چسب‌ها حلال‌های صنعتی دارند، اما این حلال‌ها همیشه در دسترس نیستند و همچنین ممکن است به سطحی که چسب روی آن ریخته هم آسیب برسانند.

چسب قطره‌ای با چی پاک میشه؟

چسب قطره‌ای بخاطر چسبندگی زیاد و مقاومت بالا کاربرد بسیاری دارد. این چسب به همه سطوح می‌چسبد و همه‌کاره است، اما وقتی اشتباهی روی سطحی می‌ریزد، پاک کردن آن کمی دردسرساز است؛ به خصوص اگر محصول باکیفیتی مثل چسب قطره‌ای لازیو باشد که ماندگاری بالایی دارد. البته این نوع چسب حلال‌هایی دارد و با کمی تلاش می‌توان آن را از روی سطوح مختلف پاک کرد.

برای پاک کردن چسب قطره‌ای از روی سطح ابتدا باید با وسیله‌ای مثل سنباده یا سوهان یا حتی لبه کارت بانکی تاحدی که به سطح آسیبی نرسد، چسب را بتراشید. سپس با حلال‌هایی مثل استون، سرکه، روغن و صابون چسب را از روی سطح پاک کنید. برای اینکه متوجه شوید چسب قطره‌ای از روی هر سطح به‌خصوص چطور پاک می‌شود، تا انتهای این گزارش با ما همراه باشید.

محصولاتی مثل چسب قطره‌ای و چسب مارین برای کاربردهای خانگی، هنری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین خاطر هم باید بدانید چطور از این چسب‌ها استفاده کنید و هم روش پاک کردن آن‌ها را بدانید. در ادامه راهکارهای پاک کردن چسب قطره‌ای از روی سطوح مختلف را یاد می‌گیرید.

چسب قطره‌ای با چی پاک میشه؟

چسب‌ها حلال‌های صنعتی دارند، اما این حلال‌ها همیشه در دسترس نیستند و همچنین ممکن است به سطحی که چسب روی آن ریخته هم آسیب برسانند. اگر مقدار چسب قطره‌ای که روی سطح ریخته زیاد نیست، راهکارهای خانگی جوابگو خواهد بود و می‌تواند چسب را از روی سطح پاک کند. فرمول کلی چسب‌های قطره‌ای معمولا یکسان است و به یک شیوه پاک می‌شود؛ بنابراین تفاوتی ندارد که چسبی که روی سطح ریخته لازیو است یا برندهای دیگر، در هر صورت با روش‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم پاک خواهد شد.

چسب قطره‌ای از روی پوست چطور پاک میشه؟

چسب قطره‌ای با چی پاک میشه؟

معمولا پوست دست بیشتر از سایر نواحی به چسب آغشته می‌شود. اول تا حد امکان چسب را با سوهان ناخن از روی پوستتان بتراشید. سپس مراحلی که در ادامه توضیح می‌دهیم را انجام دهید:

  • محلول آب گرم و صابون درست کنید و پوست را به مدت یک دقیقه در این محلول قرار دهید.
  • سپس با پاک‌کننده لاک ناخن بر پایه استون روی محل آغشته به چسب بکشید.
  • اکنون دوباره روی چسب سوهان بکشید. مراقب باشید به پوستتان آسیب نرسانید.
  • دوباره با استون محل چسب را پاک کنید تا تمام لکه‌های باقیمانده چسب از بین برود.

دقت داشته باشید که اگر نواحی حساسی مانند چشم یا لب به چسب قطره‌ای آغشته شده، به اورژانس مراجعه کنید و خودتان اقدامی برای پاک کردن انجام ندهید.

روش پاک کردن چسب قطره‌ای از روی فرش و پارچه

بهتر است هنگام کار با چسب از لباس کار استفاده کنید تا اگر چسب روی لباستان ریخت، مشکلی ایجاد نکند؛ اما اگر می‌خواهید چسب را از روی پارچه یا فرش پاک کنید، گام‌های زیر را انجام دهید:

  • محلول آب گرم و صابون درست کنید و با فرچه زبر روی لکه چسب بکشید.
  • ابتدا بخشی از لباس یا فرش که در معرض دید نیست را به کمی استون آغشته کنید تا مطمئن شوید رنگ آن تغییر نمی‌کند. اگر مشکلی ایجاد نشد، فرچه را به استون آغشته کنید و روی لکه چسب بکشید.
  • اگر هنوز آثار چسب باقی مانده، مقداری سرکه سفید روی سطح بریزید و بعد از ۱۵ دقیقه دوباره با فرچه آغشته به آب و صابون روی فرش یا پارچه بکشید.
  • اتو هم می‌تواند مقاومت چسب را کاهش دهد. یک پارچه نخی روی لکه بیاندازید و روی آن اتو بکشید. حرارت اتو مقاومت چسب را کم می‌کند و پاک کردن آن ساده‌تر می‌شود. دقت کنید که حتما از پارچه استفاده کنید و حتما جنس آن نخی باشد.
  • جالب است بدانید که کمپرس یخ هم مقاومت چسب را به اندازه حرارت دادن به آن،‌ کم می‌کند. می‌توانید به‌جای اتو، چند تکه یخ را در یک پلاستیک زیپ‌دار بیندازید و چند دقیقه روی سطح آغشته به چسب قرار دهید. سپس با دستمال آغشته به حلال روی سطح بکشید تا چسب پاک شود.

چسب قطره‌ای را از روی سطوح شیشه‌ای و پلاستیکی چطور پاک کنیم؟

روش پاک کردن چسب قطره‌ای از روی سطوح شیشه‌ای و پلاستیکی نیز مشابه روش‌های قبلی است. ابتدا باید تاحد امکان با کاردک، سوهان یا سمباده چسب را از روی سطح بتراشید. مراقب باشید تراشیدن چسب روی سطح خط و خش ایجاد نکند. سپس گام‌های زیر را انجام دهید:

  • اگر ظرف شیشه‌ای یا پلاستیکی به چسب آغشته شده است، آن را به مدت چند دقیقه داخل محلول آب گرم و صابون قرار دهید.
  • سپس با حلال‌هایی مثل استون یا سرکه سفید روی سطح بکشید تا لکه پاک شود.
  • اگر لکه هنوز مقاوم است، سشوار را روی باد گرم تنظیم کنید و روی لکه بگیرید تا با افزایش دما، مقاومت چسب را از بین ببرد.
  • اکنون دوباره با دستمال آغشته به حلال چسب قطره‌ای روی سطح بکشید تا لکه‌ها پاک شوند.
  • اکنون با اسپری جلادهنده شیشه سطح را تمیز کنید تا آثار باقیمانده چسب هم از بین برود.

روش‌ پاک کردن چسب قطره‌ای از روی ماشین

چسب قطره‌ای با چی پاک میشه؟

بدنه ماشین یکی از حساس‌ترین بخش‌هایی است که احتمال دارد به چسب آغشته شود و اگر به شیوه نادرست چسب را از روی آن پاک کنید، احتمال آسیب رسیدن به رنگ ماشین وجود دارد. برای پاک کردن چسب قطره‌ای از روی بدنه ماشین مراحل زیر را طی کنید:

  • با لبه کارت بانکی به آرامی چسب را تاحد امکان بتراشید. سوهان و سمباده ممکن است روی بدنه ماشین خش بیندازد و برای تراشیدن چسب از روی ماشین مناسب نیست.
  • دمای چسب را با سشوار، قرار دادن ماشین در آفتاب یا ریختن آب جوش افزایش دهید.
  • یک دستمال متوسط (نه‌خیلی نرم و نه خیلی زبر) را به حلال چسب قطره‌ای آغشته کنید؛ مراقب باشید حلالی که استفاده می‌کنید، به رنگ ماشین آسیب نمی‌رساند. استون و سرکه سفید معمولا مشکلی برای رنگ ماشین ایجاد نمی‌کنند.
  • دستمال را با فشار کافی برای چند دقیقه روی لکه بکشید.
  • با محلول آب گرم و شوینده جای لکه را پاک کنید و اگر هنوز چسب روی سطح باقی مانده، باز هم با دستمال آغشته به حلال روی آن بکشید.

در برخی موارد مقاومت لکه چسب قطره‌ای بسیار زیاد است و حتی رنگ آن روی ماشین تغییر می‌کند. در چنین شرایط پولیش کردن ماشین بهترین راهکار برای پاک کردن لکه چسب قطره‌ای از روی ماشین محسوب می‌شود.

خرید چسب قطره‌ای و ابزارهای کار با چسب

چسبندگی و مقاومت بالای چسب قطره‌ای بسیار زیاد است. به همین خاطر هنگام کار کردن با این چسب باید در اولویت اول و دوم و سوم مراقب باشید سطح به چسب آغشته نشود و در اولویت چهارم، راه‌های پاک کردن چسب قطره‌ای از روی سطح را یاد بگیرید!

وقتی چسب قطره‌ای باکیفیتی خریداری می‌کنید، دیگر نیازی نیست مقدار زیادی روی سطح بزنید و مطمئن خواهید بود که با مقدار کم هم کارتان انجام می‌شود؛ در نتیجه احتمال اینکه کناره‌های سطح یا دستتان به چسب آغشته شود، کاهش پیدا می‌کند. همچنین اگر از ابزارهای مناسب برای چسب‌کاری استفاده کنید، احتمال چسبی شدن سطوح کم می‌شود و دیگر نیازی به پاک کردن چسب قطره‌ای نخواهید داشت. سپید آرنگ عرضه کننده چسب قطره‌ای لازیو در حجم‌های مختلف و انواع ابزار چسب‌کاری است. با خرید چسب و ابزارهای مربوط از سپید آرنگ می‌توانید به راحتی با این نوع چسب‌ها کار کنید. با استفاده از ابزارهای مناسب، هیچ سطحی به جز جایی که خودتان می‌خواهید به چسب آغشته نمی‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید