۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 55473058

پل‌ها یکی از زیباترین عناصر شهری هستند از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم پل معلق مشگین شهر کجاست.

پل معلق مشگین شهر کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: پل معلق مشگین شهر، پلی با چشم‌انداز حیرت‌انگیز است که هر گردشگری را به هیجان می‌آورد. این پل در تاریخ ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۴ رونمایی شد و در مدت زمان کوتاهی توانست جای خود را در میان جاذبه‌های استان اردبیل پیدا کند.

ایده ساخت این پل زیبا توسط مهندس گنجعلی بیگ مطرح شد و او با الهام از پل کلاپیلانوی ونکوور کانادا این پل را بر روی دره‌ای سرسبز طراحی کرد.

درباره پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر یکی از جاهای دیدنی ایران در اردبیل است که حتما یک بار باید از آن دیدن کنید. این پل به عنوان بزرگ‌ترین پل خاورمیانه شناخته می‌شود و بر فراز رودخانه خیاوچاپی در ارتفاعی ۸۰ متری قرار دارد. اگر روی این پل معلق حرکت کنید،‌ پارک جنگلی مشگین‌شهر را زیر پای خود می‌بینید که ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر عرض دارد.

اگر به مشگین شهر بروید و از روی پل معلق مشهور آن عبور کنید،‌ در بخشی از پل به قسمتی شیشه‌ای خواهید رسید که هیجان عبور از آنجا را برایتان دو چندان می‌کند. پس اگر به دنبال کمی هیجان و ماجراجویی در سفر هستید،‌ بد نیست عبور از این پل جذاب و زیبا را هم تجربه کنید.

باید بدانید که این پل جزوی از مجموعه‌ی تفریحی گردشگری خیاو تا گیردولی است و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های گردشگری اردبیل به شمار می‌رود. بنابراین می‌توانید پس از عبور از پل معلق مشگین شهر از امکانات رفاهی و تفریحی این منطقه استفاده کنید و از محیط جنگلی و سرسبز آن لذت ببرید.

پل معلق مشگین شهر کجاست؟

از آنجایی که مشگین شهر در استان اردبیل واقع شده و هوای منطقه بسیار سرد است،‌ بهترین زمان سفر به مشگین شهر و عبور از پل معلق مشهور آن،‌ فصل بهار و تابستان است.

دمای مطلوب هوا و خنکای دلپذیر باد و رقص دلنشینش روی پوست بدنتان،‌ همه چیز را برای سفر در بهار و تابستان فراهم کرده است. البته طرفداران پاییز و زمستان هم باید بدانند که مشگین شهر و منطقه گردشگری خیاو در این دو فصل زیبایی منحصربه‌فرد خودش را دارد و با رعایت نکات ایمنی می‌توانید از این تجربه لذت ببرید.

معماری پل معلق مشگین شهر باعث شده این سازه خاص جزو ۱۰ سازه برتر معماری ایران در حوزه گردشگری باشد. این پل برخلاف پل‌های مشابه دارای عرشه منحنی بوده و در ساخت آن از کامپوزیت طرح چوب، سنسورهای کنترل حرکتی، دمپرهای خنثی‌کننده رزونانس و بادسنج استفاده شده است.

همانطور که انتظار می‌رود کامپوزیت طرح چوب به کار رفته در ساخت این پل زیبا مقاومت بالایی در برابر رطوبت، حریق، ضربه و فشار صاعقه دارد.

بخش شیشه‌ای این پل زیبا را می‌توان جالب‌ترین قسمت این پل دانست که دقیقا در وسط پل قرار دارد. هنگام عبور از این قسمت بازدیدکنندگان می‌توانند دره سرسبزی که زیرپایشان قرار دارد را مشاهده کنند.

فاصله سرعین تا پل معلق مشگین شهر

در منتهی علیه ی گوش گربه ی ایران، استان های شمال غربی قرار گرفته اند. استان اردبیل با مرکزیت شهر اردبیل یکی از این استان های زیباست. استان اردبیل با توجه به وسعتی که از شمال غرب ایران گرفته است دارای ده شهرستان، بیست و پنج بخش، بیست و یک شهر و شصت و شش دهستان است. هفده هزار کیلومتر مربع زمینی است اردبیل را در خود جای داده است.

پل معلق مشگین شهر کجاست؟

دو شهر مهم استان اردبیل مشگین شهر و سرعین هستند، فاصله مشگین شهر تا سرعین ( فاصله سرعین تا پل معلق مشگین شهر ) صد و بیست و هفت کیلومتر است که حدود یک ساعت و چهل دقیقه به طول می انجامد. وجه تسمیه ی مشگین شهر به زبان پهلوی باز می گردد، خیاو نام قدیم این شهر است. خی آو در تلفظ محلی خییوو نامیده می شود. خی به معنای مشک و کیسه ای چرمی است و آو هم به معنای آب.

در شهر سرعین به جنوب غربی شهر بیایید و از کمربندی شهر به سمت بزرگراه اردبیل – سرعین برانید، سپس در خروجی سراب – اردبیل ادامه ی راه دهید. بعد چند کیلومتر به دو راهی مسکن مهر و بزرگراه دادمان خواهید رسید که باید بزرگراه دادمان را انتخاب کنید. با گذشت زمان به خروجی اتوبان بسیج می رسید چند کیلومتری را باید در این بزرگراه طی کرده تا به میدان وحدت دسترسی پیدا کنید.

میدان وحدت را به سمت شمال شهر ادامه داده و وارد جاده ی اردبیل – مشگین شهر شوید. حدود یک ساعت از مسیر در این جاده طی خواهد شد تا در خروجی مشگین شهر به نصیر آباد به سوی میدان نماز رهسپار شوید. غرب میدان نماز، خیابان جانبازان قرار دارد که به مرکز شهر اردبیل و خیابان پریخان می رسد.

مسافت ۶۲ کیلومتر

فاصله زمانی ۳۷ دقیقه

براساس سرعت میانگین ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

پل معلق مشگین شهر به علت قرارگیری در دامنه کوه سبلان و محیط طبیعی بسیار تماشایی در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد بنابراین اگر بخواهیم بهترین زمان بازدید از پل معلق مشگین شهر را معرفی کنیم نمی‌توانیم به زمان خاصی اشاره کنیم. با توجه به کوهستانی بودن مشگین شهر، آب و هوای این منطقه در فصل بهار و تابستان بسیار مطبوع و خنک بوده و در معتدل‌ترین حالت خود قرار دارد بنابراین گردشگران می‌توانند به راحتی از پل معلق و دیگر جاذبه‌های منطقه سبلان بازدید کنند.

پل معلق مشگین شهر کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارش IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    2 0
    چطوری‌‌این‌پل‌دومتر‌عرض‌و۳۶۵متر‌عرض‌دارد‌پس‌طول کجا‌رفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید