نوشیدن چای یا سایر مایعات گرم اغلب به کاهش علائم سرماخوردگی کمک می کند. می تواند به هیدراته نگه داشتن شما، رفع احتقان و تسکین گلو کمک کند. در اینجا 9 بهترین چای برای سرماخوردگی و دلیل مفید بودن آنها برای شما آورده شده است.

 درمان سرماخوردگی با نوشیدن چای

به گزارش سلام نو به نقل ازبرنا؛ 9 چای که ممکن است به حفظ سرماخوردگی شما کمک کند. بزرگسالان به طور متوسط دو تا سه سرماخوردگی در سال دارند. برای کودکان، این تعداد حتی بیشتر است. به طور معمول، سرماخوردگی علائمی مانند عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی، گلودرد، سرفه، آب‌ریزش چشم و قطرات بعد از بینی ایجاد می‌کند.

وقتی سرما می خورید، چای داغ می تواند به رفع احتقان و تسکین گلو کمک کند. چای زنجبیل، چای نعناع فلفلی و چای ریشه شیرین بیان ممکن است به کاهش علائم گوارشی کمک کند، در حالی که گزینه هایی مانند چای سنجد، چای گواوا و چای لیمو می توانند از سلامت سیستم ایمنی بدن حمایت کنند. افزودن لیمو و عسل به هر چای می تواند فوایدی برای سلامت سیستم ایمنی و سرکوب سرفه بیافزاید.

چای نعنا

اگر حالت تهوع دارید، چای نعناع گزینه خوبی است. تحقیقات نشان داده است که نعناع فلفلی در کاهش حالت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی موثر است. ۲ آلیسا اسمولن ام اس، RDN، متخصص تغذیه در نیویورک/نیوجرسی، متخصص تغذیه و سازنده محتوا، این چای را برای علائم گوارشی توصیه می کند، زیرا به کاهش حالت تهوع کمک می کند.

همچنین ممکن است به عنوان یک خلط آور عمل کند و مخاط را از مجاری تنفسی شما پاک کند. ۲ کروتیکا نانواتی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی ثبت شده در نیوزیلند و مشاور پزشکی در Clinicspots، به Health گفت که روغن های موجود در چای نعناع نه تنها می تواند به کاهش احتقان کمک کند، بلکه به کاهش درد نیز کمک می کند. گلو. تحقیقات اولیه نشان می دهد که ممکن است فعالیت ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی نیز داشته باشد.

چای لیمو

چای لیمو حاوی ویتامین C است که می تواند در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا مصرف شود. ویتامین C از سرماخوردگی جلوگیری نمی کند، اما ممکن است مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهد. برای بهره مندی از این فواید بالقوه، حتما ویتامین C کافی را به طور منظم مصرف کنید. مصرف ویتامین C بعد از سرماخوردگی علائم را بهبود نمی بخشد

همچنین ممکن است به عنوان یک خلط آور عمل کند و مخاط را از مجاری تنفسی شما پاک کند. ۲ کروتیکا نانواتی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی ثبت شده در نیوزیلند و مشاور پزشکی در Clinicspots، به Health گفت که روغن های موجود در چای نعناع نه تنها می تواند به کاهش احتقان کمک کند، بلکه به کاهش درد نیز کمک می کند. گلو. تحقیقات اولیه نشان می دهد که ممکن است فعالیت ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی نیز داشته باشد.

چای بابونه

بابونه هزاران سال است که در پزشکی استفاده می شود. هنوز هم امروزه، بسیاری از مردم برای آرامش به چای بابونه اعتماد می کنند. متأسفانه، تحقیقات در مورد فواید بابونه حداقل است. با این حال، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است به کاهش اضطراب و تسکین ناراحتی معده کمک کند. علاوه بر این، یک بررسی در سال ۲۰۱۹ نشان داد که بابونه ممکن است کیفیت خواب را در افراد بدون بی خوابی بهبود بخشد.۴ یک مطالعه قدیمی نشان داد که استنشاق بخار با عصاره بابونه به کاهش علائم سرماخوردگی کمک می کند.

بنابراین، اجزای موجود در چای بابونه ممکن است علائم خاص سرماخوردگی را کاهش ندهند، اما این احتمال وجود دارد که به بهبود خواب شما کمک کند تا سریعتر بهبود یابد. به‌علاوه، عوارض جانبی غیرمعمول است، بنابراین می‌تواند یک مایع گرم آرام‌بخش برای تسکین گلودرد باشد.

چای اکیناسه

اکیناسه یک گل بومی آمریکای شمالی است که ظاهراً دارای فوایدی بر سلامت سیستم ایمنی بدن است. می توانید آن را در آماده سازی های مختلف از جمله چای پیدا کنید. به طور کلی، تحقیقات در مورد فواید آن متفاوت است، اما برخی از مطالعات فواید مربوط به سرماخوردگی و آنفولانزا را یافته اند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که اکیناسه ممکن است شانس سرماخوردگی شما را کاهش دهد، بنابراین این نوع چای دیگری است که بهتر است در طول فصل سرد بنوشید تا اینکه منتظر سرماخوردگی باشید. به نظر نمی رسد که طول سرماخوردگی را کوتاه کند.۶

همانطور که گفته شد، یک مطالعه با تقریباً ۵۰۰ شرکت‌کننده نشان داد که چای اکیناسه در کاهش خطر عوارض و عوارض جانبی ناشی از ویروس آنفولانزا مؤثر است.

ما هنوز چیزهای بیشتری برای یادگیری داریم، اما مصرف اکیناسه ممکن است به پیشگیری از سرماخوردگی یا کاهش علائم کمک کند. به علاوه، معمولاً برای اکثر بزرگسالان بی خطر است. شایع ترین علائم گوارشی مانند حالت تهوع یا درد معده است

چای زنجبیلی

زنجبیل سرشار از نوعی ماده مغذی گیاهی به نام جینجرول، همراه با سایر ترکیبات فنلی مانند کورستین و زینجرون است. اغلب برای کاهش علائم گوارشی ناراحت کننده مانند حالت تهوع استفاده می شود.

این مزایا توسط تحقیقات پشتیبانی می شود. نشان داده شده است که استنشاق یا مصرف زنجبیل حالت تهوع ناشی از داروها یا روش های پزشکی مختلف را کاهش می دهد.

همچنین به طور سنتی در چین و آفریقا برای کاهش علائم سرماخوردگی استفاده می شود. این فرهنگ ها از آن به عنوان خلط آور برای از بین بردن احتقان ناشی از سرماخوردگی و برونشیت استفاده کرده اند.

در حالی که تحقیقات زیادی در مورد اثربخشی زنجبیل در کاهش علائم سرماخوردگی وجود ندارد، یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ نشان داد که زنجبیل به اندازه داروی لوراتادین برای درمان رینیت آلرژیک موثر است. به طور خاص، علائم بینی را بهبود بخشید

بنابراین، اگر حالت تهوع یا علائم بینی دارید، زنجبیل ممکن است کمک کند.

چای سبز

چای سبز یک چای با طعم خاکی است که ممکن است به سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز اخیر نشان داد که کاتچین های چای سبز به طور موثری از عفونت آنفولانزا جلوگیری می کند. هر فنجان چای سبز حاوی حدود ۱۵۰ میلی گرم (میلی گرم) از این آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال های ضد التهابی است. به نظر می رسد مصرف ۱ تا ۵ فنجان چای سبز در روز مقدار ایده آلی برای جلوگیری از آنفولانزا باشد.

تارا تومینو، مدیر تغذیه در پارک در نیوجرسی، به هلث گفت: «چای سبز حاوی اپی گالوکاتچین ۳-گالات (EGCG) است که یکی از قوی‌ترین ترکیبات چای است. انتخاب جرعه جرعه در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا.»

به خاطر داشته باشید که چای سبز حاوی کافئین است (حدود ۳۰ تا ۵۰ میلی گرم در هر فنجان). حتما با آب هم هیدراته کنید. نانواتی گفت: “هیدراتاسیون برای سلامت غشای مخاطی و دفاع بدن شما در برابر ویروس ها بسیار مهم است.”
چای سنجد

مکمل ها و چای سنجد اغلب به دلیل فواید سرماخوردگی و آنفولانزا به بازار عرضه می شوند، اما آیا این ادعاها ریشه در علم دارند؟

برخی تحقیقات نشان می دهد که سنجد ممکن است علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را تسکین دهد. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که مسافران هوایی که عصاره سنجد مصرف می کردند نسبت به کسانی که دارونما مصرف می کردند سرماخوردگی کوتاه تری با علائم خفیف تری داشتند. این فواید احتمالاً مربوط به محتوای آنتوسیانین و فلاونوئید سنجد است که دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و تعدیل کننده سیستم ایمنی هستند.

یک بررسی سیستماتیک جدیدتر از سال ۲۰۲۱ همچنین نشان داد که سنجد ممکن است به درمان بیماری های تنفسی ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. این مطالعه نشان داد که سنجد ممکن است به کاهش مدت و شدت سرماخوردگی کمک کند، اما احتمالاً از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری نمی کند.

در نهایت، سنجد ممکن است به کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند، اما ما برای تایید و درک بهتر اثرات سنجد بر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

چای جینسینگ

جینسینگ هزاران سال است که برای درمان بیماری های مختلف در طب سنتی چینی از جمله اختلالات تنفسی استفاده می شود.

تحقیقات نتایج متفاوتی در مورد اثربخشی جینسینگ در پیشگیری و درمان عفونت های سرماخوردگی و آنفولانزا به همراه داشته است. چند مطالعه نشان دادند که آن را بی اثر است، اما دو مورد دیگر دریافتند که عصاره جینسینگ مدت، شدت و دفعات عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی و آنفولانزا را کاهش می دهد.

حداقل، به نظر می رسد که برای استفاده کوتاه مدت در اکثر افراد بی خطر است. با این حال، اگر دیابت دارید مراقب باشید زیرا ممکن است بر قند خون شما تأثیر بگذارد. همچنین ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از مصرف جینسینگ با پزشک خود صحبت کنید.

چای گواوا

چای گواوا ممکن است اولین چیزی نباشد که وقتی به فکر درمان سرماخوردگی هستید، اما ارزش امتحان کردن را دارد. این گیاه با استفاده از برگ‌های گواوا که سرشار از ویتامین C است برای حمایت از سلامت ایمنی شما ساخته می‌شود. برگ‌های گواوا همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله فلاونوئیدها و کورستین هستند که می‌توانند از سلامت سیستم ایمنی نیز حمایت کنند.

مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که چای گواوا ممکن است به کنترل شیوع عفونت آنفولانزا کمک کند، اما اینها فقط مطالعات لوله آزمایش هستند، بنابراین ما نمی توانیم مطمئن باشیم که نتایج به انسان ترجمه می شود.

چای ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان یکی دیگر از موادی است که قرن ها در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات، از آن در قرص های پاستیل برای کمک به درمان گلودرد پس از جراحی استفاده می شود

تحقیقات مدرن نشان داده است که شیرین بیان حاوی فلاونوئیدها و تری ترپنوئیدها با فعالیت های ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد ویروسی است. ماده اصلی فعال گلیسیریزین است که ممکن است به پیشگیری و درمان ویروس آنفولانزا کمک کند.

ریشه شیرین بیان همچنین ممکن است به تسکین علائم گوارشی کمک کند

***نکاتی برای تهیه چای

هنگام سرماخوردگی، عموماً بهتر است چای را در خانه تهیه کنید یا چای تازه خیس شده بخرید. اسمولن گفت: چای‌های آماده‌ای که از فروشگاه می‌خرید، معمولاً چای‌های یخی، ممکن است قندهای اضافه‌ای زیادی داشته باشند که می‌تواند التهاب را افزایش دهد – چیزی که وقتی بدنتان در حال مبارزه با عفونت است، نمی‌خواهید.

برای تهیه چای در منزل، آب را بجوشانید و چای را در آب دم کنید. برای اکثر چای‌ها، ۳ تا ۵ دقیقه کافی است، اما دستورالعمل‌های بسته را دنبال کنید زیرا زمان دم کردن بهینه می‌تواند بسته به نوع چای شما متفاوت باشد.

طبق CDC، عسل می تواند به کاهش سرفه در بزرگسالان و کودکان بالای یک سال کمک کند، بنابراین ممکن است بخواهید عسل را به چای خود اضافه کنید.

یک بررسی سریع

وقتی سرما می خورید، چای داغ می تواند به رفع احتقان و تسکین گلو کمک کند. چای زنجبیل، چای نعناع فلفلی و چای ریشه شیرین بیان ممکن است به کاهش علائم گوارشی کمک کند، در حالی که گزینه هایی مانند چای سنجد، چای گواوا و چای لیمو می توانند از سلامت سیستم ایمنی بدن حمایت کنند. افزودن لیمو و عسل به هر چای می تواند فوایدی برای سلامت سیستم ایمنی و سرکوب سرفه بیافزاید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***