یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان یزد می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان نخلستان‌های بافق می‌باشد.

تجربه سفری هیجان‌انگیز در نخلستان‌های بافق 

سلام نو - سرویس گردشگری: نخلستان‌های بافق مناطق بسیار زیادی را دربرگرفته‌اند و با نخل‌هایی که بخشنده‌ترین درختان دنیا به‌ شمار می‌روند، نمادی از سخاوت کویر هستند. این نخلستان‌ها در گونه‌هایی مانند کبکاب (خرمای درشت، نسبتا روشن و بسیار شیرین)، پیارم (خرمای خشک و قهوه‌ای تیره) و زاهدی (خرمای خشک، خاکی‌رنگ و بسیار خوشمزه.) پرورش می‌یابند و بادبزن، حصیر، جارو و پادری از دیگر محصولات جانبی آن‌ها هستند. این نخلستان‌ها به‌عنوان یکی از جالب‌ترین دیدنی های بافق هر ساله میزبان گردشگران زیادی می‌شود.

تجربه سفری هیجان‌انگیز در نخلستان‌های بافق 

خوراکی‌های نخلستان

«خرما» تنها محصولی نیست که از نخلستان‌های بافق (و سایر نخلستان‌ها) برداشت می‌شود. نخل‌ها نیز مانند خودِ بیابان‌نشینان‌اند و در دست‌ودل‌بازی و بخشندگی همانند ندارند. از دلِ نخل‌های قطع شده (یا «کشته شده») ماده‌ای ترد و سفیدرنگ و بسیار بسیار خوشمزه به‌دست می‌آید که در بعضی شهرها به آن «غاپ» و در شهرهای دیگری به آن «پنیر نخل» می‌گویند. البته ابداً انتظارِ شوری/ترشی و نرمیِ پنیر را نداشته باشید. طعمِ این پنیر نخل، خوشمزه‌تر از این حرف‌هاست. در نخلستان‌های بافق اگر خوش‌اقبال باشید می‌توانید اندکی از این محصول را به دست آورید و بچشید؛ و در آن صورت خواهید دانست که چشیدنِ همین یک محصول هم ارزشِ چنین سفری را داشت (تردید نکنید.)

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید