به خاطر نوع بررسی‌های شورای نگهبان و نظارت استصوابی از هیچ لیستی حمایت نمی‌کنند.

ناصری با اشاره به رویکرد رئیس دولت اصلاحات گفت:من با شناختی که سالها است از آقای خاتمی دارم و با توجه به نوع رفتار آقای خاتمی که کاملا دموکرات است تحلیلم این است که پیام نهایی این رفتار به اصلاح طلبان این است که وقتی شورای عالی لیست می دهد احزاب نباید لیست دهند همچنان که احزاب نزدیک به آقای خاتمی لیست ندادند.

او با بیان خاطره ای از مجلس هشتم با بیان اینکه خودش سخنگوی ستاد اصلاح طلبان در آن دوره بوده است، اظهار کرد: در انتخابات مجلس هشتم که دو مرحله ای شد آقای خاتمی فعال بودند. اما وقتی مرحله اول سرنوشتش معلوم شد آقای خاتمی رسما موضعش این بود که ما در مرحله دوم شرکت نکنیم و ستاد را تعطیل کنیم. همه احزاب اصلی اصلاح طلب و خود آقای خاتمی انتظارشان این بود که آنهایی که  برای مرحله دوم آمدند همه انصراف دهند و وارد انتخابات در مرحله دوم نشوند.

این فعال اصلاح طلب افزود: در حال حاضر هم باورم این است که آقای خاتمی هر جا احساس کند رای مردم اثرگذار است حضور فعالی پیدا می کند. ایشان در مرحله دوم انتخابات مجلس به این باور نرسیده بود به همین دلیل در مرحله دوم شرکت نکرد.

او با تاکید بر اینکه لیست هایی که به نام آقای خاتمی منتشر شده که کذب محض است، با اشاره به لیست های اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم یادآور شد: درباره این دولیست منتشر شده باید این را بگویم احزابی که لیست دادند همسو با هسته اصلی اصلاحات عمل نکردند. هسته اصلی و در رأس آن آقای خاتمی نظرشان بر این بود ضمن اینکه اصلاح طلبان هیچگاه انتخابات را تحریم نمی کنند در این انتخابات لیست ندهند.

او همچنین گفت: بسیاری از بزرگان اصلاحات از آقای مجید انصاری انتظار داشتند که ایشان مثل آقای عارف در انتخابات مجلس کناره گیری کنند اما ایشان متاسفانه این کار را نکردند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید

***