رئیس جمهور تاکید کرد: عضویت در بریکس و شرکت در نشست سران بریکس در روسیه فرصت خوبی برای تقویت ارتباط ایران با دنیا و پایان دادن به تمامیت خواهی آمریکا در سطح دنیا به شمار می رود.

پزشکیان: عضویت در بریکس فرصت خوبی برای پایان دادن به تمامیت خواهی آمریکا است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان امروز سه شنبه _ یکم آبان ماه_  پیش از ترک تهران به مقصد روسیه، در پاویون فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران، بیان کرد: این سفر به دعوت ریاست جمهوری روسیه جناب پوتین انجام می شود.

وی ادامه داد: کشورهایی که به دنبال تعامل  با یکدیگر بودند، سازمان بریکس را تشکیل دادند به این که جهت یک وحدت و انسجام و چند جانبه گرایی  ایجاد شود و  اینکه قدرت بلامنازعه‌ای که آمریکا و دلار در دنیا ایجاد کرده کنترل کرده و کشورها بتوانند داد و ستاد و تعامل با یکدیگر داشته باشند.

رئیس جمهوری در ادامه اظهار کرد: ما کشورهای عضو بریکس در زمینه  کشاورزی، انرژی، صنعت، تجارت و گردشگری باهم می توانیم به تعامل خوبی برسیم. این سفر فرصتی است، با روسای جمهور روسیه،چین و هند و تعدادی دیگر از کشورها گفت وگو خواهیم داشت.هر رئیس جمهور مواضع خود را در خصوص بریکس مطرح می کند.
رئیس جمهوری در ادامه تصریح کرد: من تصور می کنم بریکس ارتباط ما را با دنیا تقویت می‌کند. یکجانبه گرایی که آمریکا دنبال می کند و هر کشوری را که می خواهد تحریم می کند. عضویت در این مجموعه ها می تواند راه برون رفت از تمامیت خواهی آمریکا باشد.اولین بار است که به عنوان عضو رسمی بریکس در این نشست شرکت می‌کنیم و خیلی از کشورها درخواست دارند که عضو رسمی باشند.
انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***