ریسپانسیبل استیت کرفت با انتشار یادداشتی درباره ترور هنیه در تهران نوشت که اسرائیل در پی ایجاد چالش برای سیاست خارجی دولت پزشکیان است.

نشریه آمریکایی: هدف پنهان ترور هنیه ایجاد چالش برای پزشکیان است

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادنیوز، نشریه ریسپانسیبل استیت کرفت در این یادداشت مدعی شد اسرائیل برای ترور شهید هنیه دو هدف را در نظر داشت، مهم ترین هدفش ایجاد چالش در مسیر رئیس جمهوری جدید است. بدین معنا که درست در روز تحلیف رئیس جمهوری ایران، رهبر سیاسی حماس ترور شد تا بدین طریق رئیس جمهوری در قامت رئیس شورای عالی امنیت ملی (به ادعای این نشریه) با بحران روبرو شود.

به ادعای ریسپانسیبل استیت کرفت، پزشکیان فردی میانه رو است و اگرچه بارها آمریکا را به دلیل حمایت از اسرائیل در جنگ غزه، اعمال تحریم های شدید اقتصادی علیه ایران و خروج از معاهده هسته ای با ایران که رسماً به نام برجام شناخته می شود؛ محکوم کرده اما در عین حال عملگراست. پزشکیان در مبارزات انتخاباتی خود در جست‌وجوی راهی برای رایزنی با آمریکا بوده است؛ گزاره ای که از منظرش زمینه برای برداشتن تحریم های اقتصادی هموار می شود. با این همه، رایزنی میان تهران و واشنگتن آخرین چیزی است که اسرائیل و به‌ویژه بنیامین نتانیاهو در این مرحله می‌خواهند.

این رسانه در ادامه ادعاهایش تاکید دارد که اگر شرایط برای گفت و گو فراهم شود، نتانیاهو جنگ را به لبنان گسترش خواهد داد؛ به این امید که ایران واکنش شدیدی نشان دهد!

البته در ادامه این ادعاها تاکید شده که نه حزب الله و نه ایران در این مرحله خواهان جنگ با اسرائیل نیستند، اما هیچ کس نباید تصور کند که اگر اسرائیل یک جنگ تمام عیار را با لبنان و حزب الله آغاز کند، ایران منفعل بماند بالاخص آن که حزب الله یکی از متحدان اصلی ایران است. در واقع می توان گفت که ترور رهبر حماس که یکی از متحدان ایران است، به ویژه در تهران در غروب روزی که یک دولت جدید سوگند یاد کرد، کنشی برای تحریک ایران برای واکنش است. این مسئله مسعود پزشکیان و متحدانش را در شرایط دشواری قرار داده است.

ریسپانسیل استیت کرفت در ادامه یادداشت ادعایی خود آورده، طبیعتا ترور اسماعیل هنیه موجب خواهد شد تا محافظه کاران برای پاسخ خیز بردارند و در برابر دولت و برنامه هایش در باب رایزنی با آمریکا اما و اگر بیاورند. به ادعای این نشریه، در یک سناریو، در صورتی که ایران به شدت پاسخ دهد، احتمال رویارویی تمام عیار وجود دارد.

این رسانه مدعی است که تهران به کنش اسرائیل پاسخ خواهد داد اما در ادامه تاکید دارد که چگونگی این پاسخ مهم است، چرا که این احتمال وجود دارد که آمریکا مستقیما در دفاع از اسرائیل وارد میدان شود. این دقیقا همان چیزی است که اسرائیل و شخص نتانیاهو می خواهند.

ریسپانسیبل استیت کرفت در ادامه با اشاره به بیانیه پزشکیان نوشت که رئیس جمهوری ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی، عزت، عزت و سربلندی خود دفاع خواهد کرد و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.

در همین حال، صبح امروز، آمریکا پایگاهی در جنوب بغداد که تحت کنترل نیروهای حشد شعبی قرار دارد را هدف حمله قرار دارد؛ حمله ای که چهار کشته برجای گذاشت. این حمله پس از آن صورت می گیرد که پایگاه های ایالات متحده در عراق و سوریه هفته گذشته مورد حمله قرار گرفتند. اسرائیل همچنین به بیروت حمله کرد و فواد شکر، ارشدترین فرمانده نظامی حزب الله را ترور کرد.پیامدهای این ترور، در صورتی که منجر به جنگ گسترده‌تری در منطقه شود، برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز مهم خواهد بود.

اگر جنگ گسترده‌تری با ایران، اسرائیل و حزب‌الله آغاز شود، دولت بایدن مطمئناً طرف اسرائیل را خواهد گرفت. اما همین موضع گیری مشکلات جدی را برای کامالا هریس ایجاد می کند ، همانی که تلاش می کند چهره ای متفاوت از بایدن برای خود ترسیم کرده و به حمایت بی قید و شرط رئیس جمهوری از اسرائیل که شکاف های عمیقی را در حزب دموکرات ایجاد کرده، پایان دهد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***