یزد یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان موزه سنگ و معدن بافق می‌باشد.

آیا به موزه سنگ و معدن بافق سفر کرده‌اید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: یکی از جالب‌توجه‌ترین جاهای دیدنی بافق، موزه سنگ و معدن است. موزه سنگ و معدن بافق در منزل مسکونی مرحوم مهندس سیروس بهایی، مدیر عامل اسبق شرکت سنگ آهن مرکزی بافق برپا شده است. در این موزه وسایل و ادوات معدنکاری، تصاویر عملیات اکتشافی ۵۰ سال گذشته و... در معرض نمایش است. همچنین در موزه سنگ و معدن بافق می‌توانید از ۲۱۹ نوع سنگ دیدن کنید که از مناطق معدنی ایران جمع‌آوری‌ شده‌اند.

آیا به موزه سنگ و معدن بافق سفر کرده‌اید؟

اشیای موزه سنگ معدن

در موزه سنگ و معدن، می‌توان تاریخچه شرکت سنگ‌آهن و تصاویری از ۵۰ سال اخیر این مجموعه را تماشا کرد. عکس‌های موزه شامل تصاویری از بخش‌های مختلف شرکت، اطلاعات مدیرعامل‌ها و کارگران گذشته تا امروز، عملیات‌های مختلف و... می‌شود که در کنار قطعاتی از سنگ‌های معدنی، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

در میان اشیای موزه سنگ و معدن بافق، بیش از ۲۰۰ نوع سنگ از مناطق معدنی سراسر کشور به چشم می‌خورد که مجموعاً، درون حدود ۲۷ باکس در معرض تماشای علاقه‌مندان قرار گرفته است. در کنار این قطعه‌سنگ‌ها، برخی وسایل و ادوات معدنکاری نیز جهت آشنا نمودن افراد با روند کاوش‌های معدنی هم دیده می‌شود.

آیا به موزه سنگ و معدن بافق سفر کرده‌اید؟

باوجوداینکه بلوک معدنی بافق با داشتن بیش از یک‌سوم سنگ‌آهن ایران، به‌عنوان مهم‌ترین منطقه آهن‌دار کشور شناخته می‌شود؛ اما مجموعه سنگ‌های موزه بافق، تقریباً از طیف وسیع سنگ‌ها و کانی‌های معادن مختلف گردآوری و معرفی شده است.

همچنین موزه سنگ معدن بافق جهت دریافت وسایل و قطعات اهدایی مردم در ارتباط با صنعت سنگ معدن، اعلام آمادگی کرده و افراد می‌توانند که در صورت تمایل، با این موزه همکاری داشته باشند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید