در مطلب زیر دستور پخت چلو گوشت به سبک عربی را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

دستور پخت چلو گوشت متفاوت عربی

به گزارش سلام نو به نقل از شمانیوز، چلو گوشت یک غذای محبوب است. چلو گوشت را به روش‌های متفاوتی می‌توان درست کرد. چلو گوشت گزینه مناسبی برای مهمانی‌ها و مجالس است ر ادامه طرز تهیه چلو گوشت به سبک عربی را می‌خوانید.

مواد لازم

گوشت گوسفندی بدون چربی: ۳۰۰ گرم
برنج: ۳ پیمانه
پیاز درشت: ۲ عدد
سیر: ۳ حبه
زعفران دم کرده غلیظ: ۲ قاشق غذاخوری
ماست: ۱ پیاله کوچک سرخالی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم
آب جوش: یک و نیم لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن این چلو گوشت خوشمزه ابتدا کمی روغن داخل یک ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا داغ شود، سپس تکه‌های گوشت را داخل روغن قرار بدهید و به مدت ۳ دقیقه هر دو طرف گوشت را سرخ کنید.حالا گوشت سرخ کرده را از روغن خارج کنید و کنار بگذارید. در مرحله بعد یک عدد پیاز را پوست و خرد کنید و داخل همان روغن گوشت سرخ کنید. حبه‌های سیر را به پیاز اضافه کنید و مقداری زردچوبه و فلفل سیاه روی گوشت بپاشید.حالا آب جوش را اضافه کنید و با گوشتکوب برقی ترکیب پیاز داغ و آب جوش را حسابی بزنید و میکس کنید. در این مرحله گوشت‌های سرخ شده را به مایه میکس شده اضافه کنید و یک عدد پیاز را خرد کنید و همراه با زعفران دم کرده داخل قابلمه بریزید. درب قابلمه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا گوشت کم کم بپزد و آب گوشت به غلظت برسد.

وقتی گوشت پخت، ماست و نمک را با هم مخلوط کنید و به گوشت اضافه کنید و هم بزنید و دوباره درب قابلمه را ببندید و نیم ساعت دیگر زمان بدهید تا گوشت بپزد و روغن بیندازد. در این فاصله برنج را که از ۴ ساعت قبل خیس کرده‌اید، همراه با کمی روغن و نمک و یک بند انشگت آب داخل قابلمه بریزید و بعد از اینکه آب برنج کشیده شد، برنج را دم کنید. برنج آماده را داخل دیس بکشید و کمی زعفران روی برنج بریزید و گوشت خوشمزه آماده را کنار دیس بگذارید. چلو گوشت عربی خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است، نوش جان.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***