در حالی که ارتش اشغالگر عملیات نظامی خود را در شهر رفح و خان یونس گسترش داده بامداد امروز-پنجشنبه- نبردهای شدید بین گروه‌های مقاومت فلسطین و نیروهای ارتش اشغالگر در گرفت.

حملات مقاومت به نیروهای اشغالگر در الشجاعیه/ هشدار درباره ناامنی غذایی در غزه

به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا، در دویست و هفتاد و دومین روز جنگ غزه، گردان‌های مجاهدین اعلام کرد به همراه گردان‌های القدس، سربازان و خودروهای دشمن را در محور پیشروی در محله الشجاعیه در شرق غزه با رگبار خمپاره بمباران کردند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند توپخانه رژیم صهیونیستی بار دیگر محله الشجاعیه را بمباران کرد. بالگردهای اشغالگران نیز به سوی شهروندان مناطق شمالی و غربی اردوگاه النصیرت تیراندازی کردند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد: در نتیجه حمله به خانه‌ای در خیابان «یافا» در شهر غزه، ۲ دختر شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

در عین حال ارتش رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که در جریان نبردهای نوار غزه و کرانه باختری، یکی از فرماندهان تیپ گفعاتی کشته و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند و تعداد کشته‌شدگان ارتش از ابتدای ماه جاری میلادی به هفت افسر و سرباز رسیده است.

هلال احمر: ۹۶ درصد از جمعیت غزه از ناامنی غذایی رنج می‌برند

در بعد انسانی نیز هلال احمر فلسطین اعلام کرد: تجاوز مداوم به نوار غزه، اکثر بیمارستان‌ها را از کار انداخته است. نزدیک به ۲ میلیون فلسطینی از مناطق خود آواره شده‌اند و شرایط آنها در حال بدتر شدن است.

هلال احمر فلسطین افزود: ۲۵۰ هزار نفر در مناطق در خطر تخلیه در خان یونس و رفح زندگی می‌کنند. آوارگان به دلیل آلودگی آب آشامیدنی در معرض خطر ابتلا به اپیدمی وبا هستند. ۹۶ درصد از جمعیت نوار غزه از ناامنی غذایی حاد رنج می‌برند.

بهداشت غزه نسبت به توقف کار در مجتمع پزشکی ناصر هشدار داد

وزارت بهداشت در نوار غزه هشدار داد که تا چند ساعت دیگر ژنراتورهای برق مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه به دلیل کمبود سوخت لازم برای کار، متوقف خواهند شد.

حملات مقاومت به نیروهای اشغالگر در الشجاعیه/ هشدار درباره ناامنی غذایی در غزه مجتمع پزشکی ناصر

وزارت بهداشت غزه افزود که مجتمع ناصر تنها بیمارستان اصلی باقی مانده است که پس از کار افتادن بیمارستان اروپایی غزه، به بیماران در استان‌های خان یونس و رفح خدمات ارائه می‌دهد.

این وزارتخانه از همه نهادهای ذیربط، بین‌المللی و بشردوستانه درخواست کرد که مداخله کنند و سوخت لازم برای راه اندازی ژنراتورها را به سرعت تامین کنند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید