ساناز کیهان زاده هنرپیشه زن ایرانی نیز جز بازیگران فوت شده جوان ایرانی قرار می‌گیرد. او در 31 شهریور 1361 به دنیا آمد و سپس در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی فارغ‌التحصیل شد. پس از آن در کلاس‌های حمید سمندریان دوره بازیگری گذراند و در سال 1380 نقش کوتاهی در نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ داشت.

این بازیگران ایرانی در اوج شهرت و جوانی فوت شدند

عکس ها و بیوگرافی بازیگرانی که در اوج جوانی فوت شده اند را ملاحظه نمایید.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا مرگ در جوانی یکی از تراژیک‌ترین اتفاقاتی است که در دنیا می‌افتد. حتی با دیدن اسامی بازیگران فوت شده جوان ایرانی و خارجی نیز قلب انسان به درد می‌آید. در این مقاله به معرفی بازیگران فوت شده جوان خارجی و ایرانی می‌پردازیم.

1. پوپک گلدره

پوپک گلدره

مدت عمر: 34 سال

علت مرگ: تصادف

نقش های معروف: دریا در دنیای شیرین دریا و نرگس در فیلم نرگس

پوپک گلدره یکی دیگر از بازیگران فوت شده جوان ایرانی است. او در 8 مرداد 1350 در تهران متولد شد. او در سریال‌ها و فیلم‌های خاطره‌انگیزی حضور داشت که از میان سریال‌ها می‌توان به «ساعت خوش»، «سرزمین سبز»، «دنیای شیرین دریا» و «نرگس» و از میان فیلم‌ها می‌توان به «موج مرده» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و «آخر بازی» به کارگردانی همایون اسعدیان اشاره کرد.

گلدره در نوزدهمین جشنواره‌ فیلم فجر برای فیلم «آخر بازی» توانست نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن شود. پوپک گلدره در شهریور 1384 بر اثر سانحه‌ رانندگی در شمال کشور به کما رفت و 8 ماه بعد، یعنی در 27 فروردین 1385 و در سن 34 سالگی چشم از جهان فرو بست.

2. عسل بدیعی

عسل بدیعی

مدت عمر: 35 سال

علت مرگ: مرگ مغزی

نقش های معروف: نسرین در دست های آلوده و آنیک در بودن یا نبودن

عسل بدیعی از بازیگران فوت شده جوان ایرانی متولد 19 اردیبهشت 1356 در تهران است. او فعالیت سینمایی خود را با فیلم «بودن یا نبودن» به کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد. موضوع این فیلم درباره‌ اهدای عضو است؛ اتفاقی که پس از مرگ عسل بدیعی رخ داد. او همچنین در فیلم‌هایی مثل «دست‌های آلوده» به کارگردانی سیروس الوند، «هفت پرده» به کارگردانی فرزاد موتمن، «شمعی در باد» به کارگردانی پوران درخشنده و «شیرین» به کارگردانی عباس کیارستمی به ایفای نقش پرداخت.

عسل بدیعی در هجدهمین جشنواره‌ فیلم فجر برای فیلم «دست‌های آلوده» نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. او در 12 فروردین 1392 و در سن 35 سالگی در اثر مرگ مغزی دار فانی را وداع گفت و چند روز بعد اعضایش اهدا شد.

3. علی طباطبایی

علی طباطبایی

مدت عمر: 31 سال

علت مرگ: ایست قلبی

نقش های معروف: سعید در اسب سفید پادشاه و رهی در بچه های نسبتا بد

یکی دیگر از بازیگران فوت شده در جوانی، علی طباطبایی است. طباطبایی در 2 آبان 1363 در تهران زاده شد. شروع فعالیتش در بازیگری با فیلم «سالاد فصل» به تهیه‌کنندگی پدرش کمال طباطبایی و کارگردانی فریدون جیرانی بود. او در فیلم‌های دیگری همچون «ساعت 25» و «اسب سفید پادشاه» به ایفای نقش پرداخت. علی طباطبایی همچنین در سریال‌هایی نظیر «باجناق‌ها»، «آشپزباشی»، «ترانه‌ مادری»، «بچه‌های نسبتا بد» و «قلب یخی» نقش‌آفرینی کرد. او در 8 شهریور 1394 و در سن 31 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

4. ساناز کیهان

ساناز کیهان

مدت عمر: 29 سال

علت مرگ: سانحه رانندگی و برخورد ماشین او با یک ماشین دیگر

نقش های معروف: نگار در سریال خط قرمز

ساناز کیهان زاده هنرپیشه زن ایرانی نیز جز بازیگران فوت شده جوان ایرانی قرار می‌گیرد. او در 31 شهریور 1361 به دنیا آمد و سپس در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی فارغ‌التحصیل شد. پس از آن در کلاس‌های حمید سمندریان دوره بازیگری گذراند و در سال 1380 نقش کوتاهی در نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ داشت.

این هنرپیشه دو فیلمنامه به نگارش درآورد و همچنین در آثاری همچون کلاهی برای باران، سوگند، شب می‌گذرد، پنجمین نفر، همسفر، خط قرمز حضور پیدا کرد. زنده‌یاد کیهان زاده را بیشتر بخاطر بازی در سریال خط قرمز می‌شناسند. او در چند تئاتر نیز حضور پیدا کرد. سرانجام این بازیگر در سال 1390 هنگامی که از مقابل حسینیه ارشاد می‌گذشت، به همراه دوستانش طی تصادفی که ماشین آنها با یک درخت داشت، در گذشت. این هنرپیشه در هنگام مرگ تنها 29 سال داشت.

5. ماهچهره خلیلی

ماهچهره خلیلی

مدت عمر: 43 سال

علت مرگ: سرطان لوزالمعده

نقش های معروف: جاریه در سریال مختارنامه و غزل در چشمان سیاه

ماهچهره خلیلی از بازیگران فوت شده جوان ایرانی نوه دختری خانم پروین سلیمانی بود. او در بریتانیا به دنیا آمد اما علاقه خاصی به کشور آبا و اجدادی خود ایران داشت. ماهچهره خلیلی کارشناسی ارشد معماری را از دانشگاه آکسفورد انگلیس گرفت. او بازیگری در تلوزیون را از سریال مختارنامه و سینما را از فیلم چشمان سیاه شروع کرد. این بازیگر سرشار از استعداد در طول عمر کوتاه خود در 30 اثر ایفای نقش داشت. ماهچهره خلیلی به بیماری سرطان لوزالمعده مبتلا شد و در 21 مرداد سال 1399 دیده از جهان فروبست.

6. علی انصاریان

علی انصاریان

مدت عمر: 43 سال

علت مرگ: ویروس کرونا

نقش های معروف: سروان معروف در کولبرف

علی انصاریان بازیکن فوتبال و بازیگر با استعداد ایران که در سن جوانی فوت شد، متولد 14 تیر 1356 بود. او از سال 1375 به فوتبال مشغول شد و از سال 1383 حرفه بازیگری را دنبال کرد. این هنرمند مردی خوش مشرب و دوست داشتنی بود که خیلی زود بر اثر ویروس منحوس کرونا در 15 بهمن 1399 از دنیا رفت. علی انصاریان و مهرداد میناوند در طی برنامه ای فوتبالی مبتلا به این ویروس شده و هردو جان خود را از دست دادند.

7. عارف لرستانی

عارف لرستانی

مدت عمر: 44 سال

علت مرگ: ایست قلبی

نقش معروف: بلدالملک در سریال قهوه تلخ

یکی از هنرمندانی که مرگ او ایرانیان را در شوک عمیقی فرو برد عارف لرستانی بود. این بازیگر در 15 بهمن 1350 در کرمانشاه متولد شد. آقای لرستانی معمولا در کارهای طنز و با مهران مدیری همکاری داشت. شاخص ترین نقش این بازیگر محبوب بلدالمک در قهوه تلخ بود که هنوز هم برای ما خاطره انگیز و دیدنی است. سرانجام این بازیگر محبوب در 26 فروردین 1396 بر اثر یک اشتباه پزشکی در خواب ایست قلبی کرد.

8. زهره فکور صبور

زهره فکور صبور

مدت عمر: 43 سال

علت مرگ: خودکشی

نقش های معروف: ستایش در سریال ستایش، آرزو در دردسرهای عظیم

زنده یاد زهره فکور صبور در لیست از اسامی بازیگران فوت شده ایرانی قرار دارد. او در 1 فروردین 1357 به دنیا آمد و فعالیت هنری خود را از دهه 70 شروع کرد. او را عمدتا بخاطر ستایش در سریال «ستایش» می‌شناسند و معمولا نقش‌های مکمل را ایفا می‌کرد. این بازیگر به طرز شوکه کننده ای در حین بازی در سریال بی‌همگان در تاریخ 10 اسفند 1400 درگذشت. او در آخرین پست اینستاگرام خود یکی از مصاحبه‌هایش که در آن می‌گفت اگر به گذشته برمی‌گشت بازیگر نمی‌شد را قرار داد. علت مرگ او در اکثر منابع افسردگی حاصل از فشار شبکه‌های اجتماعی و خودکشی اعلام شد.

9. شهرام عبدلی

شهرام عبدلی

مدت عمر: 46 سال

علت مرگ: خون‌ریزی مغزی

نقش های معروف: نقش‌آفرینی در سریال‌های آدمخوار و طفلان مسلم

شهرام عبدلی از بازیگرانی که در جوانی فوت کردند، متولد 29 اردیبهشت 1355 بود. او بازیگری را از اواخر دهه 70 شروع کرد و با سریال «خط قرمز» شناخته شد. او در تاریخ 6 اسفند 1401 در کمال ناباوری درگذشت. علت مرگ این بازیگر خونریزی مغزی بود.

10. حسام محمودی

مدت عمر: 37 سال

علت مرگ: ایست قلبی

نقش های معروف: هادی وحدت در سریال لحظه گرگ و میش، عماد در رمانتیسم عماد و طوبا

حسام محمودی از بازیگران جوان فوت شده ایران است که در 1 فروردین سال 1365 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1391 با فیلم خسته نباشید! شروع کرد و آهسته آهسته به راه بازیگری خود ادامه داد تا اینکه با نقش هادی در سریال لحظه گرگ و میش به شهرت رسید.

او سپس در سریال دل‌دار، فیلم‌های رمانتیسم عماد و طوبا و عطرآلود بازی کرد. نکته حائز اهمیت درباره این بازیگر این بود که درست زمانی که او در اوج شهرت به سر می‌برد و پروژه‌های موفقی همچون فیلم غریب و سریال سوران او در انتظار پخش بودند، به طرز ناگهانی‌ای با ایست قلبی در تاریخ 12 اردیبهشت سال 1402 دار فانی را وداع گفت. آخرین پروژه این هنرپیشه سریال رحیل بود که آقای محمودی در میانه آن فوت کرد.

11. رضا داوودنژاد

رضا داوود نژاد

مدت عمر: 43 سال

علت مرگ: عفونت خون پس از پیوند کبد

نقش های معروف: سیاوش در پشت کنکوری‌ها، بهرام در زندگی به شرط خنده

چهره رضا داوودنژاد نیز در سال 1403 در میان عکسهای بازیگران فوت شده ایرانی قرار گرفت. این بازیگر متولد 29 اردیبهشت 1359 است. او بازیگری را از سال 1365 به واسطه پدر کارگردانش، علیرضا داوودنژاد، شروع کرد و در سال 1381 با سریال پشت کنکوری‌ها به شهرت رسید. باغچه مینو و زندگی به شرط خنده از کارهای موفق دیگر او بودند.

این هنرپیشه در یکی از مصاحبه‌هایش گفت که بخاطر نرفتن به سربازی در سال‌های جوانی تصمیم گرفت چاق شود و این چاقی همراه او ماند تا اینکه عمل بای پس انجام داد و این عمل باعث از کار افتادن کبد او شد. مرحوم داوودنژاد دوبار پیوند کبد انجام داد و سختی‌های زیادی را تحمل کرد تا اینکه عوارض عمل منجر به عفونت خون شد. در تاریخ 13 فروردین سال 1402 آقای داوودنژاد از دنیا رفت.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***