سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: رئیس جمهور در نشست سازمان ملل برای جهانیان تبیین کرد که چنانچه جهان به دنبال یک خاورمیانه آرام و امن هستند، می‌بایست که طریق مذاکره و مدارا را با جمهوری اسلامی ایران پیش بگیرد.

هروی: رئیس جمهور در سازمان ملل پیام صلح به جهانیان داد

به گزارش سلام نو جواد هروی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به نیویورک و مواضع رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: سفر رئیس جمهور به نیویورک مطمئنا دستاوردهای خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت؛چراکه قرار بر این بود که ایشان جلوه تازه‌ای از کشور جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان عرضه کند و مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت اندیشی با جهان تعامل داشته باشد. آنچه که ما در چارچوب فکری دولت چهاردهم می بینیم این بوده که به دنبال حصول تعامل با جهان بر اساس تعامل متقابل و نگاه حقوق انسانی است.

رئیس جمهور واقعیت های امروز منطقه و جهان را در سازمان ملل تبیین کرد

وی در ادامه اظهار کرد: آنچه که در صحبت های رئیس جمهور در نشست سازمان ملل مطرح شد، یک امر شعاری نبود، بلکه بیان واقعیت های وضعیت موجود ایران و خاورمیانه در جهان امروز و نقش حائز اهمیت و موقعیت و جایگاه ایران در فضای سیاسی جهان بود. شاید امروز جهان تصور می کند که می بایست بر اساس قانون جنگل حرکت کند، اما کسانی که خبرگان دنیای سیاست هستند می‌دانند آنچه که می تواند در چنین فضایی موجب تحرکات جدی چه در عالم سیاست و چه در عالم اقتصاد و حتی فرهنگ باشد، حرکت های سنجیده و تعاملات حق به جانب است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در ادامه تصریح کرد: ما آنچه که در سال های گذشته به خصوص از سوی کشور آمریکا و شخص آقای ترامپ شاهد بودیم، حرکت‌های کابوی یا نگرش‌های تگزاس منشانه دولتمردان آمریکایی بود که بر اساس نظام جنگل جهان را تصور می کردند. در صحبت‌های رئیس جمهور به این موضوع تاکید شد که امروز جامعه جهانی باید تصمیم سنجیده بگیرد. محوریت صحبت‌های ایشان این بود که جمهوری اسلامی ایران نه سر جنگ و نه سر ناسازگاری با حاکمیت ها موجود دارد. بر این اساس در صورتی که جهان به دنبال یک خاورمیانه آرام و امن است می بایست که طریق مذاکره و مدارا را با جمهوری اسلامی ایران در پیش بگیرد.

رئیس جمهور پیشنهاد تعامل سازنده را به جهانیان داد

وی در ادامه تاکید کرد: رئیس جمهور به عنوان بلند ترین مقام اجرایی کشور پیشنهاد تعامل متقابل با کشورهای اروپایی و همه کشورهای جهان را طرح کردند. این یک پیام صلح به جهان بود. درواقع به گوش جهانیان رسانده شد که حاکمان جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش آفرینی در منطقه نبوده، بلکه ایجاد صلح و مودت در منطقه و بازگشت حقوق از دست رفته مردمانی بوده که به آن ها ظلم بسیاری شده است. جنایات عظیمی که توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفته باید لحاظ شده و در اسناد سازمان ملل ثبت شده و در تاریخ بماند.

وی افزود: از زمانی که رئیس جمهور کشورمان عازم نیویورک شد، برخی هجمه‌ها علیه ایشان آغاز شد و گفتند ایشان هیئت عظیمی دارد که بعدا مشخص شد که 12 نفر بیشتر نبوده و این 12 نفر نیز نخبگانی بوده‌اند که برای کمک به ایشان و همراهی ایشان و درواقع تبیین دقیق تر و هوشمندانه تر مواضع جمهوری اسلامی ایران در سال 2024 در سازمان ملل، رئیس جمهور را همراهی کردند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در پایان گفت: حزب اعتدال و توسعه نیز در جلسه گذشته خود بر این موضوع تاکید کرد که این سفر رئیس جمهور کشورمان به سازمان ملل بسیار امیدوار بوده و امیدوار هستیم که دستاوردهای بسیار خوبی نه تنها برای ملت ایران، بلکه برای مردم خاورمیانه به ویژه مردم جنگ زده به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***