اردل یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل سیستان و بلوچستان جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر کاروانسرای شلیل می‌باشد که کاربردهای بسیاری داشته است.

تجربه سفری لذت‌بخش در کاروانسرای شلیل

سلام نو - سرویس گردشگری: کاروانسرای شلیل در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی اردل و در مرز خوزستان و چهارمحال و بختیاری قرار دارد و در نزدیکی پل شلیل و پل مروارید ساخته شده است. از این بنا در طول تاریخ با کاربردهای متنوع اقتصادی، اجتماعی و نظامی بهره برده‌اند و از آن برای برقراری امنیت، تامین مواد غذایی، محل استراحت کاروانیان و هدایت آن‌ها برای عبور از مناطق کوهستانی ناامن استفاده می‌کردند. کاروانسرای شلیل که از جاذبه های گردشگری اردل به حساب می‌آید، در دوره پهلوی اول مورد بازسازی واقع شد و در آن زمان به‌عنوان پاسگاه انتظامی عشایری مورد استفاده قرار گرفت.

تجربه سفری لذت‌بخش در کاروانسرای شلیل

موقعیت جغرافیایی

کاروانسرای شلیل که در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی اردل و در مرز خوزستان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است، اثری مانا از تاریخ هزاران ساله مردان و زنان سرزمین بختیاری است که صدای زنگوله های کاروان های کوچنده را قرن ها در خود نهفته دارد. در این مجموعه کاروانسرایی بقایای ساختمانی و همچنین آثاری از صدها سال پیش برجای مانده است.

تجربه سفری لذت‌بخش در کاروانسرای شلیل

کاروانسرای شلیل در نزدیکی پل شلیل و پل مروارید ساخته شده و در دوره پهلوی اول نیز مورد بازسازی قرار گرفته و در آن زمان به عنوان پاسگاه انتظامی عشایری نیز مورد استفاده قرار گرفته شده است. این کاروانسرا در طول تاریخ کاربردهای اقتصادی، اجتماعی و نظامی داشته و بوسیله مردان بزرگی که صاحب خدم و حشم و تفنگدار بوده اند مدیریت می شده و وظیفه برقرای امنیت، تأمین مواد غذایی و محل استراحت کاروانیان و هدایت آنان برای عبور از مناطق کوهستانی ناامن را برعهده داشتند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید