در این مطلب طرز تهیه پامادور خورشت با گوجه و تخم مرغ را به شما آموزش داده ایم که در ادامه خواهید خواند.

نحوه درست کردن پامادور خورشت گیلانی با روش ساده خانگی

به گزارش سلام نو، یکی از غذاهای خوشمزه گیلانی می باشد که فاقد گوشت است و طعم و مزه فوق العاده ای دارد این غذا خیلی سریع تهیه می شود و زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست اما پامادور در واقع به معنی گوجه فرنگی می باشد که اجزای اصلی این خورشت است اما در شمال کشور این خورش را با کته و ماهی شور سرو می کنند البته در قدیم آن را با اشپل ماهی و کال باقالای خیس خورده و برگ سیر و ترب و زیتون سرو می کردند و همان طور که می دانید غذاهای گیلانی مانند همه غذاهای آن بسیار خوشمزه است و در کنار غذاهایشان از انواع مخلفات استفاده می شود که سفره آنها را زیباتر و اشتها بر انگیزتر می کند ولی شما می توانید با همان کته تهیه کنید و اکر ماهی شور داشتید در کنار این خورش استفاده کنید.

مواد لازم
گوجه فرنگی یا همان پامادور ۵ عدد
سیر ۳ حبه
تخم مرغ ۲ الی ۳ عدد
کره به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
1مرحله اول : آماده سازی گوجه فرنگی
ابتدا باید گوجه ها را بلانچ کنید تا پوست آن را زودتر بکنید و این خورش را تهیه کنید برای این کار آب داخل قابلمه ریخته و تا به جوش بیاد روی گوجه فرنگی یک بعلاوه با چاقو ایجاد کنید و داخل آب در حال جوش به مدت ۵ دقیقه قرار دهید سپس روی آن آب سرد گرفته و با یک فشار به راحتی پوست گوجه را خرد کنید.
2مرحله دوم: تفت دادن
حالا گوجه ها را از وسط به دو نیم کنید و اگر تخم دارد آن را بگیرید و ساطوری ریز کنید، حالا داخل یک تابه کمی کره ریخته تا ذوب شود می توانید مقداری روغن نیز بریزید تا کره نسوزد سپس گوجه های ساطوری شده را اضافه کنید و تفت دهید تا گوجه ها خوش رنگ و آب اضافی آن ها کشیده شود و کمی نمک و فلفل سیاه بزنید.

3مرحله سوم: افزودن سیر و تخم مرغ
سیر ها را پوست بگیرد و پوره کنید و داخل یک تابه جداگانه کمی با زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا بوی سیر بلند شود زیاد تفت ندهید تا بوی سیر از بین برود سپس تخم مرغ ها را داخل سیر بشکنید.

4مرحله چهارم: تهیه پامادور خورش
حالا تخم مرغ ها را خوب با سیر هم بزنید تا خودش را بگیرد وقتی گوجه ها خوش رنگ شدند مخلوط تخم مرغ و سیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید سپس به همراه کته نوش جان کنید.
کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***